Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, September 28 - 08:17
Hanniplutt
Hanniplutt's picture
Last seen: 8 months 1 week ago
Silver

När bytte ni förband själva? Och efter hur många dagar? Är det bara förbandet som byts ut men tejpen sitter kvar?

2 barn
36 år gammal
Op 25 september 2023 akademikliniken i Göteborg
Storlek före op 70E
Anatomiska inlägg 315cc på båda bröst
Snitt i bröstveck samt bröstlyft

2023, September 28 - 08:54
Larose
Larose's picture
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver

Nyopererad sen igår!
Var också JÄTTE nervös inför narkosen men narkosläkaren var sååå bra och lugn och hela teamet.
Känner sån tacksamhet! 🙏
Allt kommer gå bra hörrni! 😊

Hade konstigt nog inte ens ont efteråt? Bara stramande lite stickig känsla då och då. Kräktes inte ens efter narkosen som jag annars alltid gör!
Haha han narkosläkaren sa bara lugnt ”Lugn de kommer inte hända 😃”
Tänkte men vad mysko har ej kräkts? Så sa han ”jag har mina knep!” Hahaha 😄
Älskar när de blir lite så skojig glatt stämning

1 barn, 35 år, 163 cm, 55 kg

• Bröstförstoring gjord 27/9, Plastikkirurgen Örjan Gribbe, 625cc hög profil , motiva ergonomix

• Tidigare gjort explant. FT till bröst och mini BBL
Önskar göra implantat igen då jag inte vart nöjd med FT

2023, September 28 - 12:55
Litenkristall
Litenkristall's picture
Last seen: 9 months 3 weeks ago
Brons

Nu är det dagen efter min operation, allt gick så bra. Super proffsig klinik och fantastisk personal. Patrik gjorde ett fantastiskt jobb och Ove som var min narkosläkare var så bra. Inget illamående och lite smärta efteråt. Nu idag är det mer smärta men tabletter hjälper. Trött som sjutton och sova på rygg är mindre kul men är nöjd ändå 😊

2 barn, 34år, 176 cm
Bröstlyft + Bröstförstoring
Konsultation i maj hos Patrik Höijer, Nordiska kliniken
Op 27/9 Patrik Höijer, Nordiska kliniken
Mentor sittex hp extra 570

Annons
2023, September 28 - 20:56
Beckusen
Beckusen's picture
Last seen: 1 year 2 weeks ago
Brons

Jag opererar mig imorgon hos Patrik på Nordiska Kliniken. Sjukt nog så är jag varken nervös eller förväntansfull men jag tror det är för att jag inte riktigt fattat att jag ska opereras ännu. Kommer nog inte slå mig fören jag ska sövas typ haha!! :D

32 år, 160 cm, 56 kg

Bröstförstoring
Konsultation: 13/7-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken.
Operation: Bokad 29/9-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken - Motiva ergonomix 375 cc high profile
Strl före op: Mindre än A kupa
Strl efter op: Oklart

2023, September 29 - 10:30
Operationokt
Operationokt's picture
Last seen: 1 year 1 week ago
Brons

Idag var jag på återbesök (10 dagar efter op) var rädd över att se mina bröst, tanken av stygn runt vårtgården fy… jag blev yrslig när jag först såg
Det så tittade bort. Vågade kolla efter sen stund och mina bröst såg jättefina ut! Lite svullen än och lite kantiga bröst men det kommer
Lägga sig. Fick behålla mina stygn på. Dom ska vi ta bort nästa vecka på Torsdag istället och stödbh använder jag fram tills dess

Bokat lyft+implantat mentor på Nordiska kliniken, Patrik höijer. Osäker på storlek. 325/365 eller 365/405

2023, September 29 - 14:06
Larose
Larose's picture
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver

När började era bröst sjunka till? Tycker de är så högt uppe 😅

1 barn, 35 år, 163 cm, 55 kg

• Bröstförstoring gjord 27/9, Plastikkirurgen Örjan Gribbe, 625cc hög profil , motiva ergonomix

• Tidigare gjort explant. FT till bröst och mini BBL
Önskar göra implantat igen då jag inte vart nöjd med FT

Annons
2023, September 29 - 16:45
Booobie23
Booobie23's picture
Last seen: 2 days 21 hours ago
Silver

Hej alla bystsystrar,

hur mår ni och hur har det gått för er? :)

Post op lite mer än 3 veckor för mig och jag har mått bra, ingen smärta dock lite boobie blues. Mina bröst och bröstvårtor har varit lite överkänsliga. Så fort vid beröring så blir dem styva och så får jag "hormonrush" lite som när man var gravid :D. Har haft bröstband sen op och jag tycker att vänstra brösten har börjat "droppa" lite men högra bröstet är kvar på sin plats. Båda brösten har blivit lite mjukare men fortfarande svullna vid vissa områden. Vet inte om det är normalt men insidan vid klyftan är det svullet och "hårt" och utsidan mot armhålorna är det mjukare. Vet inte hur jag kan förklara men halva bröstet "lodrätt".

Är så otålig och vill att tuttarna ska fixera sig nu :D

Har ni hittat er nya bh storlek? :)
Försöker själv mäta och se vad jag får för storlek men det är en ny djungel där :D

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

2023, September 29 - 21:24
Biscione
Biscione's picture
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver

Operationokt wrote:

Idag var jag på återbesök (10 dagar efter op) var rädd över att se mina bröst, tanken av stygn runt vårtgården fy… jag blev yrslig när jag först såg
Det så tittade bort. Vågade kolla efter sen stund och mina bröst såg jättefina ut! Lite svullen än och lite kantiga bröst men det kommer
Lägga sig. Fick behålla mina stygn på. Dom ska vi ta bort nästa vecka på Torsdag istället och stödbh använder jag fram tills dess

Vad kul att det såg bra ut! Exakt samma för mig idag, återbesök 10 dagar efter op. Jag tycker också det är obehagligt första gången man ska se brösten, men det gick ganska bra ändå idag. Mina bröst var fortfarande svullna, så vi ska ta bort stygnen nästa torsdag samt prova ut bh (om svullnaden lagt sig).

Tycker också att jag nu börjar känna mig bättre när det kommer till rörlighet i armarna, så det känns ju kul!

0 barn
Bröstförstoring med lyft
Strl före op: 75E
Strl efter op: ?

2023, September 30 - 22:58
Bimbi
Bimbi's picture
Last seen: 1 week 4 days ago
Silver

Härligt att det verkar gå bra för alla:) jag hade min op i onsdags på Elite clinic. Mådde oförskämt bra även denna gång. Jag velade in i det sista om jag skulle ta koksalt eller Polytech, valde till slut Polytech 1010 cc då jag tycker koksalt känns lite främmande och var rädd att de skulle gå sönder lättare. Brösten sitter högt och tätt ihop precis som jag ville. Är så nöjd med Richard och hela teamet<3 nu gäller det bara att inte göra för mkt här hemma, rastlös deluxe och har två småbarn och häst😅

36 år, 158 cm, 55 kg, 2 barn
Konsultation 7/9 -18 Richard Lewin Art clinic Göteborg
Op 13/11-18 Richard Lewin Art clinic
Konsultation 20/05 -22 Richard Lewin Elite clinic
Op 05/10-22 implantatbyte Richard Lewin Elite clinic

Annons
2023, October 1 - 12:49
Ms.T
Ms.T's picture
Last seen: 5 days 18 hours ago
Silver

Operationokt wrote:

Modigt ändå! Jag bävar lite inför den biten med, men man är ju ändå jättenyfiken på hur det ser ut.

Ålder: 34 år, Längd: 175 , Vikt: 75
Intresserad av: Bukplastik + föstoring med lyft
Har nu: Osäkert på kupa. Använder mest sportBH.
Vill ha: Vill ha fin och slät mage igen. Har aldrig varit nöjd med mina bröst och hoppas på att bli nöjd med en förstoring och lyft. Symmetriska bröst! Funderar på 300350 cc, runda, släta implantat framför muskeln.
Klinik/Läkare: Elite Clinic, Göteborg. Carolina Borén.