Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, September 13 - 23:27
Escan
Escan's picture
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver

Hanniplutt wrote:

Jag skall operera den 25 september på Akademiska kliniken i Göteborg. Lyft med inplantat.
Kommer lägga in 310? Tror jag att det var droppformade.

Jag är 36 år med två barn och båda sög bara på höger bröst så den hänger mer än vänster och ser allmänt tråkigt ut

Välkommen 😀

Jag har ett barn och kunde tyvärr inte amma men mina bröst blev uraammade och hängiga ändå. Haha.

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.

2023, September 13 - 23:32
Escan
Escan's picture
Silver

Madriana wrote:

Har inte heller varit så aktiv här. Började jobba i tisdags. Har kontorsjobb och kan jobba hemifrån så det är skönt, även om jag känner att jag skulle klara att ta mig till kontoret.
Är så avis på er som fått duscha!! Förstår inte varför jag inte får duscha innan återbesöket 😂. Var iaf skönt att få håret tvättat hos frissan. När har ni era återbesök? Jag har mitt på fredag.

Jobbigt med dom känslorna ❤️ men jag har hört och läst många som får dem och det är ju inte alls konstigt. Så mycket som händer i kroppen.

Märker inte att mina bröst svullnar vid mer rörelse. Men känner igen det ni beskriver om att det spänner mellan brösten. Har slutat med all smärtstillande. Har inte ont utan mer lite obehag av att det spänner rejält ibland. Framförallt om jag rört mig mycket. Längtar tills det börjar strama mindre.

Vad skönt att du kan vars helt värktablettsfri. Jag behöver fortfarande ta Alvedon, speciellt då efter att jag rört mig och de snart ska explodera. Mailade faktiskt kirurgen under kvällen här för att höra om det är normalt.

Svullnaden lägger sig efter en stund när jag varvat ned men det blir verkligen en typ av extrem mjölkstockningskänsla pch det ser verkligen ut som det också. Är det inget farligt eller onormalt så kan jag såklart leva med det en stund till men en blir ju orolig att det eventuellt kan bero på något mindre bra.

Jag är dessutom extremt trött efter att jag har aktiverat mig. Pallar ta disken sen måste jag vila en stund innan jag kan vika tvätten och så vidare. Det kan ju förvisso bero på Alvedonen också så jag vet inte.

Hoppas jag piggnar till snart. Jag är en sådan som avskyr att ligga och göra ingenting. Har sett varenda serie på alla streamingtjänster (till och med sådana som var extremt B) haha 😂

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Bokad OP 7/9.

2023, September 13 - 23:36
Escan
Escan's picture
Silver

bambi83 wrote:

Så underbart att höra era reflektioner. Ger mig trygghet ochkånsla av att inte vara ensam. Ska opereras på tisdag 19.9. Mindre än en vecka kvar. Just nu mest pepp..!

Vad roligt! Snart dags för dig 😀

Jag började idag fundera på vilken tid det var jag skulle på återbesök på tisdag. Jag minns nämligen att jag bokade men har ingen aning om tiden. Då började jag också fundera på en hel del massa andra saker. Jag babblade med både en sjuksköterska och receptionisten ganska länge. Jag mådde ju så himla bra tyckte jag. Såhär i efterhand inser jag att jag var väldigt hög på både det ena och det andra för jag minns verkligen inte alls vad vi pratade om 🙈

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Bokad OP 7/9.

Annons
2023, September 14 - 03:16
Biscione
Biscione's picture
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver

Escan wrote:

bambi83 wrote:

Så underbart att höra era reflektioner. Ger mig trygghet ochkånsla av att inte vara ensam. Ska opereras på tisdag 19.9. Mindre än en vecka kvar. Just nu mest pepp..!

Vad roligt! Snart dags för dig 😀

Jag började idag fundera på vilken tid det var jag skulle på återbesök på tisdag. Jag minns nämligen att jag bokade men har ingen aning om tiden. Då började jag också fundera på en hel del massa andra saker. Jag babblade med både en sjuksköterska och receptionisten ganska länge. Jag mådde ju så himla bra tyckte jag. Såhär i efterhand inser jag att jag var väldigt hög på både det ena och det andra för jag minns verkligen inte alls vad vi pratade om 🙈

Hahah vad skönt att du mådde så bra Escan! Själv mådde jag superdåligt sist jag opererades och är orolig över att jag ska må så dåligt igen. Jag ska opereras på tisdag nästa vecka. Den här gången har jag ändå förberett dem på att jag är orolig över illamåendet, så jag hoppas jag får något bra som ska hjälpa mot det!

0 barn
Bröstförstoring med lyft
Strl före op: 75E
Strl efter op: ?

2023, September 14 - 20:35
Rebeccis
Rebeccis's picture
Last seen: 6 months 2 days ago
Silver

Dagarna rullar på och nu är det inte allt för långt kvar till min operation! Fick hem descutan idag och blev alldeles pirrig (trots att jag absolut inte ser fram emot att duscha med det 😂).

Mer om Rebeccis:
2 barn, 32år, 164 cm, 72kg

Bröstförstoring
Konsultation 22/8 Eya Le Wartie, Estetisk plastikkirurgi.
Op 26/9 Eya Le Wartie, Estetisk plastikkirurgi.
375 cc Mentor moderate plus bakom bröstmuskeln.
Strl före op: vet ej
Strl efter op: -

2023, September 14 - 23:13
Boobies23
Boobies23's picture
Last seen: 9 months 2 weeks ago
Silver

Oj nu var det ett tag sen jag skrev. Tiden rullar på i rasande tempo och om 2 veckor är det min tur.. hjälp!!

Jag är nyfiken på er som hunnit opa er, hur var de efterföljande dagarna? Tänker typ Dag 1 - alvedon? Morfin? Sängliggande? Dag 2? Dag 3?
När vände det för er och när kan jag räkna med att vara tillbaka på kontoret (om allt går bra och man slipper komplikationer)?
Jag vill ju inte hålla mig hemma i två veckor för det kommer aldrig gå.
Är rädd för att barnen ska kasta sig över en så att styngnen går upp också. Hur har sånt funkat för er?
100 frågor i huvudet just nu..

Annons
2023, September 15 - 05:33
bambi83
bambi83's picture
Last seen: 10 months 3 weeks ago
Silver

Boobies23 wrote:

Oj nu var det ett tag sen jag skrev. Tiden rullar på i rasande tempo och om 2 veckor är det min tur.. hjälp!!

Jag är nyfiken på er som hunnit opa er, hur var de efterföljande dagarna? Tänker typ Dag 1 - alvedon? Morfin? Sängliggande? Dag 2? Dag 3?
När vände det för er och när kan jag räkna med att vara tillbaka på kontoret (om allt går bra och man slipper komplikationer)?
Jag vill ju inte hålla mig hemma i två veckor för det kommer aldrig gå.
Är rädd för att barnen ska kasta sig över en så att styngnen går upp också. Hur har sånt funkat för er?
100 frågor i huvudet just nu..

Undrarsamm, hur har det varit för er andra? 1 vecka efter op, 2 veckor efter op?

2 barn, 40år, 172 cm, 62 kg
Bröstförstoring: Inte gjort än
Konsultation:
Oktober 2022: Paolo Montemurro, Akademikliniken
Mars 2023: Hamid Natghian, Nordiska Institutet
Planerad operation: September 2023

Strl före op:75A
Strl efter op: Vet inte, men vill ha en naturlig, upplevd B. Rekommenderats cc255, Mentor anatomiska men ororlig att de är för stora. Så överväger cc220.

2023, September 15 - 08:15
Wärn87
Wärn87's picture
Last seen: 5 months 4 weeks ago
Brons

Jag ska göra en stor bukplastik inklusive fettsugning samt bröstförstoring med bröstlyft, blev rekomenderad 470 cc hp mentor xtra.
Valde 515cc o operationen är planerad 3/10 om 18 dagar.

Ser framemot det samt är jag nervös. Är 35 år gammal har 8 hemma varande barn.

Operationen är bokad på citadell kliniken i Landskrona hos jörg.
Ska bli spännande

Mamma till 8 barn 35 år gammal.
Planerar buk plastik samt bröst förstoring

2023, September 15 - 10:52
Escan
Escan's picture
Silver

Jag mådde ganska bra dagen efter OP så jag promenerade ganska långt. Ett hett tips är att inte göra det! Jag fick rejält ont efteråt och fick därför ta tradolan. Haha. Men har bara tagit Tradolan den enda gången därefter har jag klarat mig på Alvedon.

Jag har inte haft smärta/svårigheter med att lyfta mina armar över huvudet alls så som jag hört att andra har haft.

Mitt tips är att försöka hålla er aktiva med små sysslor så mycket ni kan. Jag tyckte det var jobbigt så jag låg i sängen en del och har märkt att det där med sängliggandet faktiskt förvärrade det hela, så rör på er!

Idag är det 8 dagar efter min OP och jag mår bra. Ska på återbesök idag klockan 13 och sedan ska jag jobba. Jag är restaurangägare och det är ett aktivt jobb, förutom att jag låter personal och kollegor lyfta allt tungt så klarar jag jobbet utmärkt :)

För er som har kontorsjobb tror jag inte alls att det blir några somhelst problem. Det går att käka Alvedon lika bra på jobbet som hemma.

Jag slutade med Alvedon efter 6 dagar. Nu gör det ont (spänner, trycker, drar) när jag vaknar på morgonen men när jag väl tagit mig upp och börjar röra på mig så släpper det.

Jag har förövrigt inte haft problem att resa mig alla från sängen utan har klarat mig helt själv sedan operationen.

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Bokad OP 7/9.

Annons
2023, September 15 - 16:02
Madriana
Madriana's picture
Last seen: 8 months 1 week ago
Silver

Hej!

Nu är jag på dag 11 efter operationen. Var på återbesök idag och allt såg fint ut! Ärren har också läkt fint men hade några små skorpor kvar så får ha kompresser några dagar till innan jag börjar med kirurgtejp.

Angående hur jag mådde efter operationen. Vet inte om utgångsläge spelar roll, men jag var en liten 70A, fyllde knappt kupan. La in 400 cc Motiva ergonomix2 full bakom bröstmuskeln. Snitt i bröstvecket.

Operationsdagen: ingen smärta men spände väldigt mycket mellan brösten. Kändes lite obehagligt när jag behövde använda bröstmusklerna men gjorde inte ont.

Dag 2-4 var nog liknande. Spände mycket men inte ont. Tog det lugnt, inte för att jag mådde dåligt utan mer för att ta tillfället i akt att få vila 😂. Kollade mycket tv och tog några kortare promenader.
Från dag 4 började spännande släppa lite (även om det fortfarande spänner liiiite ibland även nu dag 11)

Har två barn (4 och 6) och det har gått bra. Har sagt att jag opererat mig och dom får vara försiktiga, så det har dom förstått.

Har aldrig riktigt haft ont. Klarat mig på Alvedon hela tiden. Slutade med Alvedon efter en vecka. Skulle lätt kunnat ha jobba från dag 3 typ. Var mest trött pga sov dåligt när jag bara får sova på rygg.

Började jobba efter en vecka. Har gått bra. Har kontorsjobb och jobbar hemifrån.

Sen är jag nog ganska icke-känslig överlag, har nog ganska hög smärttröskel. Tyckte mjölkstockning var värre vid amning än bröstförstoring. Dom 3 gångerna jag åkt in till läkaren har jag blivit inlagd på sjukhus 😂 kanske säger något om min nivå på smärttröskel. Det är ju så individuellt! Kanske har jag haft tur nu också.

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.