Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, September 15 - 16:17
Escan
Escan's picture
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver

Madriana wrote:

Hej!

Nu är jag på dag 11 efter operationen. Var på återbesök idag och allt såg fint ut! Ärren har också läkt fint men hade några små skorpor kvar så får ha kompresser några dagar till innan jag börjar med kirurgtejp.

Angående hur jag mådde efter operationen. Vet inte om utgångsläge spelar roll, men jag var en liten 70A, fyllde knappt kupan. La in 400 cc Motiva ergonomix2 full bakom bröstmuskeln. Snitt i bröstvecket.

Operationsdagen: ingen smärta men spände väldigt mycket mellan brösten. Kändes lite obehagligt när jag behövde använda bröstmusklerna men gjorde inte ont.

Dag 2-4 var nog liknande. Spände mycket men inte ont. Tog det lugnt, inte för att jag mådde dåligt utan mer för att ta tillfället i akt att få vila 😂. Kollade mycket tv och tog några kortare promenader.
Från dag 4 började spännande släppa lite (även om det fortfarande spänner liiiite ibland även nu dag 11)

Har två barn (4 och 6) och det har gått bra. Har sagt att jag opererat mig och dom får vara försiktiga, så det har dom förstått.

Har aldrig riktigt haft ont. Klarat mig på Alvedon hela tiden. Slutade med Alvedon efter en vecka. Skulle lätt kunnat ha jobba från dag 3 typ. Var mest trött pga sov dåligt när jag bara får sova på rygg.

Började jobba efter en vecka. Har gått bra. Har kontorsjobb och jobbar hemifrån.

Sen är jag nog ganska icke-känslig överlag, har nog ganska hög smärttröskel. Tyckte mjölkstockning var värre vid amning än bröstförstoring. Dom 3 gångerna jag åkt in till läkaren har jag blivit inlagd på sjukhus 😂 kanske säger något om min nivå på smärttröskel. Det är ju så individuellt! Kanske har jag haft tur nu också.

Nyfiken på vad du fått dör råd kring BH såhär i efterhand? Det verkar vara väldigt olika beroende på både klinik och kirurg.

Jag var på återbesök idag. Himla fina ärr redan. Ska ha tejpen ett halvår och byta varje vecka och där kände jag lite "meh". Haha.

BH fick jag byta imorgon om jag ville men då är det förstås sport-BH som gäller. Fick tips på några märken. Bygel var big no men det har jag förvisso inte ens planerat att utsätta dem för.

Jag frågade hur länge jag ska sova med stöd BH och han sa "framöver".

Fattar grejen. Det är väl bra förstås att alltid sova med stöd för brösten men kändes bara sååå jobbigt. Samtidigt har jag ju iprincip vant mig nu så det kanske funkar.

Tycker fortfarande det är sjukt läskigt att ta av mig stöd BH:n, jag störs intr alls av den. Däremot när jag tar av den så håller jag instinktivt i brösten för det känns som att dem ska ramla ned i golvet och rulla iväg 😂

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.

2023, September 15 - 17:54
Litenkristall
Litenkristall's picture
Last seen: 11 months 1 week ago
Brons

Alltså vad glad jag är att jag hittat denna tråd, jag gör min operation 27september och så skönt att se att alla tankar man har finns hos er med och sen också höra hur det gått med och efter operationen.
Jag gör ett bröstlyft med förstoring på nordiska kliniken. Efter 3 barn känns det som nått jag verkligen vill göra för mig själv.

Litenkristall

2023, September 15 - 18:57
Madriana
Madriana's picture
Last seen: 10 months 2 days ago
Silver

Escan wrote:

Madriana wrote:

Hej!

Nu är jag på dag 11 efter operationen. Var på återbesök idag och allt såg fint ut! Ärren har också läkt fint men hade några små skorpor kvar så får ha kompresser några dagar till innan jag börjar med kirurgtejp.

Angående hur jag mådde efter operationen. Vet inte om utgångsläge spelar roll, men jag var en liten 70A, fyllde knappt kupan. La in 400 cc Motiva ergonomix2 full bakom bröstmuskeln. Snitt i bröstvecket.

Operationsdagen: ingen smärta men spände väldigt mycket mellan brösten. Kändes lite obehagligt när jag behövde använda bröstmusklerna men gjorde inte ont.

Dag 2-4 var nog liknande. Spände mycket men inte ont. Tog det lugnt, inte för att jag mådde dåligt utan mer för att ta tillfället i akt att få vila 😂. Kollade mycket tv och tog några kortare promenader.
Från dag 4 började spännande släppa lite (även om det fortfarande spänner liiiite ibland även nu dag 11)

Har två barn (4 och 6) och det har gått bra. Har sagt att jag opererat mig och dom får vara försiktiga, så det har dom förstått.

Har aldrig riktigt haft ont. Klarat mig på Alvedon hela tiden. Slutade med Alvedon efter en vecka. Skulle lätt kunnat ha jobba från dag 3 typ. Var mest trött pga sov dåligt när jag bara får sova på rygg.

Började jobba efter en vecka. Har gått bra. Har kontorsjobb och jobbar hemifrån.

Sen är jag nog ganska icke-känslig överlag, har nog ganska hög smärttröskel. Tyckte mjölkstockning var värre vid amning än bröstförstoring. Dom 3 gångerna jag åkt in till läkaren har jag blivit inlagd på sjukhus 😂 kanske säger något om min nivå på smärttröskel. Det är ju så individuellt! Kanske har jag haft tur nu också.

Nyfiken på vad du fått dör råd kring BH såhär i efterhand? Det verkar vara väldigt olika beroende på både klinik och kirurg.

Jag var på återbesök idag. Himla fina ärr redan. Ska ha tejpen ett halvår och byta varje vecka och där kände jag lite "meh". Haha.

BH fick jag byta imorgon om jag ville men då är det förstås sport-BH som gäller. Fick tips på några märken. Bygel var big no men det har jag förvisso inte ens planerat att utsätta dem för.

Jag frågade hur länge jag ska sova med stöd BH och han sa "framöver".

Fattar grejen. Det är väl bra förstås att alltid sova med stöd för brösten men kändes bara sååå jobbigt. Samtidigt har jag ju iprincip vant mig nu så det kanske funkar.

Tycker fortfarande det är sjukt läskigt att ta av mig stöd BH:n, jag störs intr alls av den. Däremot när jag tar av den så håller jag instinktivt i brösten för det känns som att dem ska ramla ned i golvet och rulla iväg 😂

Jag fick också direktiv om att tejpa ett halvår framöver helst, för att få så fina ärr som möjligt. Dock ska det finnas en gel man kan ta på istället som jag kunde börja med efter 3 månader tror jag det var.

Skönt att du får byta till sport top redan imorgon! Jag behöver ha min operations bh 4 veckor till 😆 stör mig inte på den, den är rätt bekväm. Men däremot svårt med kläder över tycker jag.

Haha, håller med om känslan när man tar av sig stöd bhn. Är typ också rädd att implantaten ska ramla ut 😂 fattar ju att så inte är fallet men från att inte ha haft bröst så är det en sjuk känsla att ha två bollar där som just nu också står rakt ut liksom!

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

Annons
2023, September 15 - 18:59
Madriana
Madriana's picture
Silver

Litenkristall wrote:

Alltså vad glad jag är att jag hittat denna tråd, jag gör min operation 27september och så skönt att se att alla tankar man har finns hos er med och sen också höra hur det gått med och efter operationen.
Jag gör ett bröstlyft med förstoring på nordiska kliniken. Efter 3 barn känns det som nått jag verkligen vill göra för mig själv.

Hej! Vad spännande att du har det framför dig. Jag tyckte också det var så skönt att läsa om andras erfarenheter och upplevelser samt ställa frågor till dom som redan gått igenom det. Stort lycka till när det är dags!

Bröstförstoring.
Bokad OP 5/9
Har stl 70A idag.

2023, September 16 - 19:01
Sandyb
Sandyb's picture
Last seen: 1 month 1 min ago
Silver

Har op 20/9 på nordiska kliniken 🥰

2023, September 16 - 21:50
Madriana
Madriana's picture
Silver

Sandyb wrote:

Har op 20/9 på nordiska kliniken 🥰

Vem ska du operera dig hos? Jag opererades av Marcus 5/9. Så nöjd med allting!

Bröstförstoring.
Bokad OP 5/9
Har stl 70A idag.

Annons
2023, September 16 - 22:25
Boobies23
Boobies23's picture
Last seen: 11 months 1 week ago
Silver

Madriana wrote:

Hej!

Oj nu känns det ändå som om jag varit lite väl optimistisk... 😮 Jag tänker att jag ska kunna jobba hemma två dagar och återgå till kontoret 5 dagar efter operation (opererar mig en fredag).
Lite panik ändå eftersom jag gärna vill att allt flyter på "som vanlig" utanför mitt privatliv då jag inte vill berätta att jag opererar mig..

2023, September 16 - 22:59
Sandyb
Sandyb's picture
Last seen: 1 month 1 min ago
Silver

Hos Said 🌸

2023, September 17 - 11:21
Escan
Escan's picture
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver

För er som opererade er innan mig. Hur känns det för er att vara nakna? Alltså jag läser om hur folk vill bli av med "tortyr BH:n" men jag avskyr att ta av den. När jag skulle duscha imorse fick det snabbt. Jag tycker det är så extremt obehagligt att ta av mig den. Det känns som om tuttarna väger 10kg och ska ramla ned i golvet och alla rörelser jag gör är sjukt mycket jobbigare utan stöd BH:n.

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.

Annons
2023, September 17 - 20:22
Wärn87
Wärn87's picture
Last seen: 7 months 3 weeks ago
Brons

SkullBabe wrote:

Jag ska dock inte operera mig i september men jag har min konsultation i september hos Elite Clinic i Göteborg för att jag vill göra en mommy makeover. Väldigt spännande! ;D

jag va på konsultation i augusti o bokat bukplastik o bröst nu i oktober, så typ mommy makeover. Ska bli spännande. Dock nervös över hur det kommer bli slut resultatet. Jag är ungefär i din höjd o vikt. O samma ålder. Dock 8 barn. Gjorde en gastric bypass januari 2020. Gick från 140 ner till 71 sen fick jag sista barnet o landade i dag på 80 kg.
Så allt som allt gick jag ner 60 kg. O är nöjd med vikten. Dick har det lett till extrem hud på magen o 2 tax öron till bröst.

Kanske kan vi dela tankar o annat inför op om du nu bestämmer dig för en. Kanske kan se varandras resultat när den tiden är kommen.

8 barn, 35år, 175 lång, 80 kg

Bukplastik
Konsultation 24/8-23. Jörg Bohn citadellkliniken Landskrona
Bröstförstoring/bröstlyft
Konsultation 24/8-23 Jörg Bohn citadellkliniken.
Bröstförstoring med bröstlyft bakom bröstmusklen.
515 cc hp mentor extra.