Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, September 17 - 21:09
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Escan wrote:

För er som opererade er innan mig. Hur känns det för er att vara nakna? Alltså jag läser om hur folk vill bli av med "tortyr BH:n" men jag avskyr att ta av den. När jag skulle duscha imorse fick det snabbt. Jag tycker det är så extremt obehagligt att ta av mig den. Det känns som om tuttarna väger 10kg och ska ramla ned i golvet och alla rörelser jag gör är sjukt mycket jobbigare utan stöd BH:n.

Opererade mig ju bara ett par dagar innan dig, men känner exakt likadant 😂. Känns som att dom ska ramla i golvet typ. Tycker det är skönare med stöd bhn på för stödet. Har suttit ner och duschat och rakat benen. Känns så sjukt obehagligt att stå och böja sig så djupt helt naken 😂. Gissar att man vänjer sig med tiden och så kanske det känns bekvämare när svullnaden lagt sig mer.

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

2023, September 18 - 00:19
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Escan wrote:

För er som opererade er innan mig. Hur känns det för er att vara nakna? Alltså jag läser om hur folk vill bli av med "tortyr BH:n" men jag avskyr att ta av den. När jag skulle duscha imorse fick det snabbt. Jag tycker det är så extremt obehagligt att ta av mig den. Det känns som om tuttarna väger 10kg och ska ramla ned i golvet och alla rörelser jag gör är sjukt mycket jobbigare utan stöd BH:n.

Opererade mig ju bara ett par dagar innan dig, men känner exakt likadant 😂. Känns som att dom ska ramla i golvet typ. Tycker det är skönare med stöd bhn på för stödet. Har suttit ner och duschat och rakat benen. Känns så sjukt obehagligt att stå och böja sig så djupt helt naken 😂. Gissar att man vänjer sig med tiden och så kanske det känns bekvämare när svullnaden lagt sig mer.

Supertack för svar!

Ja, det är verkligen obehagligt. Jag kan utföra de allra flesta rörelser med stöd BH:n på men så fort jag tar av den känns det som typ dagen efter OP.

Berättade för min man idag hur ovant det är. Då var hans jämförelse (sådär bra som bara män kan jämföra saker).

"Ja men du vet när jag fick smartklockan av dig. Den kändes jättetung och jobbig och ivägen. Men nu har jag ju vant mig vid att alltid ha den runt handleden. Du kommer vänja dig" 😅

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.

2023, September 18 - 22:09
Sandyb
Sandyb's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 4 days ago
Silver
Joined: 2023-09-08 22:17

Hur mår ni nu ? 🥰

Sandra

Annons
2023, September 19 - 14:51
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Sandyb wrote:

Hur mår ni nu ? 🥰

2 veckor efter operation. Jag mår toppen och lever på som vanligt :) Försöker vara försiktig med att bära dock, inte för att det är obehagligt eller gör ont utan för att jag fick direktiv om att vara försiktig med det ett par veckor till.

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

2023, September 19 - 14:52
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Escan wrote:

Madriana wrote:

Escan wrote:

För er som opererade er innan mig. Hur känns det för er att vara nakna? Alltså jag läser om hur folk vill bli av med "tortyr BH:n" men jag avskyr att ta av den. När jag skulle duscha imorse fick det snabbt. Jag tycker det är så extremt obehagligt att ta av mig den. Det känns som om tuttarna väger 10kg och ska ramla ned i golvet och alla rörelser jag gör är sjukt mycket jobbigare utan stöd BH:n.

Opererade mig ju bara ett par dagar innan dig, men känner exakt likadant 😂. Känns som att dom ska ramla i golvet typ. Tycker det är skönare med stöd bhn på för stödet. Har suttit ner och duschat och rakat benen. Känns så sjukt obehagligt att stå och böja sig så djupt helt naken 😂. Gissar att man vänjer sig med tiden och så kanske det känns bekvämare när svullnaden lagt sig mer.

Supertack för svar!

Ja, det är verkligen obehagligt. Jag kan utföra de allra flesta rörelser med stöd BH:n på men så fort jag tar av den känns det som typ dagen efter OP.

Berättade för min man idag hur ovant det är. Då var hans jämförelse (sådär bra som bara män kan jämföra saker).

"Ja men du vet när jag fick smartklockan av dig. Den kändes jättetung och jobbig och ivägen. Men nu har jag ju vant mig vid att alltid ha den runt handleden. Du kommer vänja dig" 😅

Otrolig jämförelse 😂

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

2023, September 19 - 15:18
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Sandyb wrote:

Hur mår ni nu ? 🥰

Jag hade en dålig dag igår (11 dagar efter OP) Hade ont som fasen i revbenen, speciellt på morgonen, och ville bara gråta.

Men idag på morgonen var det faktiskt bättre.

I övrigt är jag fortfarande livrädd och obekväm när jag tar av mig stöd BH:n men det går ändå framåt. Jag jobbar (äger restaurang) och stressar lika mycket som innan OP. Lyfter dock inget tungt så blir svårt/knepigt ibland när jag måste ropa på personalen för minsta lilla syssla 😅

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.

Annons
2023, September 19 - 17:27
Sandyb
Sandyb's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 4 days ago
Silver
Joined: 2023-09-08 22:17

Åh vad skönt att ni mår bra ❤️ imorgon är det min tur 😍

Sandra

2023, September 19 - 18:22
Rebeccis
Rebeccis's picture
Offline
Last seen: 4 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-27 19:18

Lycka till! Jag får vänt en vecka till 😀

Mer om Rebeccis:
2 barn, 32år, 164 cm, 72kg

Bröstförstoring
Konsultation 22/8 Eya Le Wartie, Estetisk plastikkirurgi.
Op 26/9 Eya Le Wartie, Estetisk plastikkirurgi.
375 cc Mentor moderate plus bakom bröstmuskeln.
Strl före op: vet ej
Strl efter op: -

2023, September 19 - 18:34
Sandyb
Sandyb's picture
Offline
Last seen: 2 weeks 4 days ago
Silver
Joined: 2023-09-08 22:17

Tack ! Heja oss 🥰🌸

Sandra

Annons
2023, September 19 - 19:10
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Sandyb wrote:

Åh vad skönt att ni mår bra ❤️ imorgon är det min tur 😍

Oh vad roligt 😀 jag vill typ uppleva alla de där pirriga, förväntansfulla och nervösa känslorna igen.

Jag var så himla rädd för narkosen men samma sekund som jag vaknade tänkte jag "Fasen vad Nice det där var. Vad ska jag göra nästa gång?" Hahahaha. Planerar inga mer operationer dock men alla känslor omkring var verkligen speciella. Glad att det är gjort men är ändå lite avis på er som har det framför er.

Lycka till imorgon :)

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.