Annons
23 posts / 0 new
Last post
#1 2023, April 16 - 09:06
bambi83
bambi83's picture
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver

Vill ha små bröst, välja 220cc el 255?

Hej!

Jag har varit på två konsultationer. Navid på EK och Paolo på AK. Jag vill ha små naturliga bröst och är livrädd att de blir för stora el onaturliga. Jag vill inte behöva dölja mina bröst i bikini el urringningar.

Enligt Paolo är min bröstkorg 11,5 cm och han rekommenderar Mentor anatomiska 255cc, men jag e rädd att det är för stort. Jag vill att det upplevs som att jag har en B-kupa sen, inte större än så. Andra kirurgen sa att jag kan välja mellan 220cc och 235cc, han föreslog inte ens 255cc. Så, nu är jag osäker.

Ngn annan här som ville ha små bröst o känt att den valt helt rätt? Berätta lite om det :) Tack!

2 barn, 40år, 172 cm, 62 kg
Bröstförstoring: Inte gjort än
Konsultation:
Oktober 2022: Paolo Montemurro, Akademikliniken
Mars 2023: Hamid Natghian, Nordiska Institutet
Operation: 19.9 2023. Akademikliniken, Paolo Montemurro. 255 cc, Polytech anatomiska.

Strl före op:75A
Strl efter op: Vet inte än. men vill ha en naturlig, upplevd B.

Annons
2023, April 16 - 19:51
NellanBellan
NellanBellan's picture
Last seen: 2 months 1 day ago
Silver

Jag gjorde ett byte av implantat från 375 till 240 i december. Naturligt är jag en liten A-kupa. Med 375 hade jag D-Kupa. Jag önskade en B-kupa. Trodde 240 skulle ge mig det. Jag gjorde även ett lyft. Nu är det 4 mån sedan min operation och jag har nu fortfarande en D-kupa. Skillnaden är att de är rundare o sitter högre upp. Innan var de hängiga pga av två graviditeter. Jag kommer göra en korrigering och plocka ut implantaten i slutet av maj. Ev lägga in typ 100-120 cc. Bara för att få lite form på brösten. Skulle råda dig att ta lite mindre. Eftersom du, precis som jag, vill ha naturliga bröst som inte skriker sillisar, gå på mindre cc. Min korrigering står kliniken för.

Op1: Bröstförstoring 2006 på KKAB av Ivan Letterfors
Före: 75 A
Efter: 75D
375 cc mentor bakom muskel

Op 2: Konsultation i oktober på Novokliniken, Kàtia Gomes. Byte av implantat och lyft.
Operation 8/12. 240 cc och lyft.
Storlek efter op 2: 80C

Op 3: Den 31/5 blir det uttag av implantat då storleken blev mycket större än mitt önskemål efter operation 2. Jag vill nu vara naturell igen.

2023, April 19 - 17:41
Sajjo
Sajjo's picture
Last seen: 1 year 1 month ago
Silver

Jag har bokat operation i maj. Blir mentor anatomiska 215, moderate projection.

Vill precis som du inte har för stora bröst och inte heller att man direkt ska kunna se att jag fixat dom.
På första konsultationen fick jag testa utan att veta storlek, valde då 180 cc.
Igår va jag tillbaka för en komplettering, va delvis rädd att 180 inte skulle fylla ut min överskottshud.
Fick testa 180 igen och det kändes super! (en förändring men lagom som passar till min kropp)
Nästa storlek som gick att testa va 245 och det kändes alldeles för stort.
Efter att vi kollat mina mått och i implantattabellen så vore det bästa för mig 215cc eller 245cc.

Har du fått testa olika storlekar? Oavsett så kanske du ska gå tillbaka, (min kompletterande konsultation igår behövde jag inte ens betala för) testa dig fram och rådgöra med kirurgen om vilken storlek som passar bäst utifrån dina mått och övriga önskemål, (inte bara stirra sig blind på cc.) Att läkaren kan förklarat för dig vad de olika storlekarna ger för resultat på just dig. (Tänker att dessa du väljer mellan antagligen inte har exakt samma bredd, projektion, cc?) Det hjälpte iaf mig mkt igår. Ex sa han att på mig skulle det bli snyggast om implantatet fyllde ut tillräckligt på bredden hellre än att välja en högre projektion, så då va det ännu lättare att välja bort det större alternativet. Sen får jag bara hoppas att det är tillräckligt med 215 för att fylla ut det som behövs. :)

Ålder: 37 år, Längd: 172cm, Vikt: ca: 59kg
Intresserad av: Bröstförstoring
Har nu: Mellan 70B-C, något osymmetriska och hängiga efter att ammat 3 barn.
Vill ha: Fylligare bröst, utan lös hud.
Klinik/Läkare: Varit på konsultation 1/3- 23 på Akademikliniken/Dr Jonas Lundberg

2023, April 26 - 20:21
Gojjan
Gojjan's picture
Last seen: 1 year 2 months ago
Silver

Jag ville också ha ungefär b-kupa. Fyllde knappt ut en a innan och la in 220. Nu återstår det att se vad det blir för kupstorlek när svullnaden har lagt sig. Jag har under denna vecka pendlat mellan ytterligheterna att det känns för stora och att de känns för små, så vi får väl se var jag landar

2 barn, 42år, 170 cm, 59kg
Bröstförstoring
230419
Motiva rund 220 cc framför muskeln
Strl före op:75a (knappt)
Strl efter op: ?

Annons
2023, May 17 - 20:22
bambi83
bambi83's picture
Silver

Åh återkoppla gärna hur det känns efter ett tag!! Så nyfiken. Varför valde du framför muskeln? De flesta verkar lägga bakom. Vilken storlek rekommenderade läkaren, var det 220 el mer? Alla mina föreslår mer o jag tycker det kånns stort.

Konsultation:
Planerad operation: September 2023

Strl efter op: Vet inte, men vill ha en naturlig, upplevd B. Rekommenderats cc255, Mentor anatomiska men ororlig att de är för stora. Så överväger cc220.

2023, June 21 - 00:15
bambi83
bambi83's picture
Silver

Gojjan wrote:

Jag ville också ha ungefär b-kupa. Fyllde knappt ut en a innan och la in 220. Nu återstår det att se vad det blir för kupstorlek när svullnaden har lagt sig. Jag har under denna vecka pendlat mellan ytterligheterna att det känns för stora och att de känns för små, så vi får väl se var jag landar

Åh återkoppla görna hur det blev o känns nu, vore så värdefullt! Tack!

Konsultation:
Planerad operation: September 2023

Strl efter op: Vet inte, men vill ha en naturlig, upplevd B. Rekommenderats cc255, Mentor anatomiska men ororlig att de är för stora. Så överväger cc220.

2023, September 27 - 10:31
jompen01
jompen01's picture
Last seen: 2 days 10 hours ago
Silver

Hej!
Vilken bra tråd för oss som vill ha mindre bröst!

Jag är i samma situation som du var @bambi83, jag vill ha små bröst men kirurgens rekommendation är 280 cc pga min bröstbredd på 12 cm och sizers med 280 cc tycker jag känns gigantiskt ;) Jag har landat i att sizers med 245 känns ok men då blir implantatet 11,5 brett vilket enligt kirurgen blir ok (men inte riktigt lika bra om jag förstår det hela rätt). Om man opererar sig så vill man ju att det ska bli så bra som möjligt långsiktigt för att minska risker m.m, men man måste ju också känna sig säker i den storleken man väljer. Samtidigt så läser man ju så otroligt ofta om dels att det "försvinner" lite efter op (om man lägger bakom muskeln) samt att om man velar mellan två storlekar så ska man ta det större för annars ångrar man sig, så baserat på det så kanske 290cc ÄR storleken för mig. Herregud, man blir verkligen rådvill...

Hur känner ni nu efter operation?

3 barn, 35år, 167 cm, 65 kg
Bröstförstoring
Konsultation 22/1, Nordiska
Mentor anatomiska 245cc eller 280cc

Annons
2023, September 27 - 11:48
Blomgrodan
Blomgrodan's picture
Last seen: 10 months 2 days ago
Silver

Jag hade bröstbredd på typ 16 tror jag. Fick ändå rekommenderat Mentor CPG 215 eller 240 (märkena har olika mått så du behöver se vad varje märke motsvarar om du skall jämföra). Sen valde jag 280 efter utprovning med sköterskan. Har bara gått 9 dagar och man är otroligt svullen men önskade jag tagit en storlek mindre… Fundera på om du hellre vill ångra lite för små bröst eller ångra för stora bröst :)
Du som också vill ha mindre naturliga, bli inte rädd de första veckorna då är de toksvullna.

2 barn, 47 år, 174 cm, 58 kg
Innan op: 85 A/B
18/9, Akademikliniken, Jonas Lundberg

2023, September 27 - 12:58
jompen01
jompen01's picture
Last seen: 2 days 10 hours ago
Silver

Tack snälla du för svar!

Ja precis, jag har också kikat på Mentor CPG 321 (alt motsvarande profil i Polytech) eftersom de har lägst profil.

Tack för tipset, det ska jag absolut lägga på minnet tills den dagen jag opererar mig (OM jag vågar) :)

Hoppas att svullnaden lägger sig ännu mer så att du känner dig helt nöjd med dina nya bröst! Det har ju bara gått 9 dagar så sannolikt går ju svullnaden ner ännu mera!
Tycker du att storleken på brösten nu motsvarar storleken när du provade ut eller är de större? Kan ske inte ger en rättvisande bild att svar nu ifs när det ännu gått så kort tid :)
Hur har du mått annars?

3 barn, 35år, 167 cm, 65 kg
Bröstförstoring
Konsultation 22/1, Nordiska
Mentor anatomiska 245cc eller 280cc

2023, September 30 - 07:29
Blomgrodan
Blomgrodan's picture
Last seen: 10 months 2 days ago
Silver

Ja, svullnaden har gått ner otroligt bara på två dagar. Allt känns mycket bättre nu 😅 Första veckan kan man stryka, operations blues och svullnad.
Tror utprovning och resultat kommer bli ganska lika.
Tror man kanske har hjälp av att man har ammat barn och inte väljer så stora implantat, men jag klarade mig fint på Alvedon de fem första dagarna utan att ha ont alls (blev otroligt dålig på morfintabletterna). Sen är det ju en operation så kroppen kämpar. Två veckor ”ta det lugnt” och inget jobb tyckte jag var skönt. Sova, äta bra och flera korta långsamma promenader.
Lycka till om/när det blir dags!

2 barn, 47 år, 174 cm, 58 kg
Innan op: 85 A/B
18/9, Akademikliniken, Jonas Lundberg

Annons
2023, September 30 - 18:15
fridamandel
fridamandel's picture
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons

Hej allihopa!
Jag opererade i måndags med 185CC mini profil, känner att jag är så nöjd med storleken!! Var också rädd att de skulle bli för stort men änsålänge känns de super. Är så kort efter operation så antar att de kommer förändras mycket närmsta månaden. Hört att de går snabbare för små implantat att droppa? Hur långt tid innan man kan se riktiga storlek tror ni??? Cant wait😂

Bröstförstoring
Op 25/9 - Karin Elebro på Akademikliniken Malmö
185CC bakom bröstmuskel
Strl innan op: mindre än A
Strl efter op: oklart men hoppas på mindre B