Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, August 12 - 00:24
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Ska också operera mig i September. På nordiska kliniken. Planen efter konsultationen var 335 cc och 360 cc men börjar tänk att det kanske känns lite för lite och litar mer mot runt 400cc. Har bokat en till konsultation för att bli mer säker. Är 170 cm och väger 56 kg. Nätt upptill men har ändå rumpa och lår så vill ha det mer symmetriskt. Är en 70A idag och önskar en 70 C eller D.

Du har min målvikt. Jag kämpar som ett as just nu för att försöka nå den innan operationen. Känns som att det kommer att gå sådär men iaf. Haha.

Vad har du valt för implantat? Och när i september ska du operera dig?

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 12 - 00:27
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Amandatheresia wrote:

Ja jag kommer nog lägga ut när jag gjort dom så man får se innan och efter!
Jag valde nordiska kliniken då jag sett och hört mycket bra om dom och deras bilder tilltalade mig mest:)
När jag pratade med Patrik förklarade han att siltex nog blir bäst då jag ibland har perioder då jag går utan bh och siltex håller formen bättre i det fallet så det inte börjar hänga igen direkt!

Hoppas att jag också kommer att kunna gå utan BH i framtiden. Eller i vartfall med någon skön sportBH. Avskyr BH, så jobbigt och det första jag sliter av mig när jag kommer hem.

Bor du i Stockholm eller åker du långt?

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 12 - 14:29
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 7 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Escan wrote:

Madriana wrote:

Ska också operera mig i September. På nordiska kliniken. Planen efter konsultationen var 335 cc och 360 cc men börjar tänk att det kanske känns lite för lite och litar mer mot runt 400cc. Har bokat en till konsultation för att bli mer säker. Är 170 cm och väger 56 kg. Nätt upptill men har ändå rumpa och lår så vill ha det mer symmetriskt. Är en 70A idag och önskar en 70 C eller D.

Du har min målvikt. Jag kämpar som ett as just nu för att försöka nå den innan operationen. Känns som att det kommer att gå sådär men iaf. Haha.

Vad har du valt för implantat? Och när i september ska du operera dig?

Åh, hoppas du når dit du vill med vikten! Jag har operationstid 5/9 :) så inte långt kvar nu! Har valt Motiva ergonomix. Vad har du valt? Blir helt tokig på att välja storlek dock. Ser verkligen fram emot en ytterligare konsultation. Nu är jag mer påläst och har även mer bilder på vad jag gillar och gillar mindre. Hoppas det hjälper!

Annons
2023, August 12 - 15:17
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Ska också operera mig i September. På nordiska kliniken. Planen efter konsultationen var 335 cc och 360 cc men börjar tänk att det kanske känns lite för lite och litar mer mot runt 400cc. Har bokat en till konsultation för att bli mer säker. Är 170 cm och väger 56 kg. Nätt upptill men har ändå rumpa och lår så vill ha det mer symmetriskt. Är en 70A idag och önskar en 70 C eller D.

Du har min målvikt. Jag kämpar som ett as just nu för att försöka nå den innan operationen. Känns som att det kommer att gå sådär men iaf. Haha.

Vad har du valt för implantat? Och när i september ska du operera dig?

Åh, hoppas du når dit du vill med vikten! Jag har operationstid 5/9 :) så inte långt kvar nu! Har valt Motiva ergonomix. Vad har du valt? Blir helt tokig på att välja storlek dock. Ser verkligen fram emot en ytterligare konsultation. Nu är jag mer påläst och har även mer bilder på vad jag gillar och gillar mindre. Hoppas det hjälper!

Har valt exakt samma implantat. Ville ha round men vill samtidigt försöka undvika lyft så kirurgen föreslog då ergonomix.

Ja, det där med storlek är knepigt. Har valt 500 och 550cc men drömmer mardrömmar om att jag vaknar efter OP med supersmå bröst. Haha

Du opererar dig två dagar innan mig. Superspännande !

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 12 - 16:59
Amandatheresia
Amandatheresia's picture
Offline
Last seen: 1 year 1 month ago
Brons
Joined: 2021-06-09 16:57

Ja jag får problem ibland då jag får så ont i huvudet av banden på bhn, så irriterande!
Jag bort inte i Stockholm så kommer köra ner dagen innan och sova hos familj i några nätter innan jag åker hem igen:)
Har du långt eller bor du nära kliniken?

1 barn, 26 år, 160cm, 63kg

Bröstförstoring
Telefonkonsultation Patrik Höijer, Nordiska kliniken
Op 4/9-23 Patrik Höijer, Nordiska kliniken
470cc eller 515cc mentor siltex hp xtra

2023, August 12 - 19:23
Beckusen
Beckusen's picture
Offline
Last seen: 11 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2023-08-12 19:02

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Annons
2023, August 12 - 21:21
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Amandatheresia wrote:

Ja jag får problem ibland då jag får så ont i huvudet av banden på bhn, så irriterande!
Jag bort inte i Stockholm så kommer köra ner dagen innan och sova hos familj i några nätter innan jag åker hem igen:)
Har du långt eller bor du nära kliniken?

Superbra att du har familj här då! Jobbigt (och ännu mer kostsamt) om man ska behöva ta in på hotell.

Jag bor 14 minuter ifrån kliniken så inte särskilt långt nej, haha.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 12 - 21:23
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Same same. Sjukt läskigt med narkosen. Har en vän som opererat brösten och uttryckte oron för henne. Hon sa "äh, jag tänkte bara att dör jag så dör jag. Jag sover ju så vet ju inte att jag dör". Haha okej, tack för ingenting!

Men jag försöker tänka på statistiken. Hur många som opereras varje dag och som dessutom inte är friska i grunden (det är jag vad jag vet). Så jag försöker tänka logiskt och inte låta rädslan ta över.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 13 - 08:26
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 7 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Escan wrote:

Madriana wrote:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Ska också operera mig i September. På nordiska kliniken. Planen efter konsultationen var 335 cc och 360 cc men börjar tänk att det kanske känns lite för lite och litar mer mot runt 400cc. Har bokat en till konsultation för att bli mer säker. Är 170 cm och väger 56 kg. Nätt upptill men har ändå rumpa och lår så vill ha det mer symmetriskt. Är en 70A idag och önskar en 70 C eller D.

Du har min målvikt. Jag kämpar som ett as just nu för att försöka nå den innan operationen. Känns som att det kommer att gå sådär men iaf. Haha.

Vad har du valt för implantat? Och när i september ska du operera dig?

Åh, hoppas du når dit du vill med vikten! Jag har operationstid 5/9 :) så inte långt kvar nu! Har valt Motiva ergonomix. Vad har du valt? Blir helt tokig på att välja storlek dock. Ser verkligen fram emot en ytterligare konsultation. Nu är jag mer påläst och har även mer bilder på vad jag gillar och gillar mindre. Hoppas det hjälper!

Har valt exakt samma implantat. Ville ha round men vill samtidigt försöka undvika lyft så kirurgen föreslog då ergonomix.

Ja, det där med storlek är knepigt. Har valt 500 och 550cc men drömmer mardrömmar om att jag vaknar efter OP med supersmå bröst. Haha

Du opererar dig två dagar innan mig. Superspännande !

Haha, samma här! Är mer rädd att dom ska bli för små än för stora. Samtidigt som jag inte vill ha några jättar då jag har rätt liten bröstbredd är jag rädd att det ska se konstigt ut. Som sagt - ska bli riktigt skönt med en till konsultation innan operationen.
Kul att vi har operation så nära! Håller gärna igång den här tråden, vore kul att följa upp närmre och även efter operation om hur allt gått!

Annons
2023, August 13 - 22:15
Beckusen
Beckusen's picture
Offline
Last seen: 11 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2023-08-12 19:02

Escan wrote:

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Same same. Sjukt läskigt med narkosen. Har en vän som opererat brösten och uttryckte oron för henne. Hon sa "äh, jag tänkte bara att dör jag så dör jag. Jag sover ju så vet ju inte att jag dör". Haha okej, tack för ingenting!

Men jag försöker tänka på statistiken. Hur många som opereras varje dag och som dessutom inte är friska i grunden (det är jag vad jag vet). Så jag försöker tänka logiskt och inte låta rädslan ta över.

Ja, jag tänker att du antagligen har rätt haha men det blir väl lätt så när man har noll koll och kontroll!

Men utöver det så är jag verkligen taggad och helt besatt av detta forum och bröst just nu. När jag läser alla trådar osv så börjar jag nästan tveka på storleken jag valt men jag går på rekommendation från Patrik och antar att han kan sin grej ändå hehe

32 år, 160 cm, 56 kg

Bröstförstoring
Konsultation: 13/7-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken.
Operation: Bokad 29/9-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken - Förmodligen 355cc
Strl före op: Mindre än A kupa
Strl efter op: Oklart