Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, September 5 - 16:59
roselin
roselin's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 days ago
Brons
Joined: 2022-06-20 12:11

Biscione wrote:

Jag ska bara göra ett nytt ankarlyft och borttagning av egen vävnad då jag 5 år sedan gjorde lyft + implantat, men nu önskar lyfta mer och ta bort mer egen vävnad (hade väldigt stora och hängiga bröst innan)
Jag tycker han är jättetrevlig. Jag kan inte ens räkna hur många konsultationer jag varit på hos honom haha! Jag var så osäker både innan den första open samt innan den här. Mina ärr från förra är knappt synliga och mina implantat sitter fortfarande lika högt upp idag.

Så du ska behålla de gamla implantaten? :) Var det Mattias som opererade dig förra gången med? Vad skönt att du får prata med honom när du känner dig osäker! Känner själv att jag har 100 frågor, vet inte själv hur jag ska välja ut de viktigaste på konsultationen. Men många svar får man här med tycker jag :)

Bröstlyft

2023, September 5 - 18:35
blueglue
blueglue's picture
Offline
Last seen: 4 months 11 hours ago
Silver
Joined: 2023-08-09 11:08

Escan wrote:

blueglue wrote:

Escan wrote:

bambi83 wrote:

Jag har planerad operation 19.9 Akademikliniken, Paolo Montemurro. Ska sätta in 255cc, men är faktiskt rädd för att de ska bli för stora. Identifierar mig som ”småbrödtad” och vill fortsätta känna mig så, men med fylliga sådana.

Är väldigt pepp, men också livrädd. Ibland tänker jag äntligen! har tänkt på detta sen jag var 14, och ibland tänker jag, vad håller jag på med???

Hur

Tankarna går likadant hos mig. Jag försöker därför att inte tänka alls. Jag vet att jag innerst inne vill göra detta och samtidigt är jag en extrem övertänkare. Jag kan vrida och vända på minsta lilla tanke hundra gånger om. Så tänker jag för mycket finns risken att jag avblåser allt och ångrar det i framtiden.

Så lättare att bara bestämma sig för att inte tänka alls. Haha.

Jag tror att de flesta av oss oroar oss för att det ska bli för stort eller för smått. Det är I vartfall den känslan jag fått när jag surfat runt här på forumet 😊

Åh gud va skönt det är att läsa era tankar. Går med liknande och oroar mig/ser fram emot det. Har planerad op 17 okt!! Ska träffa min förälder i veckan och berätta. Hon brukar vara you go girl till det mesta dock. Berättade för fler vänner i helgen och dom pushade på att jag verkligen skulle tänka igenom mitt beslut under en längre tid. Men för mig känner jag detta så starkt i mig att jag inte har någon lust att vänta längre. Tänker på det varje dag och känner att the time har come.

Tycker inte det är värsta grejen egentligen. Så att "tänka igenom det i en evighet" tycker inte jag är ett måste. Antingen vill man eller så vill man inte liksom. Är man tveksam så är det enligt mig inte någonting man borde göra. Om du förstår hur jag menar. Man vet innerst inne om det är något man verkligen vill såattsäga.

Jag är ganska privat av mig så har inte berättat för så många. Två vänner, min man och så sonens pappa. Men sonens pappa enbart för att jag behöver låna sonen några extra dagar så att han kan hjälpa sin mamma om det behövs 😜

Ja precis. Tid är liksom ett koncept som är väldigt individuellt. Finns inget i mig som är tveksam till hela grejen men sen snurrar tankar kring detaljer och hur allt ska bli osv. Jag är ganska exponerad på mitt jobb och därför blir det en större grej för mig just på den fronten, men det är ju också roligt 🙂

179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 med Mentor 515cc x-tra round siltex
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F

2023, September 5 - 19:10
linaaa
linaaa's picture
Offline
Last seen: 1 day 4 hours ago
Silver
Joined: 2010-05-31 02:00

Bimbi wrote:

Jag har op 28/9 på Elite clinic. Detta blir min tredje operation så jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd nu. Har bytt implantat varje gång för att jag har tyckt att de är för små. Ser fram emot dagen, känner att jag är i trygga händer då det är samma kirurg som opererat alla ggr.

Hej, ser att du varit hos Richard Lewin några gånger, rekommenderar du han? Hoppas du hittar rätt med storleken denna gång. Hur många cc och vilka implantat blir det denna gång?

Tycker det är snyggt med silikonbröst helt enkelt!

Ålder: 27 år, Längd: 168cm, Vikt: ca: 69kg
Intresserad av: Bröstförstoring
Har nu: b-kupor
Vill ha: Funderar fortfarande, men tycker det är snyggt med stort (blir nog 800cc eller mer)
Klinik/Läkare

Annons
2023, September 5 - 20:59
Bimbi
Bimbi's picture
Offline
Last seen: 2 days 11 hours ago
Silver
Joined: 2018-08-15 19:33

linaaa wrote:

Bimbi wrote:

Jag har op 28/9 på Elite clinic. Detta blir min tredje operation så jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd nu. Har bytt implantat varje gång för att jag har tyckt att de är för små. Ser fram emot dagen, känner att jag är i trygga händer då det är samma kirurg som opererat alla ggr.

Hej, ser att du varit hos Richard Lewin några gånger, rekommenderar du han? Hoppas du hittar rätt med storleken denna gång. Hur många cc och vilka implantat blir det denna gång?

Jag har varit jättenöjd med Richard så det var det självklara valet för mig även denna gång:) jag har idag 765 cc mentor xtra siltex och byter till 1010 cc Polytech mesmo. Hade först tänkt runt 1100-1150 cc men tycker inte att det är värt det att betala dubbla priset. Det räcker med att dessa redan är specialbeställda och drygt 20 000 kr dyrare:)

36 år, 158 cm, 55 kg, 2 barn
Konsultation 7/9 -18 Richard Lewin Art clinic Göteborg
Op 13/11-18 Richard Lewin Art clinic
Konsultation 20/05 -22 Richard Lewin Elite clinic
Op 05/10-22 implantatbyte Richard Lewin Elite clinic

2023, September 5 - 22:39
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

Grattis får man säga till er som har opat. Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra :).
Och lycka till till er som skall opa inom snar.

Jag har väldigt blandade känslor just nu och nervositeten är som en berg och dal bana. Jag ska opa mig imorgon 07:45 och har precis gjort min första dubbeldusch. Det kommer inte bli många timmars sömn inatt :D

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

2023, September 5 - 23:49
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Booobie23 wrote:

Grattis får man säga till er som har opat. Hoppas allt har gått bra och att ni mår bra :).
Och lycka till till er som skall opa inom snar.

Jag har väldigt blandade känslor just nu och nervositeten är som en berg och dal bana. Jag ska opa mig imorgon 07:45 och har precis gjort min första dubbeldusch. Det kommer inte bli många timmars sömn inatt :D

Lycka till imorgon och hoppas att du sover lite nu ❤️

Du får uppdatera när du orkar.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Annons
2023, September 6 - 05:04
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

@Escan tack ❤

Ska ta dubbeldusch nu innan jag åker. Jag uppdaterar när allt är klart :)

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

2023, September 6 - 08:15
LINAfina75
LINAfina75's picture
Offline
Last seen: 4 months 1 week ago
Silver
Joined: 2022-06-05 07:51

Jag ska också opereras i september! Den 19 är det min tur efter att min op blev inställd i maj då kirurgen blev sjuk. Den som väntar på något gott....
Jag ska till Reformkliniken, byta ut mina gamla 650 cc mot Motiva round corsé 925cc.
Det ska lyftas, flytta bröstvårtor och sy ihop fickor..... Lite nervös är man allt men har full tillit till Tuve som även gjorde min första förstoring :o)

Bröstlyft och byte av implantat
47 år 1 barn
OP 2009 650cc bakom muskel, Ciradellkliniken, Tuve Mårtensson
Önskar nu bröstlyft och byte till ca 800cc

Har nu bokat konsultation 3 mars 2023 med Tuve Mårtensson Reformkliniken!

OP planerad 24 maj 2023, bröstlyft och nya implantat. 925cc

2023, September 6 - 08:47
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Igår 5/9 gjorde jag min bröstförstoring på Nordiska kliniken. Allt har gått jättebra!
Hade op tid 8.00. Kom 7.30 och fick byta om. Ta lite tabletter innan Marcus kom och ritade på mig. Tycker Marcus är så trygg, lugn och så inlyssnande. Efter det kom narkossköterskan och jag fick gå in i operationssalen. Blev så fint omhändertagen av sköterskorna och skulle andas i masken 3 djupa andetag, men hann nog bara räkna till två innan jag somnade :D.
Vaknade och mådde riktigt dåligt faktiskt. Frossa, illamående och ont. Men fick direkt värmefilt, smärtstillande och mot illamående. Somnade om och när jag vaknade mådde jag prima.
Åkte hem vid 15 och smärtan var och är fortfarande helt hanterbar. Känns typ som en mjölkstockning, för er som haft barn kanske förstår😅. Har inte behövt ta det starka snabbverkande morfinet än.
Var faktiskt inte nervös alls igår. Allt flöt på så bra i lagom takt och jag var mest förväntansfull.
La in 400cc Motiva Full och även om det är svullet och stelt just nu så är jag så sjukt nöjd! Kan se hur fint det kommer bli när det är helt läkt. Är så lycklig och glad. Har velat detta så länge och känner mig typ ”hel” nu! Stort lycka till för er som är på tur <3

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

Annons
2023, September 6 - 08:54
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Igår 5/9 gjorde jag min bröstförstoring på Nordiska kliniken. Allt har gått jättebra!
Hade op tid 8.00. Kom 7.30 och fick byta om. Ta lite tabletter innan Marcus kom och ritade på mig. Tycker Marcus är så trygg, lugn och så inlyssnande. Efter det kom narkossköterskan och jag fick gå in i operationssalen. Blev så fint omhändertagen av sköterskorna och skulle andas i masken 3 djupa andetag, men hann nog bara räkna till två innan jag somnade :D.
Vaknade och mådde riktigt dåligt faktiskt. Frossa, illamående och ont. Men fick direkt värmefilt, smärtstillande och mot illamående. Somnade om och när jag vaknade mådde jag prima.
Åkte hem vid 15 och smärtan var och är fortfarande helt hanterbar. Känns typ som en mjölkstockning, för er som haft barn kanske förstår😅. Har inte behövt ta det starka snabbverkande morfinet än.
Var faktiskt inte nervös alls igår. Allt flöt på så bra i lagom takt och jag var mest förväntansfull.
La in 400cc Motiva Full och även om det är svullet och stelt just nu så är jag så sjukt nöjd! Kan se hur fint det kommer bli när det är helt läkt. Är så lycklig och glad. Har velat detta så länge och känner mig typ ”hel” nu! Stort lycka till för er som är på tur <3

Oh vad skönt att höra att allting gått bra och att du mådde bra när du piggnade till!

Min OP är imorgon. Idag rullar magen lite extra känner jag men ska försöka att inte tänka så mycket. Jobbar 12 timmar idag så jag har fullt upp såattsäga.

Hoppas jag också slipper starkare smärtlindring. Är så extremt anti värktabletter och gillar inte alls att ta sånt.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.