Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, August 13 - 22:37
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Ska också operera mig i September. På nordiska kliniken. Planen efter konsultationen var 335 cc och 360 cc men börjar tänk att det kanske känns lite för lite och litar mer mot runt 400cc. Har bokat en till konsultation för att bli mer säker. Är 170 cm och väger 56 kg. Nätt upptill men har ändå rumpa och lår så vill ha det mer symmetriskt. Är en 70A idag och önskar en 70 C eller D.

Du har min målvikt. Jag kämpar som ett as just nu för att försöka nå den innan operationen. Känns som att det kommer att gå sådär men iaf. Haha.

Vad har du valt för implantat? Och när i september ska du operera dig?

Åh, hoppas du når dit du vill med vikten! Jag har operationstid 5/9 :) så inte långt kvar nu! Har valt Motiva ergonomix. Vad har du valt? Blir helt tokig på att välja storlek dock. Ser verkligen fram emot en ytterligare konsultation. Nu är jag mer påläst och har även mer bilder på vad jag gillar och gillar mindre. Hoppas det hjälper!

Har valt exakt samma implantat. Ville ha round men vill samtidigt försöka undvika lyft så kirurgen föreslog då ergonomix.

Ja, det där med storlek är knepigt. Har valt 500 och 550cc men drömmer mardrömmar om att jag vaknar efter OP med supersmå bröst. Haha

Du opererar dig två dagar innan mig. Superspännande !

Haha, samma här! Är mer rädd att dom ska bli för små än för stora. Samtidigt som jag inte vill ha några jättar då jag har rätt liten bröstbredd är jag rädd att det ska se konstigt ut. Som sagt - ska bli riktigt skönt med en till konsultation innan operationen.
Kul att vi har operation så nära! Håller gärna igång den här tråden, vore kul att följa upp närmre och även efter operation om hur allt gått!

Ja. Jag känner lite att när jag ändå ska göra då får jag ju göra liksom. Haha.

Men som jag sa på min konsultation, jag vill inte gå fullt påklädd och att folk då ska säga "hon har opererat brösten". Så de får liksom inte bli oproportionerligt stora.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 13 - 22:38
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Beckusen wrote:

Escan wrote:

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Same same. Sjukt läskigt med narkosen. Har en vän som opererat brösten och uttryckte oron för henne. Hon sa "äh, jag tänkte bara att dör jag så dör jag. Jag sover ju så vet ju inte att jag dör". Haha okej, tack för ingenting!

Men jag försöker tänka på statistiken. Hur många som opereras varje dag och som dessutom inte är friska i grunden (det är jag vad jag vet). Så jag försöker tänka logiskt och inte låta rädslan ta över.

Ja, jag tänker att du antagligen har rätt haha men det blir väl lätt så när man har noll koll och kontroll!

Men utöver det så är jag verkligen taggad och helt besatt av detta forum och bröst just nu. När jag läser alla trådar osv så börjar jag nästan tveka på storleken jag valt men jag går på rekommendation från Patrik och antar att han kan sin grej ändå hehe

Ja, det är läskigt oavsett.

Jag är likadan. Bröst bröst bröst. Mon man lyssnar men jag tror att han i hemlighet är väldigt trött på mitt tjat om bröst. Haha.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 13 - 22:45
Boobies23
Boobies23's picture
Offline
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-10 22:59

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Åh va spännande! Då kör vi samma dag. =)
Har du landat i storlek och alla detaljer?
Ju fler berättelser jag läser ju mer lugn blir jag kring själva narkosen. Jag är mest rädd att man vaknar med för små alt för stora. Är även lite rädd för hur lång tid det kommer ta innan man är tillbaka på jobbet. Kan jobba hemifrån en del men någon dag måste man ju tillbaka. Inte så sugen att berätta att jag ska operera brösten.

Annons
2023, August 14 - 16:10
Beckusen
Beckusen's picture
Offline
Last seen: 10 months 2 weeks ago
Brons
Joined: 2023-08-12 19:02

Boobies23 wrote:

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Åh va spännande! Då kör vi samma dag. =)
Har du landat i storlek och alla detaljer?
Ju fler berättelser jag läser ju mer lugn blir jag kring själva narkosen. Jag är mest rädd att man vaknar med för små alt för stora. Är även lite rädd för hur lång tid det kommer ta innan man är tillbaka på jobbet. Kan jobba hemifrån en del men någon dag måste man ju tillbaka. Inte så sugen att berätta att jag ska operera brösten.

Jag trodde att jag hade landat i storlek, men insåg att det är ju en djungel av storlekar och former så jag är en enda röra nu i huvudet haha. Jag vill ha väldigt naturliga bröst, men vill ju fortfarande ha en skillnad i storlek liksom och då känns 355cc för litet men å andra sidan har jag inga bröst nu så tänker att det kommer bli en stor skillnad ändå!! Åh Såå svårt det här!! Har du landat i storlek??

Ja, jag förstår! Jag är väl lite lyckligare på den fronten då jag är remote i mitt arbete så inget kontor för min del. Jag tror inte jag kommer berätta att jag gör en bröstopp, känns onödigt. Men förstår så klart i ditt fall ifall du behöver åka in till kontoret!

32 år, 160 cm, 56 kg

Bröstförstoring
Konsultation: 13/7-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken.
Operation: Bokad 29/9-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken - Förmodligen 355cc
Strl före op: Mindre än A kupa
Strl efter op: Oklart

2023, August 14 - 22:44
Boobies23
Boobies23's picture
Offline
Last seen: 7 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-10 22:59

Beckusen wrote:

Boobies23 wrote:

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Åh va spännande! Då kör vi samma dag. =)
Har du landat i storlek och alla detaljer?
Ju fler berättelser jag läser ju mer lugn blir jag kring själva narkosen. Jag är mest rädd att man vaknar med för små alt för stora. Är även lite rädd för hur lång tid det kommer ta innan man är tillbaka på jobbet. Kan jobba hemifrån en del men någon dag måste man ju tillbaka. Inte så sugen att berätta att jag ska operera brösten.

Jag trodde att jag hade landat i storlek, men insåg att det är ju en djungel av storlekar och former så jag är en enda röra nu i huvudet haha. Jag vill ha väldigt naturliga bröst, men vill ju fortfarande ha en skillnad i storlek liksom och då känns 355cc för litet men å andra sidan har jag inga bröst nu så tänker att det kommer bli en stor skillnad ändå!! Åh Såå svårt det här!! Har du landat i storlek??

Ja, jag förstår! Jag är väl lite lyckligare på den fronten då jag är remote i mitt arbete så inget kontor för min del. Jag tror inte jag kommer berätta att jag gör en bröstopp, känns onödigt. Men förstår så klart i ditt fall ifall du behöver åka in till kontoret!

Haha, ja jag trodde att jag hade landat i storlek och att jag bara tänkte bekräfta det på operationsdagen. Patrik rekommenderade 360 och 380 men nu när jag läst i tråden och större majoriteten har 400 och uppåt funderar jag på om jag valt "för litet". Är lång men vill heller inte att folk ser två jättemeloner när man är fullt påklädd. Alltid varit nöjd över mina bröst pre-kids men nu är de totalt urammade. Vill att det ska se naturligt ut men vill ändå passa på att fylla på lite extra när man ändå genomgår en operation. Pust va svårt! 😄

2023, August 20 - 09:59
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

Hej alla,

hoppar in i tråden då jag också ska op i september.
Det har varit jätte svårt med storlek och jag funderar fortfarand. Jag fick prova olika implantat och vi kom överens om 300cc men jag ändrade mig till 335cc. Kanske inte gör så stor skillnad men vill inte ha jätte stora. Någon som också är osäker på storlek?

Annons
2023, August 20 - 12:16
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Jag har helt missat den här tråden. Haft supermycket på jobbet.

Vad har du för storlek nu @booobie23?

Jag blir förvirrad när jag tittar på bilder här p0 forumet. Det finns de som har 300cc som ser bautastora ut och så finns det de som har 500cc och inte alls ser lika stora ut. Även om personerna har iprincip samma vikt och längd.

Jag har valt 500 respektive 550cc då ena bröstet är lite mindre än det andra. Jag är trots detta rädd för att de ska bli för små. Haha.

Vill verkligen inte göra detta och vakna och ångra att jag inte tog större.

När är det du ska operera dig och vart?

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 20 - 13:06
Mco
Mco's picture
Offline
Last seen: 5 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2019-08-17 05:37

Hej! Jag ska operera mig i september också men kommer först göra ett bröstlyft + fettransplantation till brösten.
Dock har jag och min kirurg diskuterat mycket kring implantat med då planen är att lägga in det i en separat operation 6-12 månader efter denna.
Hur kommer det sig att ni valt motiva? Vet att alla läkare föredrar olika men min kirurg är väldigt mycket för mentor så det är vad jag är inställd på just nu att det blir. Hur tänkte ni kring valet av implantat?
Lycka till med era operationer och sååå spännande att följa och se hur det går!

29 år, 174 cm, 60 kg, inga barn.
Planerar bröstlyft+fettransplantation
Konsultation 17/8-23
Op- ej bokad än
Strlk före op: 75C
Strlk efter op: återstår att se

2023, August 20 - 14:45
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

@Escan :D ja, det är som du säger när man googlar före och efter bilder. Ser jätte olika ut även fast det är lika mycket cc. Jag har urammade 75B ich men det fyller inte ut kupan och så har bh med vadd i :D. Jag försökte googla lite på bilder som har likvärdig kroppsbyggd som mig men hitta inga. Jag är ca 162 cm och väger ca 65 kg. Jag op en dag innan dig :). Nu efter man har läst så mycket om att de flesta skulle ta storlek större så undrar jag om 335 är för litet :D men som sagt vill inte ha för stora.

Annons
2023, August 20 - 15:52
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Mco wrote:

Hej! Jag ska operera mig i september också men kommer först göra ett bröstlyft + fettransplantation till brösten.
Dock har jag och min kirurg diskuterat mycket kring implantat med då planen är att lägga in det i en separat operation 6-12 månader efter denna.
Hur kommer det sig att ni valt motiva? Vet att alla läkare föredrar olika men min kirurg är väldigt mycket för mentor så det är vad jag är inställd på just nu att det blir. Hur tänkte ni kring valet av implantat?
Lycka till med era operationer och sååå spännande att följa och se hur det går!

Jag har ingen personlig åsikt om vare sig Mentor eller Motiva utan gick på konsultation utan någon egentligen kunskap alls. Sen blev det helt enkelt bara så :)

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.