Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, August 20 - 15:55
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Booobie23 wrote:

@Escan :D ja, det är som du säger när man googlar före och efter bilder. Ser jätte olika ut även fast det är lika mycket cc. Jag har urammade 75B ich men det fyller inte ut kupan och så har bh med vadd i :D. Jag försökte googla lite på bilder som har likvärdig kroppsbyggd som mig men hitta inga. Jag är ca 162 cm och väger ca 65 kg. Jag op en dag innan dig :). Nu efter man har läst så mycket om att de flesta skulle ta storlek större så undrar jag om 335 är för litet :D men som sagt vill inte ha för stora.

Har du kollat bilder här på forumet? Då kan du ju knappa in din vikt och längd och se på ett ungefär. Men tycker det är svårt så också, alla kroppar är verkligen olika oavsett om man är lika lång och väger lika mycket.

Mina nuvarande brösg låter ungefär som dina. Jag har B/C kupa, men ska jag vars helt ärlig så vet jag inte exakt då jag liksom bara har gisshandlat BH:ar tidigare. Efter OP ska jag gå och få hjälp så att jag får exakt mått :)

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 20 - 19:21
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 8 hours 3 min ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

Glömde svara, jag skall operera mig den 6e september Akademikliniken Göteborg :D. Har 5 barn så dem är urammade. Jag är ny här så kan inte se några bilder :(.
Nu har jag ändrat mig från 300 till 335 och fundera om man skulle ta 350 ist :D. Har ni inhandlat sporttop/bh som man ska ha efter Op? Vilken storlek ska man köpa???

2023, August 20 - 19:28
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Booobie23 wrote:

Glömde svara, jag skall operera mig den 6e september Akademikliniken Göteborg :D. Har 5 barn så dem är urammade. Jag är ny här så kan inte se några bilder :(.
Nu har jag ändrat mig från 300 till 335 och fundera om man skulle ta 350 ist :D. Har ni inhandlat sporttop/bh som man ska ha efter Op? Vilken storlek ska man köpa???

Jaha, då förstår jag. Du blir silvermedlem sinom tid. Då kan du titta!

Ingen BH här inte. Får det efter OP och den ska man väl ha ganska länge om jag inte minns fel. Därefter går jag och köpet ordentliga BH:ar. Vet att det fanns tips om märken/butiker bland alla papper jag fick.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Annons
2023, August 20 - 21:13
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 8 hours 3 min ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

@Escan
Jag tror att det ingår 1 stödtop eller vad det heter efter operationen men läste någonstans här att det är bra att ha extra om man behöver tvätta den. Jag är "newbie" så jag har ingen aning. Försöker följa olika trådar så man får lite råd, tips och trix :). Det börjar närma sig även fast det är mer än 2 veckor kvar. Börja bli lite nervös :D. Tänkte kolla med angående duschning innan operationen med tvålen man ska köpa på apoteket. Vet inte om det bara jag som är trög men ska man tvätta sig topp till tå inkl håret? Någon som har bättre koll på detta??

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

2023, August 20 - 22:02
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 1 year 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Booobie23 wrote:

@Escan
Jag tror att det ingår 1 stödtop eller vad det heter efter operationen men läste någonstans här att det är bra att ha extra om man behöver tvätta den. Jag är "newbie" så jag har ingen aning. Försöker följa olika trådar så man får lite råd, tips och trix :). Det börjar närma sig även fast det är mer än 2 veckor kvar. Börja bli lite nervös :D. Tänkte kolla med angående duschning innan operationen med tvålen man ska köpa på apoteket. Vet inte om det bara jag som är trög men ska man tvätta sig topp till tå inkl håret? Någon som har bättre koll på detta??

Hahahaha. Du är Newbie säger du. Själv har jag inte ens tänkt på att man kanske vill tvätta den enda BH man har på sig dygnet runt i en oändlighet. Tack tack tack för att du fick mig att tänka på det!

I mina papper står det att jag ska tvätta enbart kroppen med tvålen och håret med schampoo och balsam :)

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, August 21 - 10:23
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 8 hours 3 min ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

Hahaha det är mycket man inte tänker på och därför är det bra att vi har varandra :) som kan hjälpas åt. Ingen aning vilken storlek man ska inhandla. Det går säkert att köpa extra på den klinik man ska op sig på så kan dem hjälpa en med storleken också. Det är säkert olika där med beroende på klinik hur man ska tvätta sig innan op men läser man generellt innan op ska man dubbelduscha dagen innan op och dagen man ska op från topp till tå inkl håret. Sen ska man inte använda vanlig schampoo och balsam och även inte smörja sig med kräm/lotion alls. Ska ringa kliniken och dubbelkolla, vill inte ta några risker. Tvålen ska ju ta bort alla bakterier och hålla i ca 7 dagar stod det. Vet inte om det är överdrift men vill vara så påläst som möjligt hahaha.

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

Annons
2023, August 26 - 09:50
Bimbi
Bimbi's picture
Offline
Last seen: 21 hours 34 min ago
Silver
Joined: 2018-08-15 19:33

Jag har op 28/9 på Elite clinic. Detta blir min tredje operation så jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd nu. Har bytt implantat varje gång för att jag har tyckt att de är för små. Ser fram emot dagen, känner att jag är i trygga händer då det är samma kirurg som opererat alla ggr.

36 år, 158 cm, 55 kg, 2 barn
Konsultation 7/9 -18 Richard Lewin Art clinic Göteborg
Op 13/11-18 Richard Lewin Art clinic
Konsultation 20/05 -22 Richard Lewin Elite clinic
Op 05/10-22 implantatbyte Richard Lewin Elite clinic

2023, August 27 - 00:40
Beckusen
Beckusen's picture
Offline
Last seen: 11 months 4 weeks ago
Brons
Joined: 2023-08-12 19:02

Booobie23 wrote:

Hej alla,

hoppar in i tråden då jag också ska op i september.
Det har varit jätte svårt med storlek och jag funderar fortfarand. Jag fick prova olika implantat och vi kom överens om 300cc men jag ändrade mig till 335cc. Kanske inte gör så stor skillnad men vill inte ha jätte stora. Någon som också är osäker på storlek?

Heej!

Jag förstår helt vad du menar med storlekar. Har vart så förvirrad men har efter mycket research på olika sidor fått lite klarhet i storlek nu. Det blir antagligen motiva ergonomix 375 cc i high profile (har velat på 355cc eller 375cc).

Har förstått att vilken profil man väljer gör väldigt stor skillnad också!

Sen så kikade jag även på Antonija Mandirs bröst opp video på youtube där hon visar för och efterbilder och tycker hon har snygga bröst. Vet att vi är lika i längd och kroppsstorlek och hon hade liknande bröst som jag har nu innan opp!

Så rekommenderar verkligen att googla runt överallt, TikTok, youtube, Instagram, amerikanska bröstopp sidor osv så kommer du nog hitta rätt till slut :D

32 år, 160 cm, 56 kg

Bröstförstoring
Konsultation: 13/7-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken.
Operation: Bokad 29/9-2023 Patrik Höijer, Nordiska Kliniken - Förmodligen 355cc
Strl före op: Mindre än A kupa
Strl efter op: Oklart

2023, August 27 - 16:38
Larose
Larose's picture
Offline
Last seen: 12 months 4 days ago
Silver
Joined: 2020-06-29 04:37

Åh vad spännande!!

Jag ska också operera mig
På plastikkirurgen Sthlm med Örjan :)
Ska lägga in 625 cc
Ej bokat op datum än men siktar på slutet av september 🌷

1 barn, 35 år, 163 cm, 55 kg

• Tidigare gjort explant. FT till bröst och mini BBL
Önskar göra implantat igen då jag inte vart nöjd med FT

Annons
2023, August 27 - 16:54
blueglue
blueglue's picture
Offline
Last seen: 5 months 1 week ago
Silver
Joined: 2023-08-09 11:08

Booobie23 wrote:

Hej alla,

hoppar in i tråden då jag också ska op i september.
Det har varit jätte svårt med storlek och jag funderar fortfarand. Jag fick prova olika implantat och vi kom överens om 300cc men jag ändrade mig till 335cc. Kanske inte gör så stor skillnad men vill inte ha jätte stora. Någon som också är osäker på storlek?

Har op i oktober. Planerar lägga in mentor siltex round x-Tra 515cc!! Börjar bli mer och mer taggad och mindre orolig, litar på min kirurg Thomas Jonsson på Dr Molding i uppsala som också tror det kommer passa bäst för min byst. Har lätt häng 70c, är 179 cm lång och väger 60 kg så tror att det kommer bli tuttigt och nice. Men hoppas också att det inte bli för mycket :| :D väljer x-Tra för att slippa rippling.

Så kul att följa er och denna tråd <33

179 cm lång, väger 60 kg
Bröstförstoring planerad op oktober 2023 velar mellan implantat fortfarande
Nuvarande bh-storlek 70C
Önskar bh-storlek ~70F