Annons
184 posts / 0 new
Last post
2023, September 7 - 13:30
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Hej fina ni!

Jag är vaken och mår bra. Ska skriva operationsberättelse sen när jag piggnat till.

Änsåläne allting bra! Drabbades av något som kallades shivering när jag vaknade och skakade helt okontrollerat. Det var lite läskigt men nu har det släppt och jag mår fint ❤️

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, September 8 - 09:46
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Escan wrote:

Hej fina ni!

Jag är vaken och mår bra. Ska skriva operationsberättelse sen när jag piggnat till.

Änsåläne allting bra! Drabbades av något som kallades shivering när jag vaknade och skakade helt okontrollerat. Det var lite läskigt men nu har det släppt och jag mår fint ❤️

Härligt att höra! Hoppas du mår bra idag också! :) uppdatera gärna när du orkar

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

2023, September 8 - 11:02
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Escan wrote:

Hej fina ni!

Jag är vaken och mår bra. Ska skriva operationsberättelse sen när jag piggnat till.

Änsåläne allting bra! Drabbades av något som kallades shivering när jag vaknade och skakade helt okontrollerat. Det var lite läskigt men nu har det släppt och jag mår fint ❤️

Härligt att höra! Hoppas du mår bra idag också! :) uppdatera gärna när du orkar

Har skrivit en operationsberättelse för den som vill läsa 😊

Jag mår bra. Det gör såklart lite ont men är mest stel. Klarar mig på Alvedon. Ska ut och röra på mig lite strax för jag känner att rörelse är det som hjälper bäst emot smärtan.

Allt har varit hanterbart förutom att jag nu även lärt mig att jag måste sluta snusa. Blir superillamående och kräks av snus så det är väl ett plus i kanten ändå måste jag säga :)

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Annons
2023, September 8 - 11:49
Rebeccis
Rebeccis's picture
Offline
Last seen: 4 months 6 days ago
Silver
Joined: 2023-08-27 19:18

Den ska jag läsa direkt! 😍 skönt att höra att du mår bra.

Mer om Rebeccis:
2 barn, 32år, 164 cm, 72kg

Bröstförstoring
Konsultation 22/8 Eya Le Wartie, Estetisk plastikkirurgi.
Op 26/9 Eya Le Wartie, Estetisk plastikkirurgi.
375 cc Mentor moderate plus bakom bröstmuskeln.
Strl före op: vet ej
Strl efter op: -

2023, September 8 - 22:15
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

@Boobie23
@Madriana

Vilken dag är ni inne på och hur mår ni?

Jag mår hyfsat men gjorde misstaget att promenera 2km idag eftersom att jag mådde såååå bra. Inte att rekommendera!

Fick otroligt ont i stygnen, framförallt i vänstra och på vägen hem fick jag stanna flertalet gånger. Var ju såklart ingen powerwalk men kändes ändå.

Det gjorde att jag faktiskt behövde ta en tradolan när jag kom tillbaka runt 14 men nu känna det helt okej efter att ha varit soff- och sängliggande resten av dagen.

Är hungrig men inte särskilt sugen på något. Fått i mig en halv Big Mac (avskyr mc Donalds men sonen ville så väldigt gärna ha så jag tvingade motvilligt i mig). Lite pommes och en kinderchoklad som smakade kemikalier. Blää.

Säkert medicinerna som gör sitt också, att det liksom inte riktigt smakar.

Har utöver det inte kunnat gå på toaletten och göra nummer två sedan dagen innan OP så jag är svullen lite här och var.

Har inte direkt ont förutom I just stygnen men det verkar ge med sig lite nu. Ska inte göra om det här med promenaden på ett par dagar.. Det var otroligt korkat.

1 barn. 168cm, 61kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

2023, September 8 - 22:50
bambi83
bambi83's picture
Offline
Last seen: 8 months 4 weeks ago
Silver
Joined: 2022-11-03 21:16

Så skönt att höra hur ni andra känner och tänker och att läsa era op-berättelser om hur det gått. Hur mår ni nu ngn vecka efter operationerna?

2 barn, 40år, 172 cm, 62 kg
Bröstförstoring: Inte gjort än
Konsultation:
Oktober 2022: Paolo Montemurro, Akademikliniken
Mars 2023: Hamid Natghian, Nordiska Institutet
Planerad operation: September 2023

Strl före op:75A
Strl efter op: Vet inte, men vill ha en naturlig, upplevd B. Rekommenderats cc255, Mentor anatomiska men ororlig att de är för stora. Så överväger cc220.

Annons
2023, September 9 - 20:03
Madriana
Madriana's picture
Offline
Last seen: 6 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-07-01 21:08

Escan wrote:

@Boobie23
@Madriana

Vilken dag är ni inne på och hur mår ni?

Jag mår hyfsat men gjorde misstaget att promenera 2km idag eftersom att jag mådde såååå bra. Inte att rekommendera!

Fick otroligt ont i stygnen, framförallt i vänstra och på vägen hem fick jag stanna flertalet gånger. Var ju såklart ingen powerwalk men kändes ändå.

Det gjorde att jag faktiskt behövde ta en tradolan när jag kom tillbaka runt 14 men nu känna det helt okej efter att ha varit soff- och sängliggande resten av dagen.

Är hungrig men inte särskilt sugen på något. Fått i mig en halv Big Mac (avskyr mc Donalds men sonen ville så väldigt gärna ha så jag tvingade motvilligt i mig). Lite pommes och en kinderchoklad som smakade kemikalier. Blää.

Säkert medicinerna som gör sitt också, att det liksom inte riktigt smakar.

Har utöver det inte kunnat gå på toaletten och göra nummer två sedan dagen innan OP så jag är svullen lite här och var.

Har inte direkt ont förutom I just stygnen men det verkar ge med sig lite nu. Ska inte göra om det här med promenaden på ett par dagar.. Det var otroligt korkat.

Är inne på dag 4 efter operationen idag och mår fortfarande bra! Knappt ont, förutom att det spänner då. Klarar mig fortfarande på bara Alvedon. Har tagit en promenad idag och märker att mer ansträngning gör att det spänner mer. Eftersom det är lördag är båda barnen hemma och ska servas så det blir ju lite mer rörelse 😅. Men överlag mår jag fortfarande bra. Idag kan jag även se att brösten är liiiite mindre kantiga och spetsiga och mer runda. Ser redan så snygga ut!! Tjuvkollar hela tiden. Vet ju att dom bara kommer se bättre ut med tiden.

Låter riktigt jobbigt efter din promenad. Du kanske var lite för ambitiös 😊. Hoppas du mår bättre nu och kan ta det lite lugnt.

Angående nr 2 är min mage också så svälld, inte varit på toa sen operationssdagen. Tar nog något laxerande imorgon om inget händer snart…

2 barn. 33år. 169 cm. 56 kg

Bröstförstoring.
Konsultation 17/5 hos Marcus på Nordiska Klinen i Stockholm.
Bokat ytterligare konsultation 24/8 - ändrade från 360cc till 400 cc
Bokad OP 5/9
Planerar lägga in 400 cc. Bakom bröstmuskel. Önskar utfylld 70 C alt D kupa.
Har stl 70A idag.

2023, September 9 - 20:28
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Madriana wrote:

Escan wrote:

@Boobie23
@Madriana

Vilken dag är ni inne på och hur mår ni?

Jag mår hyfsat men gjorde misstaget att promenera 2km idag eftersom att jag mådde såååå bra. Inte att rekommendera!

Fick otroligt ont i stygnen, framförallt i vänstra och på vägen hem fick jag stanna flertalet gånger. Var ju såklart ingen powerwalk men kändes ändå.

Det gjorde att jag faktiskt behövde ta en tradolan när jag kom tillbaka runt 14 men nu känna det helt okej efter att ha varit soff- och sängliggande resten av dagen.

Är hungrig men inte särskilt sugen på något. Fått i mig en halv Big Mac (avskyr mc Donalds men sonen ville så väldigt gärna ha så jag tvingade motvilligt i mig). Lite pommes och en kinderchoklad som smakade kemikalier. Blää.

Säkert medicinerna som gör sitt också, att det liksom inte riktigt smakar.

Har utöver det inte kunnat gå på toaletten och göra nummer två sedan dagen innan OP så jag är svullen lite här och var.

Har inte direkt ont förutom I just stygnen men det verkar ge med sig lite nu. Ska inte göra om det här med promenaden på ett par dagar.. Det var otroligt korkat.

Är inne på dag 4 efter operationen idag och mår fortfarande bra! Knappt ont, förutom att det spänner då. Klarar mig fortfarande på bara Alvedon. Har tagit en promenad idag och märker att mer ansträngning gör att det spänner mer. Eftersom det är lördag är båda barnen hemma och ska servas så det blir ju lite mer rörelse 😅. Men överlag mår jag fortfarande bra. Idag kan jag även se att brösten är liiiite mindre kantiga och spetsiga och mer runda. Ser redan så snygga ut!! Tjuvkollar hela tiden. Vet ju att dom bara kommer se bättre ut med tiden.

Låter riktigt jobbigt efter din promenad. Du kanske var lite för ambitiös 😊. Hoppas du mår bättre nu och kan ta det lite lugnt.

Angående nr 2 är min mage också så svälld, inte varit på toa sen operationssdagen. Tar nog något laxerande imorgon om inget händer snart…

Skönt att höra att jag inte är ensam med magen. Riktigt jobbigt. Jag är annars ganska punktlig med det och en kaffe eller i värsta fall två brukar sätta fart på allt men icke nu..

Jag har inte heller direkt ont utan det mer spänner och då framförallt i stygnen. Är mest bara stel.

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.

2023, September 10 - 09:21
Booobie23
Booobie23's picture
Offline
Last seen: 4 months 3 weeks ago
Silver
Joined: 2023-08-20 09:42

Hahaha söta du @Escan :D det är lätt hänt att man överanstränger sig när man "inte har ont". Jag provade även ta en snus men det gick inte alls. Skönt att du mår bra och allt rullar på <3 Jag mår också bra, har inte riktigt ont utan det spänner liksom.

@madriana skönt att det fortfarande går bra för dig <3
Ja, det är fullt rulle här hemma med alla kidsen.

Har ni tjuvkikat något? :D tänkte även kolla om någon av er som har duschat? Jag har tvättat mig med tvättlappar men inte riktigt vågat ta en riktig dusch..

162 cm ~ 65 kg ~ 35 år

Konsultation 2 augusti - Akademikliniken Göteborg
Op 6 September - 335 cc bakom muskeln

Stl innan op: urammade 75B?
Stl efter op: ?

Annons
2023, September 10 - 09:39
Escan
Escan's picture
Offline
Last seen: 11 months 2 weeks ago
Silver
Joined: 2023-06-28 15:10

Booobie23 wrote:

Hahaha söta du @Escan :D det är lätt hänt att man överanstränger sig när man "inte har ont". Jag provade även ta en snus men det gick inte alls. Skönt att du mår bra och allt rullar på <3 Jag mår också bra, har inte riktigt ont utan det spänner liksom.

@madriana skönt att det fortfarande går bra för dig <3
Ja, det är fullt rulle här hemma med alla kidsen.

Har ni tjuvkikat något? :D tänkte även kolla om någon av er som har duschat? Jag har tvättat mig med tvättlappar men inte riktigt vågat ta en riktig dusch..

Ja det var väldigt dumt. Men idag känner jag att jag ändå måste röra på mig lite. Måste få igång magen och igår var en riktigt sängliggardag. Jag avskyr verkligen att bara ligga. Dör av tristess och känner mig typ sjuk av att ligga i sängen.

Drog dammsugaren över vardagsrumsmattan precis, det var ju ett projekt i sig. Haha.

Det spänner och jag kan känna smärta ur snitten när jag rör mig men antar att det är helt normalt.

Har en kattunge som alltid ligger på mitt bröst och som nu börjat skrika på nätterna för att hon helt enkelt inte kan/får ligga där. Inatt bestämde hon sig ändå för att ligga där men var konstigt nog väldigt försiktig så det gick bra. Hon la sig på magen men skulle ändå vila sina små tassar på tuttarna.

Hur går det för er om nätterna?

Jag är mer rädd för att ha ont när jag vaknar än vad jag egentligen har ont.

Har inte heller vågat duscha och vet inte varför egentligen. Har inga problem att föra armarna över huvudet men har ändå valt att bara använda tvättlappar. Tjuvkikat varje morgon och kväll som om det har hänt någon magisk skillnad under de timmarna. Haha.

1 barn. 168cm, 59kg.

Bröstförstoring.
Konsultation 7/8 hos Örjan Gribbe plastikkirurgen stockholm.
Bokad OP 7/9.
Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Bakom bröstmuskel.
Har en urammad 75B i storlek innan OP.

Opererad på plastikkirurgen Stockholm av Örjan Gribbe den 7/9.