Annons
28 posts / 0 new
Last post
2025, February 4 - 17:01
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Last seen: 1 day 10 hours ago
Silver

Bellaliten wrote:

Jag ska opereras hos Örjan den 28 feb! Längtar så! Jag var på konsultation redan ett år sedan, sen hamnade livet ivägen, så var och träffade örjan igen vid jul och nu kör vi. Nu har jag väntat nog;)

Ååhhh!! Jag opererar mig också hos Örjan! Det känns så rätt!

Hur landade du på valet av cc? Sen är jag nyfiken på varför du valde mentors implantat? 😍

Bröstförstoring + Bröstlyft
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Konsultation Örjan Gribbe
Op i feb av Örjan Gribbe
265cc demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:

2025, February 4 - 20:06
Bellaliten
Bellaliten's picture
Last seen: 1 day 7 hours ago
Brons

Citronfjäril wrote:

Bellaliten wrote:

Jag ska opereras hos Örjan den 28 feb! Längtar så! Jag var på konsultation redan ett år sedan, sen hamnade livet ivägen, så var och träffade örjan igen vid jul och nu kör vi. Nu har jag väntat nog;)

Ååhhh!! Jag opererar mig också hos Örjan! Det känns så rätt!

Hur landade du på valet av cc? Sen är jag nyfiken på varför du valde mentors implantat? 😍

Vad roligt! Ja men samma, det känns så rätt! Första konsultationen med honom för ett år sedan så var jag ändå osäker och fick lite kalla fötter, men nu när vi träffades igen så kändes det helt rätt. Det kändes som att han såg mig och förstod min problematik med att jag är livrädd för ”stora” bröst för jag har hela livet gått med ätstörning och mantrat att jag alltid måste bli mindre, och det rimmar ju inte med att göra sig större någonstans, fastän det passar min kropp!

Jag litar nog mycket på vad han säger, han lär mig prova lite olika och tittade på hur jag reagerade. Sen har jag en bred bröstkorg så mindre implantat i mentor blev konstigt puttigt, men jag stod och valde mellan de och motiva 275 demi, men de kändes perfekta i storlek utanpå kroppen, och då tyckte han att jag bör ta mentorn för att det försvinner 25-50 ish i upplevelse när den sen hamnat bakom muskeln. Så jag släpper kontrollen och litar på att han vet sina grejer, vilket han såklart gör! Du då? Hur vad din konsultation med honom?

__

37 år | 181cm | 78 kg | två barn
Op i feb av Örjan Gribbe
300cc mentor moderate plus, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 75B
Strl efter op:

2025, February 5 - 19:48
Jellies
Jellies's picture
Last seen: 9 hours 34 min ago
Silver

hbk wrote:

Hur länge kommer du vara sjukskriven Jellies? Jag jobbar som skolsköterska på ett gymnasium så jag har inte så ansträngande jobb, så min kirurg sa att jag kunde operera mig en torsdag och gå på jobbet på måndagen om jag ville! Det kändes väldigt tidigt när jag läser om hur alla andra mår :)

Jag är mammaledig just nu, så lite därför jag passade på nu. Dessutom jobbar min man inte så mycket nu på vintern (han jobbar väldigt mycket vår-sommar-höst istället...) så då passade det ännu bättre.
Nej, jag skulle inte gå till jobbet redan på måndagen om du opereras på torsdagen! Alltså du vet ju inte hur du mår, och det verkar ju vara väldigt olika för alla. Du borde vara ledig en och en halv vecka åtminstone skulle jag tycka. Alltså komma tillbaka på måndagen ytterligare en vecka framåt.

33 år | 161cm | 63kg | två barn
Konsultation 8 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Operation 28 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Bröstförstoring 350-400 cc bakom bröstmuskeln
Strl efter op: återstår att se

Annons
2025, February 5 - 20:01
Jellies
Jellies's picture
Silver

Breezli wrote:

Så spännande att läsa om din operation. Jag har bokat operation till 14 april, är dock orolig över smärtan.
Gjorde du snitt under armhålan eller i bröstvecket?
Har du haft ont efter du kom hem?

Jag gjorde under bröstvecket. Du behöver inte vara orolig över smärtan, så länge du tar tabletter är det okej! Jag hade inte ont alls typ i högra bröstet, däremot i vänstra har det "huggit" en del, och jag känner fortfarande av det lite en vecka efter. Tänkte sluta med morfintabletterna dag 5 men det gick inte pga det vänstra. Men så länge du är försiktig och tar smärtstillande regelbundet så är det lugnt! :-)

2025, February 5 - 20:04
Jellies
Jellies's picture
Silver

Citronfjäril wrote:

Jellies wrote:

Tack!!! Jo men idag har jag mått helt okej. Det är ju värst när man legat still ett tag och ska röra sig igen, men blir mycket bättre sen när man varit uppe å rört sig lite. Sen tar jag ju smärtstillande regelbundet och man blir ju trött och seg av dom. Men tycker att det gör mindre och mindre ont. Sen är man ju stel liksom och kan inte röra sig så mycket för att det spänner åt. Försökte sätta om håret nu och ja det gick men skulle nog bett om hjälp ändå för att vara på den säkra sidan..🙈 längtar nu tills man är återställd! Ser säkert ut som en gammal tant just nu så som jag rör mig. 😁 lite jobbigt också att inte kunna bära eller krama om barnen ordentligt. Känner faktiskt fortfarande av lite i halsen men det är mycket bättre!

Oki! Skönt att smärtan avtar i varje fall. Känns ändå som att du än så länge inte haft det suuuperkämpigt om jag förstår dig rätt. Man har själv hört ”skräckhistorier” från vänner som knappt klarar av att duscha själv haha!

Ja men verkligen! Ändå förvånad över hur snabbt det verkar läka. Och som sagt, alltså mitt högra bröst har knappt varit nån smärta alls och nu har en vecka gått och det känns typ helt bra där!! :-) Synd att vänstra inte verkar läka lika snabbt bara, men jag ska inte klaga!

2025, February 8 - 22:35
Bellaliten
Bellaliten's picture
Last seen: 1 day 7 hours ago
Brons

Jellies wrote:

Citronfjäril wrote:

Jellies wrote:

Tack!!! Jo men idag har jag mått helt okej. Det är ju värst när man legat still ett tag och ska röra sig igen, men blir mycket bättre sen när man varit uppe å rört sig lite. Sen tar jag ju smärtstillande regelbundet och man blir ju trött och seg av dom. Men tycker att det gör mindre och mindre ont. Sen är man ju stel liksom och kan inte röra sig så mycket för att det spänner åt. Försökte sätta om håret nu och ja det gick men skulle nog bett om hjälp ändå för att vara på den säkra sidan..🙈 längtar nu tills man är återställd! Ser säkert ut som en gammal tant just nu så som jag rör mig. 😁 lite jobbigt också att inte kunna bära eller krama om barnen ordentligt. Känner faktiskt fortfarande av lite i halsen men det är mycket bättre!

Oki! Skönt att smärtan avtar i varje fall. Känns ändå som att du än så länge inte haft det suuuperkämpigt om jag förstår dig rätt. Man har själv hört ”skräckhistorier” från vänner som knappt klarar av att duscha själv haha!

Ja men verkligen! Ändå förvånad över hur snabbt det verkar läka. Och som sagt, alltså mitt högra bröst har knappt varit nån smärta alls och nu har en vecka gått och det känns typ helt bra där!! :-) Synd att vänstra inte verkar läka lika snabbt bara, men jag ska inte klaga!

Hur mår du idag nu när det gått ett tag?

__

37 år | 181cm | 78 kg | två barn
Op i feb av Örjan Gribbe
300cc mentor moderate plus, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 75B
Strl efter op:

Annons
2025, February 9 - 10:52
Jellies
Jellies's picture
Silver

Bellaliten wrote:

Jellies wrote:

Citronfjäril wrote:

Jellies wrote:

Hur mår du idag nu när det gått ett tag?

Imorgon har det gått två veckor sedan operationen, och igår var första dagen som jag inte kände någon smärta alls öht. Dagarna innan så högg/krampade det fortfarande i vänstra bröstet när jag rörde armen, men det har alltså gått över så nu har jag inte alls ont. Det jobbigaste nu är att inte kunna sova på sidan eller magen bara. :-)

Bröstförstoring 400 cc bakom bröstmuskeln, runda implantat, high profile