Annons
46 posts / 0 new
Last post
2025, March 3 - 20:34
Jellies
Jellies's picture
Last seen: 1 week 4 days ago
Silver

Bellaliten wrote:

Imorgon är det jag som ligger på bordet! Sist ut i februari, ska bli så spännande! Wish me luck:)

Lycka till (i efterskott)! Hoppas allt gick bra? Hur mår du nu?

33 år | 161cm | 63kg | två barn
Konsultation 8 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Operation 28 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Bröstförstoring 400 cc bakom bröstmuskeln, runda implantat, high profile

2025, March 17 - 09:13
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Last seen: 4 days 13 hours ago
Silver

Hej tjejer!!

Hoppas att läkningsprocessen har gått bra för er alla, och att ni är nöjda med boobsen hittills! 🍒

Jag hade min operation hos Dr. Örjan Gribbe i februari, läkningen har gått bra, och är sjukt nöjd med resultatet. Från det att jag hade första konsultationen med honom, så sa min magkänsla att jag är hos rätt kirurg!

Operationen i sig gick bra, lite mer omfattande då jag både gjorde bröstlyft och la in implantat. Återhämtningen var såklart tuff, och hade inte kunnat vara själv de första dagarna eftersom jag knappt kunde ta mig upp från sängen haha! Men kunde göra en del själv så som att klä på mig, borsta håret, promenera kortare sträckor. Men tog emot all stöd och hjälp jag kunde få, för ville inte överanstränga mig mer än nödvändigt.

Har publicerat bilder, då jag själv känner att det var så värdefullt att få se andras bilder/läkningsprocesser!! Kommer fortsätta göra det tills jag känner att ”nu är det läkt, och nu kan jag stänga kapitlet (för nu) för min bröstresa”

Bröstförstoring + Bröstlyft
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Konsultation Örjan Gribbe
Op i feb av Örjan Gribbe
285cc ergo. round, demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:

2025, March 17 - 19:05
ettnamnhejohå
ettnamnhejohå's picture
Last seen: 4 hours 56 min ago
Silver

Citronfjäril wrote:

Hej tjejer!!

Hoppas att läkningsprocessen har gått bra för er alla, och att ni är nöjda med boobsen hittills! 🍒

Jag hade min operation hos Dr. Örjan Gribbe i februari, läkningen har gått bra, och är sjukt nöjd med resultatet. Från det att jag hade första konsultationen med honom, så sa min magkänsla att jag är hos rätt kirurg!

Operationen i sig gick bra, lite mer omfattande då jag både gjorde bröstlyft och la in implantat. Återhämtningen var såklart tuff, och hade inte kunnat vara själv de första dagarna eftersom jag knappt kunde ta mig upp från sängen haha! Men kunde göra en del själv så som att klä på mig, borsta håret, promenera kortare sträckor. Men tog emot all stöd och hjälp jag kunde få, för ville inte överanstränga mig mer än nödvändigt.

Har publicerat bilder, då jag själv känner att det var så värdefullt att få se andras bilder/läkningsprocesser!! Kommer fortsätta göra det tills jag känner att ”nu är det läkt, och nu kan jag stänga kapitlet (för nu) för min bröstresa”

Hej Citronfjäril och tack för att du delar med dig! Grattis till ett otroligt fint resultat 🙌🏼 Nu blir jag ännu mer taggad på min operation som är bokad i mitten av mig. Jag ska också opereras av Örjan och samma typ av operation som du med lyft och implantat. Det känns så fint och tryggt att läsa sådana här berättelser och att se så fina efterbilder. 🙏🏼 Får jag fråga hur länge du var hemma efter din operation? Jag kommer att opereras på en fredag och har tagit ledigt fram till och med tisdagen veckan efter. Är det tillräckligt tror du? Jag har ett kontorsjobb så det är inget ansträngande. Men jag är lite nojig över att kollegorna kommer märka något på mig om man är stel och eventuellt har ont 😅 Men i värsta fall kanske man kan skylla på ryggskott eller liknande såklart! Stort grattis igen till ett kanonfint resultat!❤️

Snart 30-årig kvinna.
Tubulära bröst.
0 barn.
Har utfört två bröstoperationer tidigare. Första gången för ca 14 år sedan - Lyft och vårtgårdsförminskning. Det var fint ett tag, men formen började snabbt komma tillbaka.
Ca 10 år sedan - Bröstförstoring i hopp om bättre form.

Nuläge: Extremt uttöjda vårtgårdar och hängande bröst. Funderar nu på nytt bröstlyft, vårtgårdsförminskning och nya implantat

Annons
2025, March 17 - 20:16
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Last seen: 4 days 13 hours ago
Silver

ettnamnhejohå wrote:

Citronfjäril wrote:

Hej tjejer!!

Hej Citronfjäril och tack för att du delar med dig! Grattis till ett otroligt fint resultat 🙌🏼 Nu blir jag ännu mer taggad på min operation som är bokad i mitten av mig. Jag ska också opereras av Örjan och samma typ av operation som du med lyft och implantat. Det känns så fint och tryggt att läsa sådana här berättelser och att se så fina efterbilder. 🙏🏼 Får jag fråga hur länge du var hemma efter din operation? Jag kommer att opereras på en fredag och har tagit ledigt fram till och med tisdagen veckan efter. Är det tillräckligt tror du? Jag har ett kontorsjobb så det är inget ansträngande. Men jag är lite nojig över att kollegorna kommer märka något på mig om man är stel och eventuellt har ont 😅 Men i värsta fall kanske man kan skylla på ryggskott eller liknande såklart! Stort grattis igen till ett kanonfint resultat!❤️

Ååååhh tusen tack för dina fina ord!! Förstår att du är taggad! Har verkligen haft en toppen upplevelse med Dr. Örjan Gribbe & team, och fått mer än ett önskvärt resultat.

Likt dig så jobbar jag på kontor, men med turen att kunna jobba hemifrån. Jag tog faktiskt ledigt fram till på torsdagen därpå (opades en fredag jag med). Jag hade dock kunnat jobba redan på torsdagen... Men om jag ska vara helt ärligt så skulle jag nog inte haft förmågan att ta mig in till kontoret. Dels då det fortfarande var ansträngande för kroppen vara aktiv/att ta kortare promenader, och dels då jag absolut inte ville bära på något tungt.

Efter en sådan omfattande operation (kroppen har trots allt fått gå igenom mycket m. både bröstlyft och implantat) så kände jag att jag hellre tar några dagar ledigt än att skynda mig tillbaka till kontoret. Nu när jag kan blicka tillbaka, så hade jag faktiskt inte kunnat ta mig in till kontoret redan på tisdagen. Såklart ser förutsättningarna olika ut för allihopa, återhämtningen kanske går betydligt bättre för dig än för mig. Tycker dock att jag hade en relativt bra återhämtning hehe. Men behöver du framförhållning så skulle jag nog inte skynda mig tillbaka till kontoret redan på tisdagen... utan passa på att ta tillfället i akt att låta kroppen få återhämta sig!!

Bröstförstoring + Bröstlyft
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Konsultation Örjan Gribbe
Op i feb av Örjan Gribbe
285cc ergo. round, demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:

2025, March 19 - 13:38
hbk
hbk's picture
Last seen: 2 days 1 hour ago
Silver

Hej! I morgon är det 4 veckor sedan jag opererade mig, och jag gjorde ju inget lyft så det har varit ganska lättsamt för mig. Blev sjuk så jag var hemma från jobbet när jag tänkt jobba men det var bra, för efter en dag uppe så blev jag lite öm, svullen och mörbultat liksom. Fullt hanterbart men man kände av att man opererat sig. Det var stor skillnad från vecka 2 till 3 för mig, därimellan släppte det mesta av smärtan och svullnaden, även ärret som först kändes lite som en mask nu knappt känns alls. Det har läkt fint. Brösten är redan mjuka och gungiga igen, de satt ju väldigt still och "fast" i början :)

Bröstförstoring, 41 år, 4 barn, 158 cm, 70 kg.
Idag BH 80C, planerar att fylla med 350 cc framför bröstmuskeln hos Aleris Umeå Jenny Calinder