Nu är det inte länge kvar, på torsdag är det jag som ligger på operationsbordet :) Jag mailade lite frågor till min kirurg som svarade väldigt snabbt och bra på mina frågor. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det blir 350 eller 400 utan vi ska kolla på det när vi träffas innan op. Jag har kollat på så mycket bilder och kommer bara fram till att jag inte kan visualisera hur det kommer se ut på mig...500 ser perfekt ut på någon och 300 för stort ut på en annan...Jag är inte ens nervös, jag vet inte varför :)
—
Bröstförstoring, 41 år, 4 barn, 158 cm, 70 kg.
Idag BH 80C, planerar att fylla med 350 cc framför bröstmuskeln hos Aleris Umeå Jenny Calinder
Nu är det inte länge kvar, på torsdag är det jag som ligger på operationsbordet :) Jag mailade lite frågor till min kirurg som svarade väldigt snabbt och bra på mina frågor. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om det blir 350 eller 400 utan vi ska kolla på det när vi träffas innan op. Jag har kollat på så mycket bilder och kommer bara fram till att jag inte kan visualisera hur det kommer se ut på mig...500 ser perfekt ut på någon och 300 för stort ut på en annan...Jag är inte ens nervös, jag vet inte varför :)
Så kul!! Du får helt enkelt känna efter på torsdag, i samråd med din kirurg - och bara vara tydlig med vilket resultat du efterfrågar. För precis som du är inne på, så ser volymen olika ut på allihopa. Så man blir inget annat än förvirrad när man tittar på cc!
Skönt att du inte är nervös!!
—
Bröstförstoring + Bröstlyft
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Konsultation Örjan Gribbe
Op i feb av Örjan Gribbe
265cc demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:
Idag smäller det! Heja!! Berätta hur det gick sen:)
—
__
37 år | 181cm | 78 kg | två barn
Op i feb av Örjan Gribbe
300cc mentor moderate plus, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 75B
Strl efter op:
Jag ska opereras hos Örjan den 28 feb! Längtar så! Jag var på konsultation redan ett år sedan, sen hamnade livet ivägen, så var och träffade örjan igen vid jul och nu kör vi. Nu har jag väntat nog;)
Ååhhh!! Jag opererar mig också hos Örjan! Det känns så rätt!
Hur landade du på valet av cc? Sen är jag nyfiken på varför du valde mentors implantat? 😍
Vad roligt! Ja men samma, det känns så rätt! Första konsultationen med honom för ett år sedan så var jag ändå osäker och fick lite kalla fötter, men nu när vi träffades igen så kändes det helt rätt. Det kändes som att han såg mig och förstod min problematik med att jag är livrädd för ”stora” bröst för jag har hela livet gått med ätstörning och mantrat att jag alltid måste bli mindre, och det rimmar ju inte med att göra sig större någonstans, fastän det passar min kropp!
Jag litar nog mycket på vad han säger, han lär mig prova lite olika och tittade på hur jag reagerade. Sen har jag en bred bröstkorg så mindre implantat i mentor blev konstigt puttigt, men jag stod och valde mellan de och motiva 275 demi, men de kändes perfekta i storlek utanpå kroppen, och då tyckte han att jag bör ta mentorn för att det försvinner 25-50 ish i upplevelse när den sen hamnat bakom muskeln. Så jag släpper kontrollen och litar på att han vet sina grejer, vilket han såklart gör! Du då? Hur vad din konsultation med honom?
Okej! Kul att det kändes bra den här gången, det låter i varje fall som att du tänkt på att göra den här operationen ett tag! Så kul att det kändes bra och att det nu blir av! 😍
Vad bra att han kunde förstå din oro och vägleda dig utefter det. Det viktiga är såklart att det känns bra med storleken, och sett till det du skriver och den konsultation du har fått så låter det verkligen som det! 🌟
Precis, så förstod jag också det dvs. att 25-50cc ish försvinner bakom muskeln! Tycker du gör helt rätt i att lyssna på honom, det är han som sitter på expertisen. Jag landade själv på 285cc demi, round. Jag har velat ngt oerhört mkt, och eftersom jag har mkt vävnad så är det svårt att ”visualisera” hur slut resultatet blir. Men iom. mina förutsättningar och iom. att jag gör ett bröstlyft också, så blev round i demi det rätta valet. 285cc känns som en perfekt storlek för mig, volymen kändes rimlig sett till min kropp ☺️
Ser så fram emot operationen nu!
Det låter väldigt sunt att följa din kropp, och anpassa efter egen vävnad med. Allt är ju olika på alla! Jag har noll vävnad, bara tomma påsar som man nästan ser revbenen igenom. Tappade mycket vikt så det blev bara tomt, men känns ändå läskigt med "så stort" som 300, Men det ser ju alltid olika ut på alla!
Vilken dag ska du OPa? Ska vi samtidigt?
—
__
Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:
Bröstförstoring, 41 år, 4 barn, 158 cm, 70 kg.
Idag BH 80C, planerar att fylla med 350 cc framför bröstmuskeln hos Aleris Umeå Jenny Calinder
Så kul!! Du får helt enkelt känna efter på torsdag, i samråd med din kirurg - och bara vara tydlig med vilket resultat du efterfrågar. För precis som du är inne på, så ser volymen olika ut på allihopa. Så man blir inget annat än förvirrad när man tittar på cc!
Skönt att du inte är nervös!!
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Op i feb av Örjan Gribbe
265cc demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:
Idag smäller det! Heja!! Berätta hur det gick sen:)
__
Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:
Det låter väldigt sunt att följa din kropp, och anpassa efter egen vävnad med. Allt är ju olika på alla! Jag har noll vävnad, bara tomma påsar som man nästan ser revbenen igenom. Tappade mycket vikt så det blev bara tomt, men känns ändå läskigt med "så stort" som 300, Men det ser ju alltid olika ut på alla!
Vilken dag ska du OPa? Ska vi samtidigt?
__
Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op: