Annons
15 posts / 0 new
Last post
#1 2025, January 19 - 18:04
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Last seen: 15 hours 55 min ago
Silver

Operation | Februari 2025

Februari närmar sig med stormsteg! (yeeey)

För mig så börjar det närma sig en efterlängtad operation! Är det någon annan som opererar sig i februari och som är minst lika taggad?

Bröstförstoring + Bröstlyft
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Konsultation Örjan Gribbe
Op i feb av Örjan Gribbe
265cc demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:

Annons
2025, January 21 - 11:04
Jellies
Jellies's picture
Last seen: 1 day 1 hour ago
Brons

Inte i februari men i slutet av januari. En vecka kvar idag! Jag är sååå taggad! Var på konsultation för två veckor sedan så kul att det gick att få tid så snabbt. Har du väntat länge?

33 år | 161cm | 63kg | två barn
Operation 28/1-2025 på Proforma Clinic Stockholm, Bröstförstoring 350-400 cc

2025, January 22 - 09:44
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Silver

Ååhh okej!! Det är ju väldigt snart 😍

Det var verkligen en snabb process, så kul att det gick så snabbt. Är detta något du fundera på att göra länge?

Jag bokade min operationstid redan i september haha! Varför jag väntat ”så länge” är egentligen då det inte passat mig tidsmässigt först nu i feb. Men ser så fram emot det!

Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:

2025, January 22 - 14:14
Jellies
Jellies's picture
Brons

Ja gud ja, väldigt länge! Men har velat vänta till efter barn och har väl inte haft ekonomin innan. Men kände väl att efter årsskiftet att nu är en bra tid. Jag är en sån också att när jag väl bestämt mig så vill jag göra det med detsamma !
Oj jäklar ja då förstår jag att du är glad att det snart är dags ! Är du nervös?

Konsultation 8 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Operation 28 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Bröstförstoring 350-400 cc bakom bröstmuskeln
Strl efter op: återstår att se

Annons
2025, January 23 - 16:04
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Silver

Jaa okej, jag förstår! Så KUL att det äntligen händer! Är det något man tänkt på länge; så är det lika bra att bara köra på, då utgår man från att det är genomtänkt i varje fall haha!

Jag är faktiskt nervös, främst är jag väl nervös över resultatet - är ju sjukt rädd över att det ska bli för stort, men samtidigt rädd för att det skulle bli för litet haha! Men annat än det är jag nog inte nervös över.

Själv då?? Hur kom du fram till storlek på implantatet btw? Och vilka implantat ska du köra på? 😍

Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:

2025, January 24 - 09:59
Jellies
Jellies's picture
Brons

Ja jag känner samma! Var först även orolig över smärta efteråt men vad jag läst av andra och efter vad läkaren sagt så är det verkligen ingen fara så länge man tar smärtstillande. Har lite fobi för stygn haha så kommer inte vilja se själva snittet till en början heller.. men ja jag håller med om att den största oron är resultatet!
Jag kommer att köra på 350 tror jag!. Doktor sa att 400 också skulle kunna funka. (Han hade inte det hemma på konsultationen så jag kunde inte testa…) Tycker det är svårt, man ser ju inte så mycket genom att lägga implantatet i bh under en tröja tycker jag. Men jag hoppas att han tar det som han tycker ser proportionerligt och fint ut på mig. Jag har kollat runt lite på bilder och så, och hade väl en tanke om att just 350 skulle passa och det var det doktorn föreslog också. Vi kommer köra på runda implantat , mentor, high profil. Du då? 😃

2025, January 27 - 19:43
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Silver

Jellies wrote:

Ja jag känner samma! Var först även orolig över smärta efteråt men vad jag läst av andra och efter vad läkaren sagt så är det verkligen ingen fara så länge man tar smärtstillande. Har lite fobi för stygn haha så kommer inte vilja se själva snittet till en början heller.. men ja jag håller med om att den största oron är resultatet!
Jag kommer att köra på 350 tror jag!. Doktor sa att 400 också skulle kunna funka. (Han hade inte det hemma på konsultationen så jag kunde inte testa…) Tycker det är svårt, man ser ju inte så mycket genom att lägga implantatet i bh under en tröja tycker jag. Men jag hoppas att han tar det som han tycker ser proportionerligt och fint ut på mig. Jag har kollat runt lite på bilder och så, och hade väl en tanke om att just 350 skulle passa och det var det doktorn föreslog också. Vi kommer köra på runda implantat , mentor, high profil. Du då? 😃

Håller verkligen med dig i att det är svårt att visualisera hur det kmr bli genom att endast ha implantaten under tröjan - men det är väl det bästa man kan gå på (och sin magkänsla såklart haha).

Tänker precis som dig, min tillit är helt hos kirurgen - han är experten och utgår ifrån att han ser vad som passar mig, men också faktiskt ger mig ett resultat som jag efterfrågar. Kmr bli toppenbra för båda!

Okej, kör också på runda implantat men av Motiva och i Demi!

Hur känns det? Det är ju bara en dag kvar!!! 🥳Hur har du förberett dig? 🤩

Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:

Annons
2025, January 27 - 23:17
Jellies
Jellies's picture
Brons

Jaaa eller hur, det kommer bli bra! 😊 Åh nu är jag så pirrig! Väskan är packad men med så lite grejer som möjligt såklart för att inte behöva bära tungt. Har lagt fram kläder som är enkla att sätta på, tänker att jag har samma på dit- och hemvägen för att minimera packningen! Har tvättat lakanen och duschat med descutan. Tagit fram kuddar så jag ska kunna bulla upp i sängen sen när jag kommer hem. Annars har jag inte förberett så mycket mer. Jo jag köpte en pall till bilen så att jag slipper bära in dottern och det har funkat utmärkt.
Jag ser fram emot att komma dit och bara bli omhändertagen 😄 Tjoho snart är det dags! Lovar att återkomma efteråt 😁

2025, January 28 - 07:11
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Silver

Jellies wrote:

Jaaa eller hur, det kommer bli bra! 😊 Åh nu är jag så pirrig! Väskan är packad men med så lite grejer som möjligt såklart för att inte behöva bära tungt. Har lagt fram kläder som är enkla att sätta på, tänker att jag har samma på dit- och hemvägen för att minimera packningen! Har tvättat lakanen och duschat med descutan. Tagit fram kuddar så jag ska kunna bulla upp i sängen sen när jag kommer hem. Annars har jag inte förberett så mycket mer. Jo jag köpte en pall till bilen så att jag slipper bära in dottern och det har funkat utmärkt.
Jag ser fram emot att komma dit och bara bli omhändertagen 😄 Tjoho snart är det dags! Lovar att återkomma efteråt 😁

STORT LYCKA TILL IDAG!! 🍒✨

Ååhh din planering låter helt rätt i varje fall! Ingen idé att ha med sig massa ombyte; tar nog inspiration från dig. Åker dit i rena bekväma kläder, och hem med samma! 😁
Men är verkligen inne på ditt spår, ska bli så skönt att bli omhändertagen efteråt, och få något gott att äta hahah!!

Ska verkligen bli så spännande att följa din resa!

Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:

2025, January 29 - 09:35
Jellies
Jellies's picture
Brons

Nu är det gjort! Ska skriva en operationsberättelse sen på min profil med mera detaljer. Nu sitter jag iallafall på centralstationen och väntar på mitt tåg hem. Jag sov ju kvar där. Kändes som gårdagen bara var en lång väntan. Var en timme tidig och sen när jag väl kom in fick jag vänta ytterligare två timmar innan det var dags. Kändes som en evighet haha men på nåt sätt så lade sig nervositeten då och jag blev mer otålig, typ kom igen nu då nu vill jag göra detta! Sövdes vid 16 och vaknade typ 18.30. Hade inte ont utan det kändes mer som en riktig rejäl träningsvärk plus att man kände sig stel. På natten började jag få riktigt ont i vänster sår vid stygnen men tog tabletter och kunde sen somna om. Känner av smärtan där fortfarande när jag rör mig. Vill inte ta några starka tabletter förrän jag är hemma så hoppas att Alvedonen hjälper lite. Min rumskompis hade dock inte alls ont. Trodde nog att jag ändå skulle känna mig mera handikappad än vad jag är. Kunde sätta upp håret själv imorse (försiktigt) utan problem 😁
Själva brösten är väldigt bolliga och sitter långt upp men de kommer ju sjunka och ändra sig sen.
Så skönt att detta nu är gjort! Återstår att se hur närmsta dagar blir 😊👍
Feel free to ställa frågor om du vill!
En grej till är att jag har ont i halsen efter det där röret som dom tydligen stoppar ner när man är sövd. Känns som när man har halsfluss på g typ. 🤪 annars känner jag mig helt okej!!

Annons
2025, January 29 - 15:02
hbk
hbk's picture
Last seen: 1 day 9 hours ago
Novis

Hej! Jag ska operera mig den 20 februari :)