Annons
46 posts / 0 new
Last post
2025, January 29 - 18:36
ettnamnhejohå
ettnamnhejohå's picture
Last seen: 3 days 1 hour ago
Silver

Vilken spännande tråd och stort grattis till din operation Jellies! 🙌🏼 Jag följer gärna för fortsatta uppdateringar! Jag håller på att förbereda mig mentalt så det är toppen att kunna läsa om andras upplevelser både före och efter 🤗

Snart 30-årig kvinna.
Tubulära bröst.
0 barn.
Har utfört två bröstoperationer tidigare. Första gången för ca 14 år sedan - Lyft och vårtgårdsförminskning. Det var fint ett tag, men formen började snabbt komma tillbaka.
Ca 10 år sedan - Bröstförstoring i hopp om bättre form.

Nuläge: Extremt uttöjda vårtgårdar och hängande bröst. Funderar nu på nytt bröstlyft, vårtgårdsförminskning och nya implantat

2025, January 30 - 21:26
Jekamiha
Jekamiha's picture
Last seen: 21 hours 2 min ago
Silver

Spännande 🤩 Jag har bokat in tid i mars 🙊 Hur mår du idag Jellies?

Konsultation på Proforma Clinic 30/1 av:
Christian Ramirez
Nuvarande 75A
Funderar på 350cc

2025, January 30 - 21:58
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Last seen: 17 hours 35 min ago
Silver

Jellies wrote:

Nu är det gjort! Ska skriva en operationsberättelse sen på min profil med mera detaljer. Nu sitter jag iallafall på centralstationen och väntar på mitt tåg hem. Jag sov ju kvar där. Kändes som gårdagen bara var en lång väntan. Var en timme tidig och sen när jag väl kom in fick jag vänta ytterligare två timmar innan det var dags. Kändes som en evighet haha men på nåt sätt så lade sig nervositeten då och jag blev mer otålig, typ kom igen nu då nu vill jag göra detta! Sövdes vid 16 och vaknade typ 18.30. Hade inte ont utan det kändes mer som en riktig rejäl träningsvärk plus att man kände sig stel. På natten började jag få riktigt ont i vänster sår vid stygnen men tog tabletter och kunde sen somna om. Känner av smärtan där fortfarande när jag rör mig. Vill inte ta några starka tabletter förrän jag är hemma så hoppas att Alvedonen hjälper lite. Min rumskompis hade dock inte alls ont. Trodde nog att jag ändå skulle känna mig mera handikappad än vad jag är. Kunde sätta upp håret själv imorse (försiktigt) utan problem 😁
Själva brösten är väldigt bolliga och sitter långt upp men de kommer ju sjunka och ändra sig sen.
Så skönt att detta nu är gjort! Återstår att se hur närmsta dagar blir 😊👍
Feel free to ställa frågor om du vill!
En grej till är att jag har ont i halsen efter det där röret som dom tydligen stoppar ner när man är sövd. Känns som när man har halsfluss på g typ. 🤪 annars känner jag mig helt okej!!

Grattiiiiiis till dina nya boobies!! Hoppas att du mår bra, så gott man kan efter en bröstoperation i varje fall!
Oohhh, den väntan… kan bara föreställa mig hur tiden måste upplevts som långsam…

Så glad för din skull, det låter ändå som att du kunde ta dig genom första dagen rätt så bra!
Men hur mår du nu? Har känslan i halsen lagt sig ngt? Kan du fortfarande sätta upp håret haha?

Bröstförstoring + Bröstlyft
Konsultation Patrik Höijer, Nordiska Kliniken
Konsultation Alexander Kamali, Acpk
Konsultation Örjan Gribbe
Op i feb av Örjan Gribbe
265cc demi, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 80B
Strl efter op:

Annons
2025, January 30 - 23:13
Jellies
Jellies's picture
Last seen: 3 weeks 1 day ago
Silver

Tack!!! Jo men idag har jag mått helt okej. Det är ju värst när man legat still ett tag och ska röra sig igen, men blir mycket bättre sen när man varit uppe å rört sig lite. Sen tar jag ju smärtstillande regelbundet och man blir ju trött och seg av dom. Men tycker att det gör mindre och mindre ont. Sen är man ju stel liksom och kan inte röra sig så mycket för att det spänner åt. Försökte sätta om håret nu och ja det gick men skulle nog bett om hjälp ändå för att vara på den säkra sidan..🙈 längtar nu tills man är återställd! Ser säkert ut som en gammal tant just nu så som jag rör mig. 😁 lite jobbigt också att inte kunna bära eller krama om barnen ordentligt. Känner faktiskt fortfarande av lite i halsen men det är mycket bättre!

33 år | 161cm | 63kg | två barn
Konsultation 8 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Operation 28 jan 2025, Proforma Clinic Sthlm
Bröstförstoring 350-400 cc bakom bröstmuskeln
Strl efter op: återstår att se

2025, February 3 - 11:28
hbk
hbk's picture
Last seen: 2 days 1 hour ago
Silver

Hur länge kommer du vara sjukskriven Jellies? Jag jobbar som skolsköterska på ett gymnasium så jag har inte så ansträngande jobb, så min kirurg sa att jag kunde operera mig en torsdag och gå på jobbet på måndagen om jag ville! Det kändes väldigt tidigt när jag läser om hur alla andra mår :)

Bröstförstoring, 41 år, 4 barn, 158 cm, 70 kg. Idag 80C, planerar att fylla med 350 cc framför bröstmuskeln hos Aleris Umeå Jenny Calinder

2025, February 4 - 08:49
Bellaliten
Bellaliten's picture
Last seen: 4 days 19 hours ago
Silver

Jag ska opereras hos Örjan den 28 feb! Längtar så! Jag var på konsultation redan ett år sedan, sen hamnade livet ivägen, så var och träffade örjan igen vid jul och nu kör vi. Nu har jag väntat nog;)

__

37 år | 181cm | 78 kg | två barn
Op i feb av Örjan Gribbe
300cc mentor moderate plus, bakom bröstmuskeln
Strl före op: 75B
Strl efter op:

Annons
2025, February 4 - 09:00
Breezli
Breezli's picture
Last seen: 2 weeks 5 days ago
Silver

Så spännande att läsa om din operation. Jag har bokat operation till 14 april, är dock orolig över smärtan.
Gjorde du snitt under armhålan eller i bröstvecket?
Har du haft ont efter du kom hem?

Intresserad av bröstförstoring.
Vill ta ett beslut för en operation under 2025.
Varit på konsultation hos Bellakliniken, rekommenderades 800cc
Ny konsultation inom kort

2 barn. Vikt ca 54kg. Längd 159cm.
Storlek före op: 75D/E
Storlek implantat: 800-1000cc?
Storlek efter op: ?

2025, February 4 - 12:27
hbk
hbk's picture
Last seen: 2 days 1 hour ago
Silver

Jaaaaaaag! Jag har inte riktigt fattat det än bara, jag har två veckor till operation och tiden flyger så snart ligger jag där på operationsbordet :)

Bröstförstoring, 41 år, 4 barn, 158 cm, 70 kg.
Idag BH 80C, planerar att fylla med 350 cc framför bröstmuskeln hos Aleris Umeå Jenny Calinder

2025, February 4 - 16:58
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Silver

Jellies wrote:

Tack!!! Jo men idag har jag mått helt okej. Det är ju värst när man legat still ett tag och ska röra sig igen, men blir mycket bättre sen när man varit uppe å rört sig lite. Sen tar jag ju smärtstillande regelbundet och man blir ju trött och seg av dom. Men tycker att det gör mindre och mindre ont. Sen är man ju stel liksom och kan inte röra sig så mycket för att det spänner åt. Försökte sätta om håret nu och ja det gick men skulle nog bett om hjälp ändå för att vara på den säkra sidan..🙈 längtar nu tills man är återställd! Ser säkert ut som en gammal tant just nu så som jag rör mig. 😁 lite jobbigt också att inte kunna bära eller krama om barnen ordentligt. Känner faktiskt fortfarande av lite i halsen men det är mycket bättre!

Oki! Skönt att smärtan avtar i varje fall. Känns ändå som att du än så länge inte haft det suuuperkämpigt om jag förstår dig rätt. Man har själv hört ”skräckhistorier” från vänner som knappt klarar av att duscha själv haha!

Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op:

Annons
2025, February 4 - 17:00
Citronfjäril
Citronfjäril's picture
Silver

hbk wrote:

Jaaaaaaag! Jag har inte riktigt fattat det än bara, jag har två veckor till operation och tiden flyger så snart ligger jag där på operationsbordet :)

Känner precis likadant!! Galet att man gör det om bara 2 veckor. Att operera brösten har varit en fråga för mig under typ 5 år, och nu gör man äntligen det!!

Op i feb av Örjan Gribbe
Strl efter op: