Citronfjäril
Kvinna ·
19 jan, 2025
Operation | Februari 2025
Andra bröstoperationerFebruari närmar sig med stormsteg! (yeeey) För mig så börjar det närma sig en efterlängtad operation! Är det någon annan som opererar sig i februari och som är minst lika taggad?
Sortera efter
Jellies
Kvinna ·
21 jan, 2025
Citronfjäril
Kvinna ·
22 jan, 2025
Jellies
Kvinna ·
22 jan, 2025
Citronfjäril
Kvinna ·
23 jan, 2025
Jellies
Kvinna ·
24 jan, 2025
Citronfjäril
Kvinna ·
27 jan, 2025
Ja jag känner samma! Var först även orolig över smärta efteråt men vad jag läst av andra och efter vad läkaren sagt så är det verkligen ingen fara så länge man tar smärtstillande. Har lite fobi för stygn haha så kommer inte vilja se själva snittet till en början heller.. men ja jag håller med om att den största oron är resultatet!
Jag kommer att köra på 350 tror jag!. Doktor sa att 400 också skulle kunna funka. (Han hade inte det hemma på konsultationen så jag kunde inte testa…) Tycker det är svårt, man ser ju inte så mycket genom att lägga implantatet i bh under en tröja tycker jag. Men jag hoppas att han tar det som han tycker ser proportionerligt och fint ut på mig. Jag har kollat runt lite på bilder och så, och hade väl en tanke om att just 350 skulle passa och det var det doktorn föreslog också. Vi kommer köra på runda implantat , mentor, high profil. Du då? ?
Jellies
Kvinna ·
27 jan, 2025
Citronfjäril
Kvinna ·
28 jan, 2025
Jaaa eller hur, det kommer bli bra! ? Åh nu är jag så pirrig! Väskan är packad men med så lite grejer som möjligt såklart för att inte behöva bära tungt. Har lagt fram kläder som är enkla att sätta på, tänker att jag har samma på dit- och hemvägen för att minimera packningen! Har tvättat lakanen och duschat med descutan. Tagit fram kuddar så jag ska kunna bulla upp i sängen sen när jag kommer hem. Annars har jag inte förberett så mycket mer. Jo jag köpte en pall till bilen så att jag slipper bära in dottern och det har funkat utmärkt.
Jag ser fram emot att komma dit och bara bli omhändertagen ? Tjoho snart är det dags! Lovar att återkomma efteråt ?
Jellies
Kvinna ·
29 jan, 2025
hbk
Kvinna ·
29 jan, 2025
ettnamnhejohå
Kvinna ·
29 jan, 2025
Jekamiha
Kvinna ·
30 jan, 2025
Citronfjäril
Kvinna ·
30 jan, 2025
Nu är det gjort! Ska skriva en operationsberättelse sen på min profil med mera detaljer. Nu sitter jag iallafall på centralstationen och väntar på mitt tåg hem. Jag sov ju kvar där. Kändes som gårdagen bara var en lång väntan. Var en timme tidig och sen när jag väl kom in fick jag vänta ytterligare två timmar innan det var dags. Kändes som en evighet haha men på nåt sätt så lade sig nervositeten då och jag blev mer otålig, typ kom igen nu då nu vill jag göra detta! Sövdes vid 16 och vaknade typ 18.30. Hade inte ont utan det kändes mer som en riktig rejäl träningsvärk plus att man kände sig stel. På natten började jag få riktigt ont i vänster sår vid stygnen men tog tabletter och kunde sen somna om. Känner av smärtan där fortfarande när jag rör mig. Vill inte ta några starka tabletter förrän jag är hemma så hoppas att Alvedonen hjälper lite. Min rumskompis hade dock inte alls ont. Trodde nog att jag ändå skulle känna mig mera handikappad än vad jag är. Kunde sätta upp håret själv imorse (försiktigt) utan problem ?
Själva brösten är väldigt bolliga och sitter långt upp men de kommer ju sjunka och ändra sig sen.
Så skönt att detta nu är gjort! Återstår att se hur närmsta dagar blir ??
Feel free to ställa frågor om du vill!
En grej till är att jag har ont i halsen efter det där röret som dom tydligen stoppar ner när man är sövd. Känns som när man har halsfluss på g typ. ? annars känner jag mig helt okej!!
Jellies
Kvinna ·
30 jan, 2025
hbk
Kvinna ·
03 feb, 2025
Bellaliten
Kvinna ·
04 feb, 2025
Breezli
Kvinna ·
04 feb, 2025
hbk
Kvinna ·
04 feb, 2025
Citronfjäril
Kvinna ·
04 feb, 2025
Tack!!! Jo men idag har jag mått helt okej. Det är ju värst när man legat still ett tag och ska röra sig igen, men blir mycket bättre sen när man varit uppe å rört sig lite. Sen tar jag ju smärtstillande regelbundet och man blir ju trött och seg av dom. Men tycker att det gör mindre och mindre ont. Sen är man ju stel liksom och kan inte röra sig så mycket för att det spänner åt. Försökte sätta om håret nu och ja det gick men skulle nog bett om hjälp ändå för att vara på den säkra sidan..? längtar nu tills man är återställd! Ser säkert ut som en gammal tant just nu så som jag rör mig. ? lite jobbigt också att inte kunna bära eller krama om barnen ordentligt. Känner faktiskt fortfarande av lite i halsen men det är mycket bättre!
Citronfjäril
Kvinna ·
04 feb, 2025
Jaaaaaaag! Jag har inte riktigt fattat det än bara, jag har två veckor till operation och tiden flyger så snart ligger jag där på operationsbordet :)