Hejsan!
Om det finns en asymmetri efter en övre ögonlocksplastik så går den i de flesta fall att korrigera genom att ta bort lite mer hud. Övre ögonlocksplastik samt korrigering räknas som mindre ingrepp och kan utföras i lokalbedövning. Eftersom man vid en ärrkorigering enbart tar bort hud är det inte förenat med stora risker. Man kan tyvärr aldrig utlova en total symmetri eftersom inga ansikten är helt symmetriska och hud är en lös vävnad som kan töjas. Dock brukar man med en korrigering kunna få asymmetriska ärr betydligt jämnare. Ärr efter en övre ögonlocksplastik brukar med tiden bli bleka, och om de placeras i vecket ovan ögonlocket kommer de ej att synas mycket 6-12 månader efter en operation.