Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Estetiska Institutet

Snittbetyg

3.7

( 1 omdöme )

Sortera efter

Profile picture of Ericautter

Ericautter

Kvinna ·

15 maj, 2026

3.7

Missnöjd och ledsen

Jag gjorde halslyft och fettsugning hos Hamid Nathgian efter en konsultation som gav ett väldigt tryggt och professionellt intryck. Risker nämndes, men jag upplevde att de estetiska riskerna tonades ner kraftigt och att resultaten presenterades som väldigt förutsägbara i mitt fall. Tyvärr blev resultatet mycket sämre än jag förväntat mig. Jag fick permanenta ojämnheter och gropar på magen efter fettsugningen samt stora synliga ärr bakom öronen och under örsnibbarna efter halslyftet. Jag har även kvar slapp hud under hakan som inte fanns innan operationen. Jag genomgick en korrigering, men resultatet blev istället ytterligare försämringar. Efter detta ville man inte göra fler åtgärder eftersom det enligt kirurgen riskerade att göra situationen ännu sämre. Det som varit mest frustrerande är dock eftervården och kommunikationen efteråt. När jag uttryckte missnöje upplevde jag att bemötandet förändrades helt. Jag har under lång tid försökt få kontakt med kliniken via både mejl och telefon utan att få svar eller återkoppling. Jag har skrivit en mer detaljerad operationsberättelse med bilder på min profil för den som vill läsa hela förloppet och se resultaten själv.

Bemötande från administrativ och vårdpersonal

5

Miljö och utrustning – Lokaler, upplevd säkerhet och integritetshänsyn

5

Eftervård och uppföljning - Stöd och kontakt efter ingreppet

1

Estetiska Institutet

Anna Von Platen
Hamid Natghian
Rojda Gümüscü

Kirurger

3

Snittbetyg

3.7
( 1 omdöme )