Annons
2 posts / 0 new
Last post
#1 2022, November 20 - 16:37
Jimjimmy
Jimjimmy's picture
Offline
Last seen: 6 days 4 hours ago
Brons
Joined: 2022-11-20 16:08

Svårt att svälja efter botox

Hej!
Har letat runt efter någon med samma problem men hittar ingen så skriver här..
Har fått botox injicerat i halsen för tydliga/spända
platysmaband(strängar under hakan) och har fått en obehaglig biverkning i form av sväljsvårigheter.
Har liksom blivit sjukt svag i svalget och kan inte få ner tabletter eller ibland ens vatten..kunde innan svälja spårvagnar ”råa” utan problem så nånting är definitivt fel.
Problemen uppstod ca 3-4 dagar efter en påfyllning, då första gången inte gav nån direkt effekt.
Är det någon därute som har upplevt något liknande efter botox och kan dela med sig av sin erfarenhet? Hur länge det satt i osv.
Har läst att man ska kontakta läkare men vet inte riktigt vart jag ska vända mig..vårdcentralen?
Tacksam för all återkoppling.
:)

Annons
2022, November 21 - 19:47
lunsan
lunsan's picture
Offline
Last seen: 5 days 1 hour ago
Silver
Joined: 2011-08-22 15:23

Tycker du ska kontakta din behandlare !
Man ska inte få problem med svalget, oroväckande.
Om din behandlare inte svarar kontakta 1177

Kön: Tjej/Kvinna
Vikt: 52 kg
Längd: 158 cm
Ålder: 35 år
Antal Barn: 2
Har 295 cc = c-kupa och gjort fettsugning.