LunaLovely11 maj, 2017Sjukintyg om man opererats utomlands?Jag letade lite och kunde inte hitta nåt om detta: Hur gör man om man opereras utomlands och behöver sjukintyg i Sverige?Bukplastik03Dela
JV9111 maj, 2017Var på en konsultation igår, nu ska jag bara bestämma mig[ oj, det blev ett väldigt långt inlägg, sorry :/ ] Jag var på en konsultation igår hos Hans Vintertun på Plastikakademin i Linköping. Jag fick bra med information, och jag fick en bra känsla av honom som person, så blir det en op så väljer jag nog honom. Han rådde mig till att göra det tidigast i slutet av aug, just för det är ganska fullbo...Bukplastik010Dela
Jolly03 maj, 2017Full bukplastik - återhämtningstid?Om en vecka är jag nyopererad på Citadellkliniken:) Har massa funderingar om tiden efter! Jag blir sjukskriven endast två veckor, kommer det verkligen att räcka? Vad ska jag vänta mig gällande återhämtningstiden? Vad kommer jag kunna göra själv? Vad behöver jag hjälp med? Hur länge? Kan jag fixa mat åt mig själv? Klarar jag att duscha?...Bukplastik029Dela
Vic28 apr, 2017Full Bukplastik/magmuskeldelning och BröstförstoringHej, Efter två täta födslar har jag numera magmuskelseparation (diastasis recti) samt ett navelbråck som måste korrigeras genom en full bukplastik. I samband med detta funderar jag på att sätta in mindre bröstimplantat för att fylla ut min numera tomma byst. Då jag är boende i Västsverige känns en operation i Göteborg som det mest självklar...Bukplastik020Dela
frithiof7728 apr, 2017Bukplastik efter graviditetHej, Jag tänker mig äntligen genomföra en bukplastik. Undersöker nu olika kliniker för att boka konsultation. Jag har tre barn 16,13 och en liten på 6 månader. Och jag undrar hur tidigt efter barnafödande gjorde ni er bukplastik? Det vore spännande att höra om andras erfarenheter. Jag har väntat med operation i många år med anledningen av att ja...Bukplastik04Dela
LunaLovely22 apr, 2017Rädd- även om man får bukplastik via landstinget- är det värt?Jag undrar om det är värt att tacka ja till bukplastik via landstinget. Jag sökte vård pga andra symtom men nu utreds för delade magmuskler och kanske även bråck, för att förklara mina symtom. Vi diskuterade bukplastik men jag är rädd för ett mindre estetiskt utfört jobb. Däremot har jag inte ekonomin just nu för att bekosta en bukplastik av e...Bukplastik07Dela
Ilse7122 apr, 2017Bilder Patrik Höijer - bukplastik + fettsugning rygg, midja Jag har lagt upp lite nya bilder både före och efter min senaste behandling. Igår så fettsög jag rygg och midja på Nordiska Kliniken. Jag gjorde stor bukplastik den 2:a mars i år. Men väntade med fettsugning av rygg på inrådan av läkaren. Han tyckte det var bättre för läkningen av buken om vi väntade ca 6 veckor med fettsugningen. Och jag är gla...Bukplastik07Dela
HeddaLovisa20 apr, 2017Ni som gjort full bukplastik, när började ni arbeta igen? Hej! Här kommer en fråga till er alla som redan gjort en stor bukplastik. Hur lång tid tog det innan ni började arbeta igen? Jag har förstått att det är högst individuellt, men skulle ändå uppskatta svar från så många av er som möjligt som genomfört operationen för att få någon uppfattning om hur lång tid det kan ta. Tack :) Bukplastik023Dela
Solhatten20 apr, 2017Strandkliniken eller Proforma?Hej. Ska göra bukplastik och ev ett bröstlyft. Ska boka konsultation på Strandkliniken och Proforma. skulle uppskatta om ni som opererat buk eller bröst på dessa kliniker ville dela med er av erfarenheter! Hur gick allt? Blev ni nöjda? Bukplastik01Dela
LunaLovely20 apr, 2017Ultraljud i Stockholm inför bukplastikHej! Jag har fått kallelse till ultaljud pga förlossningsskador/delade magmuskler- är det någon som vet vad de letar efter?Bukplastik02Dela