Uskan31 jan, 2017BMI vid konsultationVad hade ni för BMI vid konsultation och vid operation? Kontrollerades BMI på operationsdagen?Bukplastik012Dela
4BARNSMOMY28 jan, 2017Någon som ska opereras i Mars?Är det några fler eller bara jag som valt att opereras i Mars?? Jag ska operera mig på Laser&Estetik kliniken i Stockholm :))Bukplastik012Dela
4BARNSMOMY28 jan, 2017Bad efter operation?Undrar hur lång tid man bör vänta innan man kan simma i bassäng eller stranden???ska nämligen resa bort i Dec och opereras i Mars :))Bukplastik01Dela
AnnaSofia28 jan, 2017När kommer känseln tillbaka efter bukplastik?Gjorde stor bukplastik och bröstförstoring för 5 veckor sedan, har fortfarande ingen känsel i huden på magen i området från undersidan av brösten hela vägen ner till snittet. När brukar känseln komma tillbaka? Någon som har erfarenhet av detta? Jag vet att det kan ta lång tid, men hade hoppats att det skulle gå fortare. Vill inte ha jeans eller...Bukplastik08Dela
panorama27 jan, 2017Någon som opererats för en mage liknande min? Hej! Är jättenyfiken på om någon gjort stor bukplastik för en mage liknande min (bild finns) och med någorlunda samma förutsättningar fysiskt (169 cm/69 kg). Är 46 dagar kvar till op nu och jag tycker dagarna går SÅ LÅNGSAMT! Har ni tips på vad jag kan göra nu innan op för att förbereda mig mentalt och fysiskt? Har noll koll på vad för resu...Bukplastik03Dela
Jeez26 jan, 2017Korrigering efter bukplastikJag gjorde en bukplastik med fettsugning den 14/12. Efter 14 dagar fick jag tömmas på 200 ml sårvätska. jag fick en tightare gördel och strikta order om vila. Jag har gjort allt i min makt för att inte få tillbaka seromet. Det verkar ha lyckats för att nu är jag svullen men inte på det skvalpiga sättet utan mer fett-svullen. Jag opererade mig priva...Bukplastik05Dela
Sonjja21 jan, 2017Konsultation, vad händer då?Hej! Funderar på om en liten bukplastik skulle göra min mage så fin som jag önskar. Har kommit så långt som att kolla upp klinker, men inte bokat något än. Skulle gärna vilja höra av er erfarna, vad som egentligen händer på en konsultation? Främst undrar jag hur de avgör om man behöver sy muskler eller inte. Görs det ultraljud? Magnetröntgen ant...Bukplastik01Dela
zipper20 jan, 2017Stort öppet sår i T-korsningen efter bukplastik.Hejsan! Finns här någon som haft samma problem och provat något som fungerat för att på skynda läkningen. Såret är ung 1cm i diameter och det är 7 v sedan jag op. Luftar såret sgs hela dagen förutom när jag går ut då jag bär gördel. Sover på rygg med uppdragna knän för att täcket inte ska komma i kontakt med såret som jag alltså luftar hela natten...Bukplastik015Dela
Solvig18 jan, 2017Övre magen putar utÖvre delen av magen putar medan nedre delen är helt platt. Jag måste aktivt hålla in magen för att den inte ska puta. Någon som vet varför och/ eller upplever detsamma? Jag tycker att musklerna känns som om de sitter på plats, annars hade jag tänkt att stygnen nog spruckit. Jag gjorde full bukoperation för sex veckor sedan. Bukplastik04Dela
Carpelanlady16 jan, 2017Ärr efter op sydd med ridge stygn Hej är det någon därute som blivit sydd med sk. ridge-stygn? Där såret är ihopsytt som en "ås" nästan korvigt? Min läkare har sytt så på mig och menar på att ärren blir mer tåliga och läker bättre. Jag känner mig orolig att ärret på buken aldrig kommer bli platt. Gå gärna in på min sida och kika. Bukplastik03Dela