maxi06 sep, 2011klart o hemma igeni måndags strax efter elva var det så äntligen min tur. allt har gått jättebra, nästan två kilo mage ar borta och en navel som ar ny för mig. skriver mer sen. Bukplastik012Dela
Anonym användare06 sep, 2011navelDet har gått 8 dar sedan jag op min buk. Naveln ser skum ut 😕 det såsar inte eller är röd och irriterad eller så men på nåt sätt där är en vit hinna och det verkar som det släppt lite i ena kanten???? Är det någon som har lite råd. Hur skötte ni om er navel??? Jag fick råd av ssk att när jag duschar ska jag tvåla och spruta in vatten i naveln...Bukplastik011Dela
Anonym användare06 sep, 2011Kan man få betald via landstinget.... har hört att man kan få betald bukplastik via landstinget om man har mera häng än ett visst antal cm.. någon som vet något omd etta och hur man i så fall går till väga.. Bukplastik023Dela
ellionore06 sep, 2011naveln, nya bilder...Jag är såå nöjd med min navel, tycker allt för många får fula navlar efter en bukop. Jag valde kirurg efter hur hans navlar ser ut, har ingen lust att ha ett ärr som en ring runt naveln. Det är ju den som syns mest på hela magen. Jag är nöjd iaf! Vad tycker ni andra? Har lagt in bilder i profilen. Bukplastik016Dela
malinn05 sep, 2011i morgon är det dags...bukis...Jag börjar nu plötsligt bli jätte nervös.....Hemmet är inte nystädat....ett sjukt barn hemma idag.....inte koll på detaljerna förutom min descutan dusch i kväll/ morgon....är det ngt mer viktigt jag bör tänka på ??? Det har varit så långt framtill i morgon att jag inte riktigt hängt med !!!....Orkar jag ta mig hem själv från kliniken ?? I min lill...Bukplastik021Dela
Amber04 sep, 2011Efterbilder.Har äntligen tagit mig för att lägga upp ett par efterbilder samt skrivit en lååååååång operationsberättelse av mina upplevelser so far.. Utöver rädslan för ev komplikationer (som man förmodligen kommer att tampas med ett tag framöver) så är min upplevelse av operationen och tiden efter oerhört positiv, vilket förhoppningsvis kanske kan lugna någon...Bukplastik020Dela
Maki03 sep, 2011några sista råd?Har op 6 sept nu på tisdag. Kom igår från semester efter 3 månader, huset ska städas, allt ska tvättas, måste handla, ringa runt, inskola en på dagis, den andra ska till skolan (är redan försenad) fixa ….hinner jag? Den som är bra med så kort varsel är att jag hinner inte tänka på min op. Klart det sitter i tankarna hela tiden, men tiden går fort....Bukplastik014Dela
Anätte03 sep, 2011Bukplastik+ fettsugning lår samtidigt?Har förstått att det är vanligt att göra t ex bukplastik och bröstförstoring samtidigt. Själv skulle jag istället vilja göra en fettsugning insida lår vid samma tillfälle som bukplastiken för att slippa två operationer. När jag frågade om det när jag bokade tid fick jag till svar att de helst inte gjorde både och samtidigt. Är det någon som vet var...Bukplastik016Dela
maxi01 sep, 2011Gördel för lång tid?Har fått lite olika input när det gäller detta med gördel. Å ena sidan verkar det vara bättre ju längre man har den för svullnad, stöd och att magen blir finare. Å andra sidan verkar det som att det är först när man börjar ta av den som att musklerna själva får börja anstränga sig och att det därför att dumt att ha den för länge. Har läst vissa som...Bukplastik09Dela
Anonym användare01 sep, 2011Måste man säga till arbetsgivaren vilken operation som man ska göra?Har just fått en anställning och samma dag så fick jag beskedet att jag äntligen hade fått min tid för bukplastik. Problemet är att jag endast hinner jobba 2 veckor och sen blir sjuk skriven i minst 3 veckor. Jag vill inte berätta att det är en buk plastik utan skulle vela kalla det för ett brock som ska opereras. Känns så fel att göra att vara bor...Bukplastik06Dela