joleyla18 maj, 2011matlusten efter buk.op. och när kollade ni i magen ?Bukplastiknär fick ni matlusten tbx? När tog ni av er gördel för att se på magen ? 016Dela
ellionore18 maj, 2011Ni som gjort bukop, hur gjorde ni för att inte få såna fruktansvärda ryggsmäsrtor?BukplastikJag opades i måndags, allt gick bra, tog bort 1,3kg hud och 1300ml fett, mycket med andra ord. Magen känns helt ok, vätskar endel så fick drän med mig hem, men jag har såå fruktansvärt ont i ryggen. Om jag står eller går så liksom krampar ryggmusklerna och jag kan ju inte på någotvis räta på mig när jag står upp, kan sträcka någorlunda när...06Dela
Anonym användare17 maj, 2011BukplastikBukplastikundrar om det någon som har op sig hos Ulf Garpered AK malmö jag ska på konsultation sista may behöver se bild på hans bukplastik op jag är väldigt. stort tack 01Dela
joleyla17 maj, 2011när byter man kompressen ?Bukplastikfick med mig hem kompress.. ska jag ta av den och lägg om den på nytt. blir lite nervös.. jag ser ju inte magen :) för brösten :) när svullnar det på..? får jag ont som sjutten eller ? får jag sitta upp? 01Dela
Anonym användare17 maj, 2011det blir att härda ut ännu en sommar i presenning...BukplastikJag blev i mars beviljad en bukplastik av landstinget stockholm. Operationen skulle genomföras på KS. I april fick jag veta att de inte har tid utan allt lämnades över till St görans sjukhus. Inte heller de har tid... jag ringde vårdgarantin som varit otroligt hjälpsamma men sa att man inte vill göra denna typ av op under sommaren. På ett sätt är d...015Dela
Anonym användare17 maj, 2011Ny medlemBukplastikHej ! Efter min operation i Tisdags (10:e Maj) har jag så klart börjat kika runt på sidor angående bukplastik operationer. Lustigt nog kom jag då in på denna sidan och fann en tjej (Rebecca) som blev opererad samma dag, samma ställe och t.o.m på samma tid som jag :) Min operation gjordes på Citadellkliniken i Landskrona av Dr Peter Cosmo, en myck...010Dela
Marina16 maj, 2011Bara raka muskeln sys väl vid bukplastik?BukplastikJag sitter i landstingets megatrosor och väntar på morgondagens operation, som innebär att jag ska få en diskprotes i ryggen (rent medicinskt alltså). Men för att nå dit, går de in genom magen, och då måste de ju ta sig igenom både den rakabukmuskeln, de båda sneda och så transversalis (eller vad den heter, den runda tvärgående). Med tanke på v...02Dela
joleyla15 maj, 2011Packning..BukplastikOj oj alltså nu är det inte många timmar kvar och jag ska snart duscha omgång nummer 2. Jag funderar på vad är det som man ska ha med sig som packning? Räcker det med mjukis bralls och skön tröja o underkläder. Vad hade ni med er som redan gjort Bukplastik.. 04Dela
Anonym användare15 maj, 2011Bukplastik 10 maj på CitadellklinikenBukplastikHejsan! Jag är helt ny medlem här på forumet och blev faktiskt meslem EFTER min OP. Gjorde stor bukplastik och bröstlyft i tisdags. Någon som oxå gjort liknanade ingrepp där nyligen? Hur har ni det? Jag har i ärlighetens namn inte haft ont, alls. Är mkt förvånad över detta. Visst, det känns ju när man hostar, nyser, skrattar osv men jag kan inte ka...067Dela
ellionore15 maj, 2011sex efter descutan duschen?BukplastikNågon som vet om det är ok att ha sex efter att ha duschat med descutan kvällen innan op?? Jag får väl någon annans bakterier på mig då? Blir ofta ganska sent sex för oss då barnen har lagt sig och det känns ju som om man vill passa på sådär kvällen innan för att det kan dröja ett tag efter op... :S Någon som vet? 07Dela