tvåbarnsenare17 mar, 2011Victoriakliniken eller Akademikliniken i Stckholm?BukplastikVad rekommenderar ni för bukoperation samt bröstförstoring + ev lyft?014Dela
tvåbarnsenare17 mar, 2011Tips på klinik bukplastik samt bröstop?BukplastikJag har lös hud och bristningar och utsugna påsar typ till bröst. Har tittat på akademikliniken, men tycker det är så svårt att se vilka kliniker som är bra och seriösa! Någon som kan rekommendera någon? Priset är inte vesäntligt, det viktiga är att kunna känna mig Vacker!00Dela
ellionore17 mar, 2011måste man ha hjälp hemma i början efter op?BukplastikVerkar som om alla här som gjort en buk op haft någon hemma dom första dagarna efter op, klarar man sig inte själv alls? Då menar jag helt själv utan barn eller att behöva göra någon hushållssyssla utan bara ta hand om sig själv! Kan jag inte ta mig ur sängen utan hjälp? Gå på toaletten?? Något annat lär ja ju inte behöva göra!...09Dela
MonaA16 mar, 2011Beviljad bukplastik via landstinget =)BukplastikDå plastikkirurgiforumet stängts så hoppar även jag in hos er. Måste få dela med mig av min lycka och fortsätta få goda råd gällande bukplastik ju. Mina turer med familjeläkare har varit många och de har varat i ca 8 år. Med stöd och bra tips från forum i vintras tog jag tag i min mage på allvar, blev förbannad och sen har jag bara kört på. Här är...041Dela
madeleines11 mar, 2011Gått 5 dagar nu!BukplastikIdag har det gått 5 dagar sen jag låg på operationsbordet. Jag har tjuvkikat lite på magen och den ser fin ut. Idag ska jag äntligen få duscha och då blir det att ta bilder. Väntar tills sambon kommer hem så han får hjälpa mig lite =). Jag mår otroligt bra och inte alls så ont som jag hade räknat med. Slutade med värktabletter redan i onsdags och f...016Dela
Anonym användare10 mar, 2011Hur ser snittet ut?BukplastikSka genomgå full bukplastik med navelflytt den 24 mars och undrar lite över vad ni har för erfarenheter av snittet. Har ni själv fått välja hur det ska läggas eller har läkaren gjort som han/hon velat? Min läkare har nämligen bett mig ta med mina "favorittrosor" så att han ska skära efter dem...anledningen till att jag frågar är att det verkar kons...05Dela
Anonym användare10 mar, 2011Träning efter bukplastikBukplastikJag ska genomgå full bukplastik med navelflytt den 24 mars, nu undrar jag när man orkar träna igen...läkaren säger 1 månad utan hård träning...någon som har erfarenhet? Vanligtvis tränar jag minst tre spinpass, ett Indoor Walkingpass och ett Skivstångspass per vecka. Dessutom Bikram Yoga 1-2 ggr.....04Dela
Anonym användare10 mar, 2011sämre resultat vid landstingsop?BukplastikJag fick igår besked om att jag beviljats bukplastiv av landstinget. En enorm lycka! Det kirurgen sa var att dom inte kommer att fettsuga höfter tex vilket ofta görs vid privata operationer. Annars menade han på är han plastikkirurg och kommer att utföra operationen på samma sätt som vilken plastikkirurg som helst. Det är rekonstruktiva plastikkiru...08Dela
Anonym användare10 mar, 2011Känseln BukplastikHej på er ! Opererades för drygt en vecka sedan, full bukoperation plus fettsugning av kärlekshandtagen. Nu undrar jag fler upplever att skinnet på magen sticker och saknar känsel.. Känns riktigt obehagligt och det är ett stort område ja typ nästan hela magen. Får man någonsin tillbaka känseln eller är det detta man får leva med en pirran...026Dela
Anonym användare10 mar, 2011"Rabatt" vid flera operationer samtidigt?BukplastikJag har överallt läst om att man får rabatt på operationerna om man gör flera operationer samtidigt men hur mycket handlar det om? Så jag frågar er som gjort det och skulle vilja veta hur mycket billigare det blev mot att ni bara gjort en operation... 06Dela