Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

22 maj, 2013

1 år imorgon *bilder* 345cc bakom

Bröstförstoring

Imorgon har det gått ett helt år sedan min operation i Landskrona. Jag är supernöjd med allting, inte ont eller några komplikationer än så länge :) det enda man väntar på är att ärren ska blekna lite mer, ni ser dem under armen på en av bilderna. Som sagt har jag 345 cc mp bakom muskeln med ärr i armhålan. Gjorde min operation hos Peter Cosmo.

22

Sortera efter

Anonym användare

22 maj, 2013

Fina :)
Gilla

hallonbåten

Kvinna ·

22 maj, 2013

Jättefina bröst! :)
Gilla

Harley

Kvinna ·

22 maj, 2013

Superfina, perfekta bröst! Grattis :)
Gilla

Stumpaan

Kvinna ·

22 maj, 2013

Riktigt fina. :)
Gilla

Presley

Kvinna ·

23 maj, 2013

Fin fina :) idag är det ett år sedan, så snabbt tiden har gått! Är du nöjd led allt eller har det dykt upp någon kompl? Kram
Gilla

Anonym användare

23 maj, 2013

Mary007 skrev:
ooh så fina bröst! passar på att fråga; när slutade du märka förändringnar i dina brösts utseende? när kändes de liksom HELT klara? :)

Tack! :) Jag måste nog säga att det var nu i dagarna som dem känns helt klara! Nu känns dem liksom som mina på riktig, mjuka och naturliga, ingen fejk rundhet och inga skarpa konturer. Svårt att förklara men trodde inte att dem kunde bli bättre efter 7-8 månader, men som många sa innan ändras dem upp till ett år om inte längre?

Gilla

Anonym användare

23 maj, 2013

Presley skrev:
Fin fina :) idag är det ett år sedan, så snabbt tiden har gått! Är du nöjd led allt eller har det dykt upp någon kompl? Kram

Ja herregud vad tiden går fort!! Jag är supernöjd med resultatet och har inga komplikationer, ibland kan dem hoppa ut lite åt sidorna när man spänner bröstmuskeln på ett visst sätt men det gör inte ont och är knappt synbart. Sj då, hur har det gått för dig? :)
Kram
Gilla

Presley

Kvinna ·

23 maj, 2013

Jo det har gått fint för mig men har börjat lägga märke till att brösten glider mkt åt sidan när jag ligger ner.. Hur är det för dig då?
Gilla

geléhallon

Kvinna ·

24 maj, 2013

Kanonfina!
Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

24 maj, 2013

Jättesnygga!! :D
Gilla

Anonym användare

10 jun, 2013

Presley skrev:
Jo det har gått fint för mig men har börjat lägga märke till att brösten glider mkt åt sidan när jag ligger ner.. Hur är det för dig då?

Aha nej vad tråkigt!! Har du varit och pratat med kliniken? Är det mycket som dem glider åt sidan? Något sånt har inte jag tänkt på, självklart åker dem åt sidan men inte så att det ser konstigt ut. Hoppas att det antingen inte är någon fara eller att dem ifall det är ngt fel att dem åtgärdar det på bästa sätt! Man vill ju inte vara missnöjd!!
Gilla

Anonym användare

10 jun, 2013

Mary007 skrev:
EmelieN. skrev:
Mary007 skrev:
ooh så fina bröst! passar på att fråga; när slutade du märka förändringnar i dina brösts utseende? när kändes de liksom HELT klara? :)

Tack! :) Jag måste nog säga att det var nu i dagarna som dem känns helt klara! Nu känns dem liksom som mina på riktig, mjuka och naturliga, ingen fejk rundhet och inga skarpa konturer. Svårt att förklara men trodde inte att dem kunde bli bättre efter 7-8 månader, men som många sa innan ändras dem upp till ett år om inte längre?

Oj så pass länge? och här sitter man med ett par tuttar som är lite över 3 månader och tycker de är "klara" :D

Ja jag blev förvånad själv över att dem ändrades så pass länge! :) Men antar att det tar ett tag för kroppen att forma klart. 

Gilla

Presley

Kvinna ·

10 jun, 2013

Var hos jörg idag och det blir en till operation för att byta implantat och sy ihop fickan lite... Har fått lite rippling med, inte så farligt men eftersom jag ändå ska korra så kan jag lila väl byta till mentor som jag helst vill ha :)
Gilla

Presley

Kvinna ·

11 jun, 2013

Mary: fickorna var förstora och rippling har börjat smyga sig på :( så då tyckte jörg att vi skulle byta till mentor som är mer fyllda än perthese. Han sa faktiskt själv att det är vanligt led rippling i perthese :( undra varför dom fortsätter med dom då?
Gilla

Anonym användare

11 jun, 2013

Mary007 skrev:
Presely - Oj det var så alltså? hade fickorna gjorts lite för stora redan i början eller hade de töjts? ja det sägs ju att chansen till rippling kan bli större med mjuka implantat, och perthese är väl mjukare än mentors coh 1 t.om. jag antar att de använder perthese för att de är lättast att forma med tortyren eftersom de är så mjuka. gissar jag iaf?

Hur känns det då inför bytet, det kom väl rätt så plötsligt och du som var nöjd med dina fina bröst ju?
Jag skulle tippa på att kliniken föredrar perthese för att dom är underfyllda och säckar ihop lätt till droppform (citadell marknadsför sig väl genom att göra "naturliga bröst"), även enklare att föra in ett mjukt implantat genom armhålan. Tortyrbhn skapar inte skidbacke utan byglarna är till för att fixera fickorna vid läkningen. Bröstbandet används för att pressa ner brösten så dom inte hamnar för högt.. men varken bh eller band kan forma ett implantat. Det har ju sin ursprungliga form och får olika utseende beroende på hur mycket/lite underpol patienten har samt fasthet på implantatet. Tex så kan ett fast implantat som soft touch få en skidbacke på en patient med mycket underpol eftersom större delen av implantatet göms i nedre delen medans en annan person med mindre underpol kan få väldigt bolliga bröst då större del av implantaten "syns" upptill.

Gilla

Anonym användare

11 jun, 2013

Hehe läst något om att gunnar kratz eller vem det var uttryckt sig i stil med att använda sig av armhålsesnitt är som att tapeltsera genom brevinkastet 😀
Gilla

Presley

Kvinna ·

11 jun, 2013

Fickorna gjordes nog förstora tror jag.. Med tiden när dom sjunkit på plats så har det nog även töjts med tiden i och med det.. Känns väldigt nervöst, trodde ju att resultatet skulle förbli bra len nu efter ler än ett år så har dom säckat ihop och det har blivit rippling, inte jätte mkt men det har blivit mer under bara två månader :( Men samtidigt känns det bra att han var så tillmötesgående och erbjöd att byta eftersom det ändå ska korras. Hoppas bara att mitt resultat nu blir värre, att det blir sämre.. Så nervös är jag absolut! Och storleken funderar jag också på, antingen 450 hög eller 500 hög. Så svårt när man inte vet hur det kommer se ut. Mina nu är ju inte alls stora, väldigt normala skulle jag säga.. Vad tycker ni?
Gilla

Presley

Kvinna ·

11 jun, 2013

Nej tyvärr :( det blir i bröstvecket, ville verkligen inte ha ärr där men eftersom fickan ska sys ihop så går inte det :( Ja mina är lagom men ser i nuläget inte alls så fina som för några månader sen. Vill gärna ha lite fylligare och tror att hög profil kommer ge mig det. Eller vad tror du?
Gilla

Presley

Kvinna ·

11 jun, 2013

Han tyckte mentor och hög profil. Även bredare men det blir ju storleken automatiskt sa han. Även om det inte skiljer så jätte mkt på bredderna. Men väntar på mail om vad han tycker om storlekar på min kropp då han är väldigt förnuftig :) skönt att ni svarar å ger mig råd är väldigt nervös nu :) vill ju få ett bra resultat!
Gilla

Anonym användare

14 jun, 2013

Nej men usch vad tråkigt.... skönt ändå att du inte behövde kämpa för att få en korrigering och ny operation. Förstår att det måste kännas jobbigt när man anser att det inte borde hända något efter ett helt år! Lycka till med allting och hör av dig när du vet mer :-) 
Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem