Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
jeessee

jeessee

Kvinna ·

1 v efter operation. 385 bakom *före-efter bild*

Bröstförstoring

Idag har det gått en vecka sedan min op och jag är mer än nöjd! Brösten ser ut att läka jättefint och jag märker skillnad varje dag. De är fortfarande jättehårda och jag kan inte direkt säga att känseln är tillbaka men dom läker finfint och jag är sjukt nöjd med storleken. Jag är säker på att ja kommer kunna dölja/framhäva dom när jag än vill , vilket även var mitt önskemål. Mina former och konturer på brösten har inte börjat visa sig jättemycket men jag är övertygad om att det kommer ske såfort brösten lagt sig. Dom sitter även lite högt upp och hela underolen är inte riktigt klar men i mina ögon kommer dom bli perfekta om dom fortsätter läka såhär bra. Kram från en riktigt glad tjej, ska ut i vårsolen nu :-)

19

Sortera efter

mariah

mariah

Kvinna ·

GRATTIS till dina nya snygga bröst! :) 
Gilla
jeessee

jeessee

Kvinna ·

Tack snälla :-) !! Och detsamma, dina ser jättefina ut
Gilla
mariah

mariah

Kvinna ·

Tackar :) 
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Snyggt! hur breda är implantaten i förhållande till din egen bröstbredd? 
Gilla
Fislisa

Fislisa

Kvinna ·

Ser jätte fint ut! Grattis!
Gilla
jeessee

jeessee

Kvinna ·

Tack så Mycket! Min bröstbredd är 13 cm, implantaten är 12,5. Tycker klyftan är snygg och så sticker det ut på sidorna. Perfekt till min bröstbredd :)
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Tycker du att bredden och klyftan stämmer överens med 3D-fotot? Min bredd är också 13 och mina implantatsalternativ är 12 och 12,5 cm. I USA verkar många kirurger säga att 1 cm smalare implantat är det ideala, medan man i Sverige verkar vilja gå +-0,5 cm. Är egentligen mer sugen på det mindre implantatet, gaaah vad svårt!
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Grattis! :D
Gilla
jeessee

jeessee

Kvinna ·

+- 1 cm är inte så stor skillnad. Jag tycker att du ska fråga kirurgen om det. Jag fick välja på min operationsdag, kirurgen ritade på mig och mätte noggrant och drog i brösten, han var helt övertygad om att jag skulle bli nöjd med 12,5. Han trodde att jag skulle få ett fint mellanrum och brösten skulle sticka ut lite på sidan vilket många tycker är snyggt. Tänk på att alla bröst ser olika ut, mina pekade lite mer åt sidan och därför kan jag ha fått mer volym också. Mina bröst ser mycket bättre ut än 3D bilderna men absolut, jag tycker det är bra att utgå från 3D bilderna och det är viktigt att du poängterar dina "rädslor" till kirurgen. Vill du ha en snygg klyfta måste du nämna det, vill du ha lite bredare mellanrum så är det också viktigt att du nämner det.
Gilla
mariah

mariah

Kvinna ·

Min egen bredd är 11 men har inlägg med bredden 12, och för mej är det väldigt brett, har fått en nästan alltför tight klyfta (väldigt snygg dock) och brösten går rätt långt ut på sidorna också.. jag skulle ändå rekommendera att man inte tar 1cm för breda inlägg, för nu sitter jag här med en bandagerulle mellan brösten för att de inte skall blir för nära varann i mitten. Men förstås så beror ju det på hur bred man själv är, jag är väldigt liten och valde själv att ha breda inlägg :) 
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Tack för din era inputs. På konsultationen tyckte jag att Patrik underförstått menade att han tyckte att 0,5 cm smalare skulle vara det ideala, trots att han bara sa att det är fråga om tycke och smak hur mycket klyfta man vill ha. Här på POF har jag sett många exempel på vad jag anser vara en alldeles för tight klyfta när de inte är pushade i någon bh, men det är ju så svårt att veta om den tighta klyftan uppkommit på grund av "för breda" implantat eller på grund av individuella förutsättningar. 
Gilla
jeessee

jeessee

Kvinna ·

Det kommer säkert bli jättebra :-)
Gilla
Alexandra-87

Alexandra-87

Kvinna ·

Supersnygga bröst! Ska operera mig hos Mattias elmer på lassr och estetik nästa vecka, har fått ett jättebra intryck av kliniken! Ska också ha 385 runda allergan, sååå förväntansfull!!
Gilla
jeessee

jeessee

Kvinna ·

Tack så mycket! du kommer bli supernöjd det kan jag lova dig. Dom är otroligt omtänksamma på kliniken och jag har inte träffat Mattias men hört väldigt väl om honom så du lär inte bli missnöjd :) 385 känns precis lagom till min kropp, inte för stora och inte för små, men du ser ju före och efter bilderna och det är en riktigt stor skillnad :) tänk på att vila ordentligt efter op, jag var hemma i 2 v och mår SÅ bra idag :)

LYCKA TILL!
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Ligger nyopererad hemma i soffan nu ja tjejer!! :D
Gilla
Taxörat

Taxörat

Kvinna ·

STORT Grattis! 👍 Känns rätt bra, va? Var det jobbigt?
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

Tack :D jag var nervös till o från i bilen dit. Väl där kände jag mig lugn, har varit inställd på detta o hur det går till så länge nu :) Narkosen gick så sjukt snabbt, somnade direkt när han sa att han sprutade in medlet xD När jag vakna hade jag knappt ont o kunde knappt sova något.. mådde dock lite illa till o från men fick mot det:) Nu känns det spänt o ett jäkl tryck, annars väldigt bra :D Helt sjukt att det är gjort!!! och måste säga att dina ser riktigt fina ut, såg din nya bild :D
Gilla
Kayrin

Kayrin

Kvinna ·

eller ja dom kanske inte är så nya men iallafall :)
Gilla
Taxörat

Taxörat

Kvinna ·

Tack! Dom fyller 6 veckor idag. 🤭
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem