Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

18 aug, 2012

10 dagar sedan uttag av 500cc implantat

Andra bröstoperationer

Nu har jag fotat brösten efter en vecka och tre dagar sedan uttaget. Tidigare bilder är när jag hade implantaten (3,5år satt de i) samt två dagar efter uttaget.

Vad har hänt med brösten?

1. Första dagen hade jag i stort sett inga bröst alls, de såg ut som två ballonger som man tagit hål på. BOKSTAVLIGEN! AA Kupa

2. Fick mer underpol vävnaden letade sig ner, det "ihåliga i mitten av brösten" var fortfarande väldigt tydligt, där "skidbacken" ska sitta gick det in ett stort hålrum eftter implanten. A kupa

3. IDAG Vävnaden har letat sig upp och underpolen är mindre men "ihåligheten" är mycket mindre. Hela bröstet har fått en rundare form. Har nu Bkupa som jag hade innan op och de ser väldigt fina ut. De har dragit ihop sig mycket bra. En del slapp hud kvar på vägen mot helt färdigläkt, men jag ser förändring varje dag.

9

Sortera efter

BoobieBabe

Kvinna ·

18 aug, 2012

Händer mycket på 10 dagar!

Får man fråga varför du valt att ta ut dina implantat?

Gilla

Anonym användare

18 aug, 2012

De var helt enkelt inte jag längre! Tyckte de var ivägen och kläderna satt inte bra. Kunde inte sova på magen/sporta som jag vill... hade även ömhetskänsla JÄMT i och runt brösten, kapselbildning på bägge brösten samt nedsatt känsel i ena bröstet.

Känselbortfallet är kvar men har blivit bättre sedan uttage! Hoppas på att återfå den helt när närverna harhittat tillbaka.Ömhetskänslan är helt borta och även kapselbildningen.

Gilla

PowerS

Kvinna ·

18 aug, 2012

Härligt att du delar med dig!

Jag kommer nån gång sätta in mindre implantat och är rätt orolig för hur det kommer se ut... Jag har ju så stora nu :-/

Gilla

Anonym användare

18 aug, 2012

Jag är glad att jag tog ut dem nu och inte om flera år till när de inte längre kan dra ihop sig så bra...

Jag delar med mig av detta för att jag tror det är något man "glömmer" när man ska sätta in och äntligen få de där drömbrösten...

När man sedan blir äldre får man andra prioriteringar. Känner att detta var rätt beslut för mig, men det behöver inte vara det för andra! Men för mig är det viktigt att jag mår bra. Tycker jag ser mycket yngre och slankare ut med mindre bröst, och om mina barn vill operera sig i framtiden har jag fakta oh egen erfarenhet att sätta emot. Näs, öron eller liknande plastiktycker jag absolut man kan behöva göra för att det är en mindre operation utan massa komplikationer och som påverakar mycket psykiskt, det är inget man kan dölja, (har själv opererat öronen). Bröstoperationer är idag något men mycket komplikationer som kräver narkos och där implantaten kan försvåra för mammografi.

Jag har även legat många nätter och tänkt på hur ont det kommer göra med mammografin (då jag alltid hade sån ömhet i och runt brösten hela tiden) samt om det inte skulleräckta med detta utan att man måste göra ultraljud. Det kändes verkligen jobbigt för mig då vi har bröstcancer i släkten.

Ärren får jag leva med, men de kommer jag behandla med salvor (cicatrix bla)samt amazing roller (en roller med små nålar där du tvingar huden att bilda ny hud) vilket jag hoppas kan bleka och minska de så mycket som möjligt. Har även andra ärr som jag ska behadla med detta, känns skönt att vara naturlig igen!!!

Gilla

BoobieBabe

Kvinna ·

18 aug, 2012

Måste ju känner superskönt att ha blivit av med dom när du hade såna besvär!
Gilla

Gladtjaj

Kvinna ·

18 aug, 2012

Tycker det är jättebra att du delar med dig av detta. Det är ju inte ofta man läser här inne att någon faktiskt tagit ut. Är det problem så är det, man ska ju verkligen inte behöva leva med det bara för att man en gång i tiden valde att lägga massor med pengar på en bröstförstoring. Hoppas ärren läker jättefint och att allt går bra för dig framöver!

Gilla

Marina

Kvinna ·

19 aug, 2012

Tack för din historia! Och mycket lyckat uttag, måste jag säga, det ser ut att dra ihop sig kanonfint! Roligt också att din egen vävnad inte tycks ha tunnats ut.

Amazing roller är säkert det som även kallas microneedling, dermaroller etc.

Gilla

Perseus

Kvinna ·

06 maj, 2015

Hej!

Jag är ny här,, och undrar för det första hur jag ska kunna se 'efter' bilderna på ditt uttag av silikon implantaten Jolie.

Jag har haft 'sillisar' sedan -89, framför bröstmuskeln och bytte ut de gamla mot nya geléhallon implantat -07 under bröstmuskeln. Redan då stod jag i valet och kvalet om jag skulle sätta in nya, men var inte redo för att bli en planka igen. Nu har det gått ytterligare år och jag har fått massor av problem med värk i kroppen, fibromyalgi säger experterna. Ja vad vet jag,,, inte mer än att jag har ont överallt och även runt det ena bröstet, särskilt när jag arbetar fysiskt så gör det ont ända ut i armhålan. Om 6 veckor ska jag ta ut mina 350 cc implantat. Lite nervös, av många orsaker, hatar nålar, rädd för komplikationer, orolig för resultatet och läkningsprocessen och naturligtvis smärtan. Läkaren sa att man kan göra ett uttag med lokalbedövning, men det är jag alldeles för harig för.

Så igen, var klickar jag för att kunna se bilderna, behöver känna mig styrkt.

Tack för din berättelse Jolie.

Gilla

Förändring

Kvinna ·

06 maj, 2015

Du är ny här och kan därför inte se hennes bilder. Man måste vara silvermedlem för att kunna se ''avklädda'' bilder. 

Jag däremot är silvermedlem men kan ändå inte se bilderna. :( 

Så jag undrar lite varför jag inte kan se dom. :S 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem