Höst Barn
Kvinna ·
09 mar, 2012
1000 frågor...
BröstförstoringVad bör man fråga på konsulationen ? Jag har i ca 10 år velat göra en bröst förstoring. Det som stopat mig så pass länge är va min mamma ska tycka. Äntligen tagit upp de med henne, glad vart hon inte men det visste ja nästa redan. Ville nog mest bara få de sagt innan :) Jag ska boka en tid hos Gerlee i veckan som kommer och hoppas ja inte får vänta allt för länge. Jag har läst massor men efter som de känts så långt borta har ja aldrig innan tänkt på vad som skulle passa mig, form, storlek, vart dom ska gå in mm... Tankarna är många men noll ställd när de kommer till frågorna till dem?
Sortera efter
Nilsson87
Kvinna ·
18 mar, 2012
Höst Barn
Kvinna ·
18 mar, 2012
Höst Barn
Kvinna ·
29 mar, 2012
Höst Barn
Kvinna ·
29 mar, 2012
Nilsson87
Kvinna ·
29 mar, 2012
jag skulle gissa att det kommer dra samma bh-storlek men att framför muskeln kan se större ut.
Anonym användare
29 mar, 2012
Jag hade med mig bilder(som någon ovan nämnde) med exempel på åt vilket håll jag ville att det skulle och exempel på hur det Inte fick se ut. Jag sällar mig också till skaran som rekomenderar att ta den större storleken om man velar mellan två.
Jag valde de mindre och är förvisso supernöjd men visst har tanken om att jag borde tagit de större vart närvarande flera gånger. Nu ska jag korrigera ena bröstet och passar då på att gå upp lite:)
Marina
Kvinna ·
29 mar, 2012
Jag skulle rekommendera att ta färre frågor per tråd, det blir ganska spretigt i den här och du får liksom ingen uttömmande info om nånting...
Höst Barn
Kvinna ·
29 mar, 2012
Mullemulle
Kvinna ·
29 mar, 2012
Bakom är ett säkrare kort om du ska amma, då riskerar du inte att förstöra någonting. Läser man på klinikernas hemsidor så ska även risken för kapselbildning vara mindre med bakom.
Angående ridning så har jag frågat två kirurger om det under konsultationerna och båda säger att det är bättre med bakom, muskeln hjälper till att hålla implantatet på plats och"dem skumparinte omkring lika mycket" uttryckte en av dem. Men man bör vänta ganska länge med att rida, just skumpet är inte bra för läkningen. Jag kommer op:a mig innan sommaren så får hästarna gå på bete och skrota.
Höst Barn
Kvinna ·
29 mar, 2012
Höst Barn
Kvinna ·
27 maj, 2012
Marina
Kvinna ·
28 maj, 2012
Det beror lite på bröstens form, hur stor förstoring och vad du önskar för form också (typ om du tycker det är ok att det finns lite gung/häng kvar). Man kan väl säga att om du har mindre än 20-22 cm behövs det väl oftast inte.
Höst Barn
Kvinna ·
28 maj, 2012
Marina
Kvinna ·
02 jun, 2012
Jag håller med dig - det beror ju också på vad man vill ha för slutresultat, och lite på hur lång överkropp man har. Sen antar jag att ett litet bröst kan fyllas ut lättare än ett stort och tomt, även om hänget i cm är detsamma.
Höst Barn
Kvinna ·
05 jun, 2012
Den enda "komplikationen" som blir bättre av bakom är la egentligen rippling i klyftan.
Annars är det betydligt mindre komplikationer med framför. Att skära i muskeln innebär allt för ofta att man förstör muckeln mer eller mindre. Många upplever smärtor med bakombröst och att man förlorar mycket styrka. Sen glider brösten isär när man spänner musklerna, vilket kan se väldigt konstigt ut. Dessutom är det rellativt vanligt att man inte kan få nån klyfta, alltså att få ihop brösten helt, med bh när man har bakombröst.
Har man en del egen vävnad, och framförallt vävnad som lätt hänger händer det att den egna vävnaden kommer hänga och implantatet sitta kvar uppe om man lägger bakom. Så man får dubbla bröst.