Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Höst Barn profilbild

Höst Barn

Kvinna ·

09 mar, 2012

1000 frågor...

Bröstförstoring

Vad bör man fråga på konsulationen ? Jag har i ca 10 år velat göra en bröst förstoring. Det som stopat mig så pass länge är va min mamma ska tycka. Äntligen tagit upp de med henne, glad vart hon inte men det visste ja nästa redan. Ville nog mest bara få de sagt innan :) Jag ska boka en tid hos Gerlee i veckan som kommer och hoppas ja inte får vänta allt för länge. Jag har läst massor men efter som de känts så långt borta har ja aldrig innan tänkt på vad som skulle passa mig, form, storlek, vart dom ska gå in mm... Tankarna är många men noll ställd när de kommer till frågorna till dem?

35

Sortera efter

Nilsson87

Kvinna ·

18 mar, 2012

Den enda "komplikationen" som blir bättre av bakom är la egentligen rippling i klyftan.

Annars är det betydligt mindre komplikationer med framför. Att skära i muskeln innebär allt för ofta att man förstör muckeln mer eller mindre. Många upplever smärtor med bakombröst och att man förlorar mycket styrka. Sen glider brösten isär när man spänner musklerna, vilket kan se väldigt konstigt ut. Dessutom är det rellativt vanligt att man inte kan få nån klyfta, alltså att få ihop brösten helt, med bh när man har bakombröst.

Har man en del egen vävnad, och framförallt vävnad som lätt hänger händer det att den egna vävnaden kommer hänga och implantatet sitta kvar uppe om man lägger bakom. Så man får dubbla bröst.

Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

18 mar, 2012

Ok.. Nån som har någon uppfattning om "hållbarheten" ex amning? Ja har inte jätte mycket egen vävnad. Olika stora är dom iaf, ena fyller en 75B och de andra inte kanske 70B-80a kupa .. Lite häng på de ena och nästan tub och Inge häng alla på De andra Har nog rätt klena bröst muskler skulle ja tro ;p
Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

29 mar, 2012

Nån som vet vad som är bäst om mdn bara ser till plaseringen som skaffat barn efter op?
Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

29 mar, 2012

Vilket ser störst ut/ drar störst bh? 400 anatomiska 400 runda? Bakom vs framför?
Gilla

Nilsson87

Kvinna ·

29 mar, 2012

Höst Barn skrev:
Vilket ser störst ut/ drar störst bh? 400 anatomiska 400 runda? Bakom vs framför?

jag skulle gissa att det kommer dra samma bh-storlek men att framför muskeln kan se större ut.

Gilla

Anonym användare

29 mar, 2012

Jag hade med mig bilder(som någon ovan nämnde) med exempel på åt vilket håll jag ville att det skulle och exempel på hur det Inte fick se ut. Jag sällar mig också till skaran som rekomenderar att ta den större storleken om man velar mellan två.

Jag valde de mindre och är förvisso supernöjd men visst har tanken om att jag borde tagit de större vart närvarande flera gånger. Nu ska jag korrigera ena bröstet och passar då på att gå upp lite:)

Gilla

Marina

Kvinna ·

29 mar, 2012

Jag skulle rekommendera att ta färre frågor per tråd, det blir ganska spretigt i den här och du får liksom ingen uttömmande info om nånting...

Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

29 mar, 2012

Ja kanske ska sortera upp det mer. Tack.. Ville inte starta massa trådar men är nog bättre att dela upp de :)
Gilla

Mullemulle

Kvinna ·

29 mar, 2012

Bakom är ett säkrare kort om du ska amma, då riskerar du inte att förstöra någonting. Läser man på klinikernas hemsidor så ska även risken för kapselbildning vara mindre med bakom.

Angående ridning så har jag frågat två kirurger om det under konsultationerna och båda säger att det är bättre med bakom, muskeln hjälper till att hålla implantatet på plats och"dem skumparinte omkring lika mycket" uttryckte en av dem. Men man bör vänta ganska länge med att rida, just skumpet är inte bra för läkningen. Jag kommer op:a mig innan sommaren så får hästarna gå på bete och skrota.

Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

29 mar, 2012

Mullemulle : tack för svaren :) Mina hästar har redan vilat sen nyår pga en hämsk olycka, min mamma bröt ryggen, rid olycka. men hon kan nu gå igen så blir väl att promenera med dom. Har några Goa tjejer som rider 1-2 ggr veckan.
Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

27 maj, 2012

När brukar msn börja fundera på/behöva lyft??? Hur många cm ska man mäta då från gropen på halsen till vårtan?
Gilla

Marina

Kvinna ·

28 maj, 2012

Det beror lite på bröstens form, hur stor förstoring och vad du önskar för form också (typ om du tycker det är ok att det finns lite gung/häng kvar). Man kan väl säga att om du har mindre än 20-22 cm behövs det väl oftast inte.

Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

28 maj, 2012

Ok. Så de finns inget "standard" mått där man brukar behöva? Ja har 21 men inget direkt häng speciellt inte på ena. Vart lite orolig när ja läst i en annan tråd att 22 cm kräver lyft?.. För ja tänker lite som så att alla är vi olika vissa har säkert 23 och är häng fria pga att brösten sitter långt ner/ lång över kropp eller så
Gilla

Marina

Kvinna ·

02 jun, 2012

Jag håller med dig - det beror ju också på vad man vill ha för slutresultat, och lite på hur lång överkropp man har. Sen antar jag att ett litet bröst kan fyllas ut lättare än ett stort och tomt, även om hänget i cm är detsamma. 

Gilla

Höst Barn

Kvinna ·

05 jun, 2012

Då är ja inte ensam i mina tankar. Får helt enkelt lita på att ja och kirurgen förstår varandra :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem