Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

1050 cc, har mitt implantat spruckit? "Bild

Bröstförstoring

Jag opade mig ca 8 mån sen, 1050 cc. Igår morse noterade jag att mitt högra bröst har helt ändrat form jmf med dagen innan, och det vänstra bröstet naturligtvis. Det ser ut som en ballong som luften gått ur. Det är plattare och mycket mjukare. Hela bröstet känns annorlunda. Konturen är inte längre rund. (Se på utsidan av brösten på bilden.) När jag lägger mig rör det sig inte åt sidan som andra brösten utan "flyter långsamt dit". Det är en tydlig skillnad. I och med att dom är så pass stora har jag väldigt klart för mig hur dom ser ut och känns och rör sig .... Idag började det göra ont i det högra bröstet. Kan det ha rupturerat? Finns det någon som har erfarenhet av det? Hjälp!

14

Sortera efter

xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

Det kom över en natt!! Det högra hade sjunkit mer än det vänstra och var lite "hängigare" från början men det här är så tydligt över en natt :/ Ja svårt att se på bild, lättare i verkligheten. Ringde kliniken och hon som svarade erbjöd mig en tid i slutet på maj??! Ruptur ska ju behandlas akut. Jag mailade sen Dr Nordqvist själv och väntar på svar.... Känns sådär.
Gilla
xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

Nej jag tror inte att hon fattade det. Hon sa att det ändå inte flyter ut om det har spruckit vilket inte stämmer. Inget nummer till honom fick jag heller. Jag ringer igen...
Gilla
stilettogirl

stilettogirl

Kvinna ·

följer

Gilla
xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

Samtal nr 2: Bad att hon ska prata med Johan och be att han tittar på sin mail. Jag utgår ju ifrån att han kommer att ge mig en akuttid när han läser och ser bilden.. Jag väntar en timme och ringer igen. Får jag ingen tid idag kommer jag att åka dit imorgon. Det är synd att den enda människan man kan prata med inte vill ta det man säger på allvar... Jag har tyvärr inget annat nummer att ringa och enligt receptionist opererar Johan hela dagen så det hänger helt och hållet på henne att hitta honom och prata med honom om det här. I övrigt har dom alltid varit trevliga och jag gillar Johan så jag hoppas att receptionisten har en dålig dag bara...
Gilla
Tjej 1982

Tjej 1982

Kvinna ·

Följer och önskar dig lycka till!
Gilla
Bosse

Bosse

Kvinna ·

Följer, Hoppas allt verkligen löser sig och att det inte är något allvarligt! <3

Gilla
blondie123

blondie123

Kvinna ·

Följer också din resa och hoppas på att allting går bra. Tycker verkligen synd att receptionisten inte ser mer allvarligt på saken. Tycker att det är någonting du ska berätta för Johan. Har du försökt ringa mia på hennes akutnummer?

Hon kanske är mer vettig att prata med än receptionisten.

Jag har jour kortet här hemma så skriver Mias nummer - 073 500 11 77

Hennes mail är [email protected]

Vet inte om det är till någon hjälp men de kanske är bättre än ingenting.

Gilla
Jordgubben82

Jordgubben82

Kvinna ·

Följer, hoppas hon tar dig på allvar och gör det hon ska.
Gilla
madeleinep

madeleinep

Kvinna ·

Men fy, följer!
Gilla
xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

Jag ringde igen och hon hade pratat med Johan och Johan läste mailet och svarade :):):) Han tycker att det ser ut som implantatet har vänt sig bak och fram. Att det inte är farligt men måste ju vändas tillbaka. Har aldrig hört talas om det men det känns ju inte lika farligt som ruptur. Han skrev att jag kan själv försöka vända eller att han gör det. Det gör ont och jag kommer inte peta själv ... Jag skrev tillbaks och bad att han bokar in mig hos dom. Sen skulle det kännas skönt om han ändå undersökte mig i verkligheten så hoppas nu på att jag får en tid snart (inte slutet på maj). Läste på nätet att om det inte går manuellt så måste man göra det kirurgiskt. Jag är planerad hos Johan för en korrigering redan så det är ju ingen katastrof om det inte går. (Jag kommer att skriva en tråd om mina nya 1050 och korrigeringen nu snart och lägger upp bilder) Tack så himla mycket tjejer det var guld värt att inte sitta ensam med det här hela morgonen! Jag uppdaterar sen om när jag får tid och hur det går.
Gilla
xxfinxx

xxfinxx

Kvinna ·

Blondie123 tack för numret!! Jätte snällt.
Gilla
Tjej 1982

Tjej 1982

Kvinna ·

Åh, lycka till med allt! Skönt om det "bara" är som det har vänt sig! Hoppas att allt går bra! :-)
Gilla
danonino

danonino

Kvinna ·

Hoppas att det löser sig! Det är så mycket bättre när man får prata med Johan eller Mia, receptionisten är inte så bra tyvärr... 

Gilla
tyson

tyson

Kvinna ·

Jag ringde Mia när jag anade att jag hade fått vätska i mitt ena bröst. Fick tid till Johan dagen efter. Kändes tryggare att prata med en sjutsköterska som vet vad det handlar om och har varit med länge, än att prata med en receptionist som inte har den utbildningen eller kunskapen... Skönt att du har fått kontakt med Johan så han kan göra rätt bedömning för din hälsa! Får hoppas att det löser sig på ett bra sätt och att du får en snabbare tid för en kontroll!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem