Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Johannna profilbild

Johannna

Kvinna ·

06 feb, 2019

1050cc på kort tjej

Bröstförstoring

Hej! Jag har bokat operation den 6/3 och bestämt mig för motiva 1050cc. Nu har jag börjst vela och är rädd att de kommer bli alldeles för stort. Jag är 157 cm. Vill att de ska bli stora men de får inte se dumt ut. Någon som är kort och har så stora implantat?

26

Sortera efter

Snöflinga123

Kvinna ·

06 feb, 2019

Hej! Det beror på hur kurvig du är i övrigt skulle jag säga. Jag är 163 cm, 54 kg och ska ha 300 cc anatomiska. Jag är rätt nätt i kroppen och på mig skulle det inte passa med allt för stora bröst. Har man stora implantat som kort tycker jag man ofta ser lite bred ut upptill och det är ju en smaksak vad man tycker är fint. Har du diskuterat med din kirurg och hon/han tror att den storleken kommer passa på din kropp?
Gilla

Barbiedocka

Kvinna ·

06 feb, 2019

Jag är 159cm väger 50kg och har 1500cc.
Gilla

gasp

Kvinna ·

06 feb, 2019

Passar bredden din bröstkorg och bröstbredd? Dom är 15cm breda. Och 7,8cm put. Kirurgen mäter dig på konsultation och bedömer om det får plats . Om de bara gör det så är de din smak sak om du vill ha jätte stora bröst eller inte . För stora blir det ! Jag ska byta till motiva 1050cc i juni. Har redan 695, de blir bara en ökning på 0,5cm i bredd så de får plats sa Tuve .
Gilla

Syltan

Kvinna ·

06 feb, 2019

Hej Johanna! Vad menar du med dumt är frågan? De kommer förmodligen se enorma ut, så gillar du inte det och den uppmärksamheten som följer av det så kanske du skulle välja några cc mindre.
Gilla

juliestar

Kvinna ·

06 feb, 2019

Det hele kommer jo an på hva DU liker og hva slags look du er ute etter, hvis du elsker det og vil ha det sånn, så kan du nok også leve med at andre vil ha en mening om din kropp/bryster i større grad enn i dag? :) . Jeg tror det er lurt å tenke godt gjennom det på forhånd. For noen er det perfekt, for andre ikke. Jeg kunne ikke hatt så mye, men det burde jo ikke spille noen rolle for deg.
Gilla

Tjenix

Kvinna ·

06 feb, 2019

Som ovanstående skrev, de kommer ju bli rejält stora men gillar du stora bröst så kör
Gilla

Johannna

Kvinna ·

07 feb, 2019

Tack för alla era kommentarer. Jag har nu bokat en extra tid för att prova storlekarna igen. Lutar åt att jag kommer gå ner någrs cc.
Gilla

Marina

Kvinna ·

07 feb, 2019

Gör så här. Lägg i 1050 cc ris i BH:n och gå ut på stan. Prova kläder. Ta en fika.
För du ska leva med dem, det går inte att ta ut dem för att det inte passar "just då". Oavsett vad man anser att folk har rätt att ha åsiker om, så har de det. Det kan vara tufft att vara den som ska "ta striden", så gör dig själv tjänsten att känna in detta i förväg. Känns det bara kul, så har du ju svaret sen.

De flesta som förstorar brösten har implantat på mellan 350 och 600 cc, skulle jag säga. Du är betydligt kortare än genomsnittet, vilket betyder att ett implantat som ser måttligt ut på en medellång tjej ser större ut på dig. Så skaffa inte 1050 cc utan att ha tänkt igenom det noga.
Det är också större risk för komplikationer med stora implantat. Jag tycker ofta man ser att det blivit problem med oönskad form, de blir för tunga för vävnaderna och drabbas av bottoming out, eller de trycks till lite kantigt - det blir inte alltid de fina, välformade K-kupor man tänkt sig. Men visst, det kan givetvis gå bra. Jag är bara en aning skeptisk och tror faktiskt att du i längden skulle bli nöjdare med mindre implantat. 
Gilla

Johannna

Kvinna ·

07 feb, 2019

Tack för jätte bra tips. Är mest rädd för att de ska bli hängigt. Har faktiskt testat med rispåsar hemma och de känns stort. Tänker också på att de kanske kommer begränsa mig i vardagen tex med träning och lek med barnen. Hsr även provst rispåsar med 200 mindre och den lilla skillnaden känns mkt bättre. Så känns jätte bra åka och prova igen.
Gilla

Barbiedocka

Kvinna ·

08 feb, 2019

Enl min erfarenhet ska man alltid ta lite mer än vad man vill ha för att få ”rätt” resultat i slutändan. Har en bild i mitt galleri, kolla så får du se 900vs1500cc.
Gilla

Johannna

Kvinna ·

08 feb, 2019

Har också hört de. Vill gärna att de blir stora men inte enorma. Så ska prova på kliniken en gång till. Varför kan jag inte se din bild?
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

08 feb, 2019

Hej! Jag gjorde mina igår, 500cc hp motiva. Ville ha stora men inte för stort. Velade mellan 500 och 550 och kände direkt när jag provade 550 att det skulle bli för mycket. Även om det är en väldigt liten skillnad. Jag är 151cm och väger 55kg och blev supernöjd med resultatet storleksmässigt. Gå på en till konsultation om du har möjlighet och prova fler alternativ, 1050 kommer dra åt sig blickar och du kanske tycker det är roligt i början, men kommer det alltid att vara det? Hur skulle det bli om du gick ner i storlek i efterhand sen? Det är mycket att tänka på. Lycka till ?
Gilla

Johannna

Kvinna ·

08 feb, 2019

Åh hur känns det idag? Va skönt att du blev så nöjd storleksmässigt. Jag ska gå på en till i nästa vecka. Vill vars helt säker på storleken. Detta är min andra operation så vill verkligen bli nöjd.
Gilla

B-ruden

Kvinna ·

09 feb, 2019

Det känns bra, ont gör det!? Men det hade man ju räknat med haha. Längtar tills smärtan avtar och att få prova kläder ? Jag hade möjlighet att välja storlek på operationsdagen om man var osäker, velade mellan 500 och 550 och var inställd på 550 eftersom alla sagt att man ska gå på det större. Men såg direkt att det skulle bli för mycket på mig. Känns overkligt att man gjort detta ? Så länge som man längtat. Valet av storlek är jättesvårt, tycker det är svårt att föreställa sig hur det blir i verkligheten. Hoppas att du hittar nåt som du blir nöjd med ?
Gilla

Johannna

Kvinna ·

09 feb, 2019

Hoppas smärtan lägger sig snart. Kommer ihåg de från min förra operation. Tyckte de var tungt och andas. Ja att prova kläder kommer bli roligt ? Vad skönt att kunna få prova en allra sista gång på operationsdagen. Tycker de är svårare att bestämma mig denna gången. Men är säker på att jag kommer komma fram till vad jag tycker känns bäst. ?
Gilla

Cherry19

Kvinna ·

09 feb, 2019

Har lagt i 1050. Tycker inte ristestestet alls ger rättvis bild.
Gilla

Marina

Kvinna ·

09 feb, 2019

Barbiedocka skrev:

Enl min erfarenhet ska man alltid ta lite mer än vad man vill ha för att få ”rätt” resultat i slutändan.
Har en bild i mitt galleri, kolla så får du se 900vs1500cc.

'

Detta stämmer delvis - inte för alla dock. Vi har en undersökning under menyn POF-sidor som ni kan ta del av, där 114 tjejer svarat om hur de upplever storleken när de läkt klart. Det är trots allt nästan en av fyra som antingen fick större bröst än hon trodde eller ångrar att hon inte valde mindre trots allt. Jag skulle gissa, även om det inte framgår, att en större del av dessa är tjejer som valt implantat i det större storleksspannet...

JOhanna, du behöver uppnå silvermedlemskap innan du ser avklädda bröstbilder. När du gör det, så filtrera fram bröstbilder på 900 - 1200 cc eller så unde rmenyn Bilder, så kan du ju se vad du tycker. Med lite tur har uppladdarna angivit sin längd och vikt också. Glöm inte kolla efter andelen av dem som fått problem nånstans längs vägen.
Gilla

Johannna

Kvinna ·

10 feb, 2019

Cherry19 skrev:

Har lagt i 1050. Tycker inte ristestestet alls ger rättvis bild.

Ser att du gjort dina på Bellakliniken och hos Johan. Hur känns de nu efteråt? ? Jag ska också göra mina där.
Gilla

Cherry19

Kvinna ·

10 feb, 2019

Jaa gjorde dom förra veckan. Med ankarlyft. Haft en jobbig vecka men det börjar bli bättre. :D Rekommenderar verkligen Bellakliniken, jätte nöjd!!
Gilla

Aia

Kvinna ·

10 feb, 2019

Jag rekommenderar att du går på en till konsultation på en annan klinik för att få lite perspektiv. Jag antar att du ska opa dig hos Johan och han är ju känd för att rekommendera stora implantat.. kanske lite för stora och sedan vara snål med korrigeringar. Många normallånga får inte plats med 15cm breda implantat och generellt så är ju korta tjejer också smalare över bröstkorgen. Symmastia eller tenting är inte så kul, så kolla en extra gång om det inte medför extra risker:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem