Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

11/3 polarkliniken

Bröstförstoring

Fler som ska opereras samma dag i umeå? :)

20

Sortera efter

kakans

kakans

Kvinna ·

Jag opereras dagen efter fast på läkarhuset :)

Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

kakans skrev:

Jag opereras dagen efter fast på läkarhuset :)

Härligt! Om en vecka har du också större bröst, vars går dina tankar? :)
Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Ja...haha!

Jag börjar bli nervös redan? För jag är inte helt 100 med storleken ännu, det ska vi betämma då jag kommer dit. Är också rädd jag ska ska få så ont, går liksom inte att föreställa sig smärtan ens? 
Sover du över och så? Vilka implantat och storlek tar du då? :)
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

kakans skrev:

Ja...haha!

Jag börjar bli nervös redan? För jag är inte helt 100 med storleken ännu, det ska vi betämma då jag kommer dit. Är också rädd jag ska ska få så ont, går liksom inte att föreställa sig smärtan ens? 
Sover du över och så? Vilka implantat och storlek tar du då? :)
Haha är nog fullt normalt att vara nervös.. menar du kommer ju aldrig mer se dom bröst du har idag ;) Jag har inte spikat någon storlek ännu. Jag har bokat en all inclusive och då har jag både konsultation och operation samma dag :) har heller int funderat så mycket på storlekar för större kommer dom bli hur som helst och främst vill jag höra kirurgens åsikt. Är rätt smal och bara 165cm och bh storlek 75a. Vill int ha nå pamela bröst heller! Men jag känner mer att dom lär nog ha bättre koll än vad jag. Men vill absolut inte ha mer än 450 de är isf max! :) Jo jag ska övernatta på hotellet med vak :) har dock pappsen med mig haha!
Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Ja inte för jag ser något negativt med det...tror nog ej att jag sakner dem hahah! 

Jaha på så vis :) Bor du långt ifrån eller? 
Är det en sköterska där då med på hotellet? 
Vet inte alls hur jag ska göra. de erbjuder ju övernattning, men ej för anhöriga. Så blir så svårt om jag ska boka hotell, vågar man fara dit? Är livrädd att få en blödning och dör....HAHAH! Har alla möjliga scenarion i huvudet nu.
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

kakans skrev:

Ja inte för jag ser något negativt med det...tror nog ej att jag sakner dem hahah! 

Jaha på så vis :) Bor du långt ifrån eller? 
Är det en sköterska där då med på hotellet? 
Vet inte alls hur jag ska göra. de erbjuder ju övernattning, men ej för anhöriga. Så blir så svårt om jag ska boka hotell, vågar man fara dit? Är livrädd att få en blödning och dör....HAHAH! Har alla möjliga scenarion i huvudet nu.
Klart det kan bli komplikationer men man ska nog inte tänka så mycket på det nu. Blir det får man ta det problemet då! Ska man vara rädd för allt lär man nog aldrig göra något här i livet :D hahha nu låter de som jag är helt tuff. Tro mig jag nojar i massa saker men mer för själva besöket än resultatet! Har aldrig opereras förr.. så när de väl är dags kommer kag nog få panik o vilja balla ur.. är ju sprut rädd också så de gör ju de inte lättare för mig heller haha! :b För mig ingick det.. jo jag kommer från Luleå så fars gubben får köra mig när både sambon o mamma int kan ta ledigt :b men klart du kan ringa till hotellet o höra :)
Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Hahahaha ja exakt!!

Samma här..jag har alltså svimmat av att ta blodprover så, de här kommer bli en utmaning. Men på ett sätt känner jag att det här är bra för en själv, att överbevisa sig att man klarar av något och att man verkligen vågar! För jag vet att...d¨jag väl är där kommer jag nog vara så nervös att jag är svimfärdig och balla ur men....nej, banne mig detta ska genomföras :)
Jaha okej, har lika långt mellan där jag bor till umeå som för dig då fast jag bor neråt :) Känns jobbigt dock att åka så långt om man vill på ett återbesök?
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

kakans skrev:

Hahahaha ja exakt!!

Samma här..jag har alltså svimmat av att ta blodprover så, de här kommer bli en utmaning. Men på ett sätt känner jag att det här är bra för en själv, att överbevisa sig att man klarar av något och att man verkligen vågar! För jag vet att...d¨jag väl är där kommer jag nog vara så nervös att jag är svimfärdig och balla ur men....nej, banne mig detta ska genomföras :)
Jaha okej, har lika långt mellan där jag bor till umeå som för dig då fast jag bor neråt :) Känns jobbigt dock att åka så långt om man vill på ett återbesök?

mm precis, jag grinar ja bara ser en spruta haha och ändå har man tatueringar! :D
MEN de går fan inte att jämföra, men just sprutor, huvva, var idag på apoteket och köpte descutan o nå bedövnings ploster så jag int ska känna sticken :p men som du säger, man kommer nog va så stolt efteråt.
vafan ifall du har så där långt hemifrån, fixa hotellrum så nån nära dig kan följa :) tror de känns tryggare att vakna upp ur narkosen då!
Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Ja det är int alls samma sak!! Dock blev jag likadan då jag va yngre och piercade mig...hahha!

Ja men gud ja. Det har jag :) Men är lite i valet och kvalet på att sova över där på kliniken eller ej...isåfall måste den som följer sova på en brits!! HAHA eller, måste jag punga ut 1500 på hotell, som ja kanske inte ens kommer sova på? Ifall man skulle bli dålig dvs. Ingen sån lyx att få en sköterska dit inte ._. Men ska ringa dem imorgon och höra vad de har för lösning på detta :)

vad är du mest rädd för? narkosen?
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

kakans skrev:

Ja det är int alls samma sak!! Dock blev jag likadan då jag va yngre och piercade mig...hahha!

Ja men gud ja. Det har jag :) Men är lite i valet och kvalet på att sova över där på kliniken eller ej...isåfall måste den som följer sova på en brits!! HAHA eller, måste jag punga ut 1500 på hotell, som ja kanske inte ens kommer sova på? Ifall man skulle bli dålig dvs. Ingen sån lyx att få en sköterska dit inte ._. Men ska ringa dem imorgon och höra vad de har för lösning på detta :)

vad är du mest rädd för? narkosen?

jag vet faktiskt ännu int vad jag är mest rädd för, har så blandade känslor :D
mina päron är ju rädd för narkosen, dom är så rädd att jag inte ska vakna igen.. oturen kan ju finnas, men ytterst ovanligt!
resultatet, vågar jag inte ens ha nå förväntningar på, för då kommer jag ha nått som inte blev som jag tänkt mig.
Så därför har jag inte tänkt så mycket på uti storlekar form och profil :) som jag sa.. större kommer dem bli oavsett.
ja alltså, som jag fattar de så var hotellet väldigt nära kliniken så dom bara kör iväg en till rummet med rullstol när man piggnat till :)
det ingick i priset, så betalar inget alls förutom dit och hemresa och eventuellt parkering!
Gilla
kakans

kakans

Kvinna ·

Hahaha men gud...nu mår ja mer dåligt! Ofta dina föräldrar sa det?" Haha.

Men ja, man ska nog tänka lite som dig, inte ha några förväntningar alls :)

Gud vad bra det verkade då? Vilket kap. Vad går kalaset på för dig?
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

Man ska ju inte sövas i onödan heller ;) dom är ju bara oroliga.
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

Kakans, iövermorgon är det dags! :D har nerverna lagt sig eller hur går tankarna? :b
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Ohh uppdatera gärna sedan hur det gått fruktbajs, jag ska på konsultation på Polarkliniken imorgon:)
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

Hängis o slängis skrev:
Ohh uppdatera gärna sedan hur det gått fruktbajs, jag ska på konsultation på Polarkliniken imorgon:)
Det kan jag göra så fort jag piggnat till :)
Gilla
Hängis o slängis

Hängis o slängis

Kvinna ·

Lycka till båda två nu:)
Gilla
coyote

coyote

Kvinna ·

Hej har följt lite vad ni skrivit innan op. Har oxå tid för op. på polar :) Ville bara höra hur det gick? Blev du nöjd son gjorde på polar? Jag är skit rädd för narkosen Och ja resultatet.. Vill ju inte ha värsta ärret under rutten lixom.. Blev det bra för dig? La dom det väl gömt eller långt ned? :)
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

coyote skrev:
Hej har följt lite vad ni skrivit innan op. Har oxå tid för op. på polar :) Ville bara höra hur det gick? Blev du nöjd son gjorde på polar? Jag är skit rädd för narkosen Och ja resultatet.. Vill ju inte ha värsta ärret under rutten lixom.. Blev det bra för dig? La dom det väl gömt eller långt ned? :)
Hej! :) ja på tisdag är mina bröst fem veckor! Jag har försökt lägga ut bilder lite då och då för att kunna jämföra läkningen. Dock inte satt ut några bilder på ärren. Men mina ärr är jätte fina. Ena är precis i vecket och den andra är nån millimeter upp på bröstet. Så de kommer nog inte alls synas i bikini/bh :) Jag hade rätt brett emellan så de har som förflyttat ihop och ner mitt veck.. Så läkningen tar litr längre tid. Men efter en månad har de ändå hänt mycket! Innan jag gjorde hade jag inge mer förhoppningar än att jag äntligen skulle få större och på så vis har resultatet inte gjort mig besviken på något sätt! Men visst jämför jag med andra haha. Jag är super nöjd med polarkliniken! Samtidigt har jag ju inget att jämföra med då de var min första operation; ) Lycka till med din! :)
Gilla
coyote

coyote

Kvinna ·

Ok vad kul att du är nöjd :) och inga komplikationer efter. Det lät ju bra att ärren läkt så pass bra oxå. Vad är det du mest jämför nu efter då? Typ resultatet eller själva storleken?:) Bra omdömme oxå , tack :)
Gilla
fruktbajs

fruktbajs

Kvinna ·

coyote skrev:
Ok vad kul att du är nöjd :) och inga komplikationer efter. Det lät ju bra att ärren läkt så pass bra oxå. Vad är det du mest jämför nu efter då? Typ resultatet eller själva storleken?:) Bra omdömme oxå , tack :)
Asså det är ju fortfarande en lång bit kvar till slutgiltigt resultat så kan ju int svara än om de blivit nå komplikationer. Men än så länge ser de fint ut! :) men orkar int stressa upp mig. Så jag försöker att inte kolla på de så mycket! :b
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem