Bubblan11
Kvinna ·
12 eller 12,5
Hej tjejer!
Jag var på konsultation och fick se i 3d. Hur ska man kunna bestämma bredden? Jag är rädd att ta för små eller stora :-) De tyckte att jag skulle ha 12 eller 12,5 för de skulle passa min bröstkorg. Hur mycket skiljer sig 0,5 cm? Jag undrar om det kommer upplevas som en jätteskillnad när de väl sitter på kroppen.. hm.. nån som vet :-) ?
Sortera efter

Hella
Kvinna ·

via_dolorosa
Kvinna ·
Om du vill ha en tajtare klyfta ska du köra på de bredare, vill du däremot ha lite bredare mellan brösten bör du välja den smalare. 0,5 blir ju 1cm totalt så visst gör det lite skillnad.

Marina
Kvinna ·
Fast å andra sidan hamnar hälften på utsidan också, så klyftan krymper "bara" med en halv cm... :)

via_dolorosa
Kvinna ·

Bubblan11
Kvinna ·
Ja just precis så blite de ju :-) då e kanske bara frågan va man tycker är snyggast? Jag vill bara att de ska bli snyggt :-) Jag vet faktiskt inte vilken bredd jag har, sköterskan mummlade något om att jag har ganska bred bröstkorg? jag e ganska så liten så jag vet inte vad hon menar :-)?

Mullemulle
Kvinna ·
Eftersom du varit på akademikliniken så kan jag gissa du har fått välja på två implantat som båda är smalare än din bröstbredd, tror de har som standard att inte lägga in lika breda eller bredare implantat. Vi kan alltså gissa att din bröstbredd är minst 13 cm, så jag hade absolut valt 12,5 cm då.
Jag var själv där på konsultation och de mätte min bröstbredd till 12,5 cm, då skulle jag ha ett implantat som var 11,5 cm sa dem, bredare gick inte att lägga in. Blev förvirrande då jag gick på en konsultation till och den kirurgen tyckte 13 cm breda implantat skulle passa mig... Valde tillslut den kliniken men gick ner lite i bredd då jag inte vill ha för stora och vill inte att dem ska vara i vägen... Blev 12 cm tillslut och jag är jättenöjd, glad att jag inte tog smalare än så! Försök ta reda på din egen bröstbredd så blir det lättare att säga vad som kan passa.

Bubblan11
Kvinna ·
Tack för svaret Mullemulle!! Ok så egentligen så kanske det skullev vara snyggt med ca 0.5 cm mindren än min egen bröstbredd?
det kanske inte blir för stort eller litet.. jag vill som sagt inte att de ska sticka ut för mycket på sidorna eftersom jag idrottar mycket. De implantaten de visade på kliniken var ett runda eller anatomiska.. vi pratade ingenting om ytan eller hur hårda eller mjuka de är? är det något man får välja om man vill ha allergan anatomiska? börjar bli smått förvirrad :-)
Hur många cc var implantatet på 12 respektive 12,5?
Hur breda är dina egna bröst?