Mamamia
Kvinna ·
13 cm bröstbredd men vill egentligen ha under 300 cc
Se mina bilder. Läkare rekommenderar hög profil men blir för stort för mig. Vill ha 250-300 cc 300 är max. Enda jag hittade på 12,5 som inte är över 300 och ej lågprofil är Allergan 300 12,5 medium profil men finns endast i släta. I och med egen bröstvävnad vill jag ha framför (han rekommenderar egentligen bakom) Läkaren säger att släta framför ger större risk för kapsel samt att brösten kan börja hänga snabbare och på ett onaturligt sätt. Nu svamlar jag men är jag blind, har jag missat något implantat kanske?
Sortera efter

Pygme
Kvinna ·
mentors mellanprofil 12,6 bredd 3,5 put texturerade...?
Gilla

Mamamia
Kvinna ·
Tack Pygme ska kolla cc på dom
Gilla

Pygme
Kvinna ·
det är 300cc
Gilla

Mamamia
Kvinna ·
Ja såg det precis. Då är valet mellan dom två. Mentors är bredare men mindre i profil. Tänker bara att det kanske är bäst med maxfyllt när man har framför? Men Allergans texturerade ska vara för grov för framplacering. Undrar hur många procent som verkligen drabbas av kapsel vid släta och framför. Fan i USA har ju dom flesta släta implantat. Det görs ju så många operationer där jämfört med lilla Sverige så dom borde veta ett och annat.
Gilla

Pygme
Kvinna ·
ja mentors mellanprofilen är ju inte maxfylld, men plusprofilen är det, den ligger iofs på 12 bredd och 3,7 put så den är ju en halv cm smalare.. jag vet inte hur det är med släta eg.. det kan ju vara att man inte får kapselförsäkringen om man vill ha den..
Gilla

Mamamia
Kvinna ·
Jo jag får det. För han sa att tar jag framför släta är det klokt att du tecknar kapselförsäkringen då den risken ökar. Men vill ju undvika en till op
Gilla

Pygme
Kvinna ·
Ja det är knepigt det där.. kapsel är ju nånting man verkligen måste korra också, och dessutom kan det ju återkomma.. inge kul.. jag hade nog hellre fått rippling i så fall, har du egen vävnad så behöver det ju inte synas ifall du får det..
Gilla

sockerpullan
Kvinna ·
Det var väll mer "förr" man trodde att släta skulle ge kapselbildning oftare. Rätta mig om jag har fel!
Jag ska opa om mig, och ha framför denna gång. Valde släta pga att minska risken för rippling, även allegrans soft touch (coh 2) för jag tror också att dem kan minska risken för kapsel. Min kirurg trodde inte mer på kapselbildning pga av släta, han pratade mest om rippling iom att jag vill ha framför.
Gilla

Carrooo
Kvinna ·
Jag hade exakt samma funderingar som du, bred bröstbredd och tänkte mig ca 250cc och det går inte ihop tyvärr.. Jag valde tillslut Sillimed 360cc, bredd 12.9 och put 4.4. Ett mycket bra val enligt mig! Implantaten är maxfyllda (Allergan 95% fyllda) samt att dom har väldigt smidiga kanter, något att tänka på om du ska ha framför. Dom är lite mjukare än coh Mentor coh 2 (snäppet fastare än Responsive.)
Gilla

Mamamia
Kvinna ·
Men hur vet man att innehållet är säkert på Silimed? Och det var inga garantier på dom implantaten
Gilla

Carrooo
Kvinna ·
Dom är godkända i USA det räcker för mig!
Gilla

Mamamia
Kvinna ·
Varför måste implantaten vara så nära ens bröstbredd?? Blir det konstigt med 1 cm skillnad?
Gilla

Mamamia
Kvinna ·
Hur mäter man förresten sin egen vävnad???
Gilla