Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smultron

Smultron

Kvinna ·

14 dagar *bild* 375/400 bakom

Bröstförstoring

Hej alla!

Nu har mina boobies blivit 2 veckor. Allting går fortfarande bra. Bytte tejp idag för första gången sedan återbesöket förra veckan,

hade lite blåmärke under tejpen på höger bröst, och sen var det ett lite lite lite sår på kanske 1 mm på vänster, men det läcker inget och det blöder inte, det var bara en bit skorpa som lossnade. Är det något att vara orolig för?

När jag bytte tejpen så fick jag kallsvettningar och höll på att svimma, kan det vara för att jag var nervös/exhalterad när jag skulle dra bort tejpen? Kan konstateras att jag inte ötit frukist heller och klockan var typ 12.

Är i alla fall fortfarande hur nöjd som helst! vad tycks?

4

Sortera efter

Pisa25

Pisa25

Kvinna ·

Super fina :)) 

Får jag fråga varför du valde att lägga bakom?

Gilla
Smultron

Smultron

Kvinna ·

TACK👍

Jag valde att lägga bakom för att jag tyckte att det kändes bäst så, orolig för rippling och synliga kanter.

Vet dock att man kan få det när man lägger bakom också, men risken ska vara mindre som jag uppfattat det. Sen ville jag med större sannolikhet kunna amma och utföra mammografi på bästa möjliga sätt med implantat, då vi tyvärr har historia av bröstcancer inom familjen :( . Vet att man inte ser lika bra med implantat men man ser bättre med bakom än med framför, fårgan är egentligen hur mycket bättre men men!!

Sen på de konsultationer som jag var på rekommenderade båda läkarna samma sak, bakom!

Plus att mina vänner som har gjort har också lagt bakom. Så då funderade jag länge och nog på vad jag själv ville och beslutade mig för bakom. Är än så länge jättenöjd, hade inte heller så ont efter op och var tillbaka på jobbet exakt en vecka efter op!

Haha hoppas svaret var till någon hjälp :)

Gilla
titttut

titttut

Kvinna ·

Superfint resultat :) har min op imorn, hopppas det går lika bra för mig :)

Gilla
Smultron

Smultron

Kvinna ·

det kommer de tsäkert att göra! Stort LYCKA TILL!!! Var avslappnad så kommer det gå kanon.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem