Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

150~195cc superlitet??

Bröstförstoring
Vart på en konsultation imorse, min första EVER. Blev informerad om saker jag redan kände till och sen  kom "Provningen".
Enligt henne så borde jag ha anatomiska 150~195 implantat bakom muskeln. Hade försökt få henne ge mig större än den rekomenderade 150... Fick prova 150cc och 250cc. Hon sa att ville jag ha något innehåll så fick jag gå på profilen. (vart ju inte så att jag bad om breda bröst, bara synliga) Har smal axelbredd enligt henne, och 70+ runt. Men hon gissa på 65 (Tack...)
Det enda som såg ut som en hyfsad tutte vart ju 250...
Är "liten/smal" och riktigt platt, ingen form utav något bröst där alls, inte ens en skugga!
(*Pga stress och depression har jag förlorat 5kg som jag ska ha för min längd/vikt.)
Så jag förstår att jag ser liten och smal ut. Är inte ute efter meloner, men för 49 papp är jag INTE ute efter något som ser ut som AA. Jag vill inte bli uppskuren för några microskopiskt små (såg ut som en stackars superliten ursäkt till kycklingfilé) implantat som jag ändå måste ha bakom muskeln pga mitt lilla kroppsfett. För mycket begärt för en redig B, C kupa för lilla mig?
17

Sortera efter

turcoise

turcoise

Kvinna ·

Jag väger bara 42 kilo och är supersmal (får stup i kvarten höra att jag är sååå smal + att folk tar för givet att jag är anorektisk). Fattar inte ens att folk är så inihelvete dumma i huvudet att dom ens kommenterar ens vikt.
Jag hade pyttesmå bröst och kirurgen ville max lägga in 350cc, jag tjatade till mig 375cc och det är jag riktigt jävla glad över! Jag tycker du skall gå på en konsultation någon annanstans också, inte värt att lägga in så lite när du redan nu vet att du kommer bli missnöjd.

Lycka till!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack tack tack!!

Kändes så jävla dumt att vara där överhuvudtaget! Jag fattar jag är smal men inte sjuk, haha. Har inga bröst och vill väl banne mig inte lägga in obefintliga. Härligt att veta att jag kan gå för större, WOHO!!

Kan säga att detta fick mig att må bättre.
Gilla
Carro9393

Carro9393

Kvinna ·

Turcoise, sa inte din kirurg nåt om att det fanns en risk för att resultatet inte skulle bli bra om du la in 375? Min kirurg sa ungefär samma sak till mig, han rekommenderade 350 men sa att 375 är max, och att jag inte borde ta 375 för resultatet kan bli dåligt... Att jag kunde få dubbelbröst (eller vad det heter), och att jag kommer komma emot brösten på sidan med armarna, större risk för komplikationer m.m. Men nu i efterhand så ångrar jag lite att jag inte valde liiiiite större.

Carsaib, kan du inte prova att ev. gå till en annan kirurg och se om han/hon kan tänka sig att lägga in mer? Eller att välja en lite billigare klinik och sen lägga in större implantat nåt år efter kan ju va ett alternativ...
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Carro9393, Tror jag vill ha 250~300 om det går, vill helst inte behöva operera mig för mycket. Ska definitivt gå till en annan klinik och höra mig för ordentligt innan jag bestämmer mig. Någon gång eventuellt i framtiden kanske jag får för mig att jag vill ha större, det hela blir då mycket enklade då antar jag :)

Hemskt när hon rekomenderade 195 och mindre.
Gilla
turcoise

turcoise

Kvinna ·

Carro9393: Det första min kirurg sade när jag tog av mig tröjan var att hur lite/mycket jag än lägger in så är jag garanterad att få rippling. Ju större implantat ju mer rippling, det var det enda Örjan sade till mig angående risker och komplikationer.
Nu är ju mina bröst bara 15 dagar och jag kommer redan emot brösten på sidan med armarna hela tiden, dom är väldigt breda för att bara vara 1cm bredare än min bröstbredd...
Jag förstår att du ångrar att du inte tog liiite större, det gör jag också! När jag tittar ner på dom ser dom inte mycket ut för världen, inte när jag bara har ett tunnt linne på mig heller. Men när jag är naken och fotar dom framifrån ser det ut som 2 jättebollar på lilla mig. Jag längtar till jag får köpa en bh så dom ser lite större ut i kläder.
Gilla
miamosara

miamosara

Kvinna ·

Gå till en annan kirurg och spara pengarna tills du kan få de bröst DU vill ha. Inte de någon annan tycker. Här finns många tjejer på under 50 kg med betydligt större än de du vill ha. Och visst de är stora. Men inte på något sätt groteska. Hoppas du hämtat dig från depressionen för jag skulle inte rekommendera att du opererar dig mitt i en deppression. Och det här att ni måste stå ut med kommentarer om er vikt förjävligt. Vad säger de om ni skulle säga att de behöver gå ner i vikt. Finns många där ute som har motsatt problem där ingen någonsin skulle våga kommentera. Men många gånger är folk bara klumpiga. Lycka till
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Jag skulle nog rekommendera att du går på konsultation till någon annan också. Alla människor har ju olika smak och tycke när det kommer till vad som passar på en person, så du skulle nog känna dig tryggare om du fick prata med någon annan också. Låter som att du känner att du fick ett dåligt bemötande, och så ska det ju inte kännas! Gå till någon där du känner att de lyssnar på dig, det är viktigast.

Sen har miamosara en poäng, se till att du mår bra både psykiskt och fysiskt innan du tar steget att operera dig. :)
Gilla
Dewdrop

Dewdrop

Kvinna ·

Om jag inte kände 100% bekväm med kirurgen och hans/hennes uppförande skulle jag inte låta den personen skära i mig. Gå till någon annan. Om de säger samma sak, ja men då så. Då har du i alla fall fått en "second opinion". Jag håller med dig om att man inte vill betala så mycket pengar för att sedan inte alls ha fått i närheten av vad man önskade sig. Kan man däremot få förklarat för sig varför det inte skulle bli bra med större så får man väl ta ställning till om man vill ta risken för tex rippling eller om man känner att då kan man lika gärna köpa Lindex största inlägg för en hundring och ha i BH:n. Stort lycka till!
Gilla
83Tina

83Tina

Kvinna ·

Jag är ungefär som du med vikt och längd, jag ska på konsultation den 26e september och har tid för operation den 10 oktober. Jag vill också ha mellan 250-300 så det ska bli intressant att se vad läkaren säger när jag kommer dit.
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Nä men gå nån annan stans.. Jag har 67cm runt bröstkorgen och 225cc moderate plus profil. Skulle kunna ha bredare implantat men jag ville inte ha större. Förstår inte varför du inte skulle kunna ha större?
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Och, men det kanske inte var din avsikt, himla kul skrivet... Fast jag fattar att du är arg...
Gilla
Unknown

Unknown

Kvinna ·

men shit, ja man  märker verkligen att det är skillnad, blev rek 450 - 505 cc när jag var på konsultation, är ca 160 och 45-47 kg! Jag säger som många andra att gå till olika, framförallt när du känner som du gör, kan ju säga att jag förstår precis vad du menar, har man lagt ner mycket pengar så vill man ju åtminstone ha lite byst! Lycka till med allt och hoppas att det löser sig och att DU blir nöjd i slutändan! Kan ju säga att jag också har fått höra en del saker för att jag är smal (naturligt) hatar när folk säger, men gud vad smal du måste äta upp dig lite...vet ni hur många gånger jag har varit så jävla nära på att säga tillbaka... men gud vad tjock DU är du borde äta MINDRE (har inte gjort det, men har ALLTID varit smal och fått höra hela livet att jag är så jävla smal...på det negativa sättet... och det positiva med såklart!) folk fattar inte att anorexia är en sjukdom, men dom slänger ut det hit och dit, ja det är ju bara att tycka synd om sådana människor :(

Gilla
hejsanhoppsam

hejsanhoppsam

Kvinna ·

Hur bred bröstbredd har du? Jag är 72,5 runt bröstkorgen. Smal bröst bredd. Hur var din hudkvalitet? Inga andra orsaker som om huden kanske inte skulle räcka till eller så vid större implantat? Alla är vi ju olika:) Har varit inne i dendär tanken " för litet" men vad jag var ute och cyklade pga storleksblindhet.. Känns inte ok om man klagar på en vikt eller lägger i personliga åsikter och inte tar dina önskemål på allvar. Trivs du inte med kirurgen är det givet att du ska gå till någon annan. Trist att få dåligt bemötande första gången! Lycka till framöver!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

JAg är 151 cm å väger typ 42. Ska nog ha 325hp
Gilla
silicea

silicea

Kvinna ·

Får man fråga vem du varit hos? 150 till en persom på 161 och noll bröst, det är ju bara löjligt! Kommer knappt synas, totalt ovärt att gå igenom en operation för 150 cc.

Gå till en annan, du kan säkert ha 250-300.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Det var hos akademikliniken i göteborg, minns dock inte vad hon hette. Ett tag sedan. Tog aldrig tag i saken, hon skrämde skiten ur mig. Vill inte bli skuren i för små kycklingfiléer. Men nu ska jag banne mig ta tag i skiten, vill ha tuttar! Speciellt för den summan, haha. Har börjar boka tid hos olika kliniker nu.

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Unknown skrev:

men shit, ja man märker verkligen att det är skillnad, blev rek 450 - 505 cc när jag var på konsultation, är ca 160 och 45-47 kg! Jag säger som många andra att gå till olika, framförallt när du känner som du gör, kan ju säga att jag förstår precis vad du menar, har man lagt ner mycket pengar så vill man ju åtminstone ha lite byst! Lycka till med allt och hoppas att det löser sig och att DU blir nöjd i slutändan! Kan ju säga att jag också har fått höra en del saker för att jag är smal (naturligt) hatar när folk säger, men gud vad smal du måste äta upp dig lite...vet ni hur många gånger jag har varit så jävla nära på att säga tillbaka... men gud vad tjock DU är du borde äta MINDRE (har inte gjort det, men har ALLTID varit smal och fått höra hela livet att jag är så jävla smal...på det negativa sättet... och det positiva med såklart!) folk fattar inte att anorexia är en sjukdom, men dom slänger ut det hit och dit, ja det är ju bara att tycka synd om sådana människor :(

Men Wow 450-505cc (låter mycket, men har ingen aning om hur stort det är)

iof är jag ju platt som en planka, nu överdrier jag inte. Rak som väggen. Men om du kan få i dig 450-505cc, så kanske jag kan hoppas på att jag blir rekomenderad något större på andra försöket än dem där kycklinfiléerna, i en ny klinik. Annars får jag *pout* hela vägen hem.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem