Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

1.58 ovh väger 49 kg 400 cc ELLER 375 cc

Bröstförstoring
Behöver verkligen hjälp och råd från er som är korta och inte väger så mycket. Vad har ni lagt in?? Jag har sån extrem beslutsångest.. Ska göra operationen om 2 dagar och jag vet fortfarande inte....

21

Sortera efter

Januari2011

Januari2011

Kvinna ·

Vad kom ni fram till på konsultationen?
Gilla
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

Januari2011 skrev:

Vad kom ni fram till på konsultationen?

Att han skulle se om det går att lägga in 400cc när jag väl ligger där. Men jag är rädd att han svarade lite hastigt.. han sa att han inte var säker på att det går att lägga in 400, men han sa aldrig att han inte rekommenderade det..
Gilla
Annahpanna

Annahpanna

Kvinna ·

Vi har typ samma mått och jag har lagt in 500cc. Varför visste han inte ifall han kunde lägga in 400cc?
Gilla
Fint

Fint

Kvinna ·

400cc
Gilla
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

Annahpanna skrev:

Vi har typ samma mått och jag har lagt in 500cc. Varför visste han inte ifall han kunde lägga in 400cc?

För att han tyckte jag hade för liten bröstkorg och det kan ju göra att det inte blir fint.. vill ju inte att man ska se implantaten ..
Gilla
Marina

Marina

Kvinna ·

Det kan dessutom hänga ihop med hur mycket egen vävnad man har som kan täcka implantaten.
TS (trådstartare), jag har förbronsat dig nu så att du får tillgång till i vart fall bikinibilder (bronsbilder), och du kan under menyn Bilder gå in på Bröstbilder och filtrera på tjejer i ungefär din längd och storlek.
Läs om silvergenvägen under menyn Om POF - medlemsnivåer.
Gilla
Annahpanna

Annahpanna

Kvinna ·

ma.arielle skrev:

Annahpanna skrev:

För att han tyckte jag hade för liten bröstkorg och det kan ju göra att det inte blir fint.. vill ju inte att man ska se implantaten ..

Ahhh då är jag med :) klart man inte vill se implantatet
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

Vi har ganska lika mått, jag är lite kortare och väger några kilo mer, men jag har 375 i vänster och 400 i höger på grund av storleksskillnaden. :) Jag har före/efter-bilder som du kommer kunna se när du är silvermedlem :) Har några bronsbilder också, men tyvärr bara en halvdålig sen efter op.
Gilla
Sussi

Sussi

Kvinna ·

Jag har 485cc och hade i princip ingen egen bröstvävnad. Jag skulle valt 400 cc.
Gilla
Januari2011

Januari2011

Kvinna ·

Sussi: Ska man tolka det som att du tycker att du har valt för stora? Är också kluven vad det gäller storlek så att det är därför jag frågar.
Gilla
Nallim81

Nallim81

Kvinna ·

Min första operation som var 2002 la jag in 400. Då var jag 161cm och vägde 47 kg. Kirurgen sa att det var max vad som gick. Hade nästan ingen egen bröstvävnad. Jag kände ganska snabbt efter op att det inte blev tillräckligt stort för mig. Par år senare bytte jag implantat till 700. Nu 15 år senare, 2 barn och 15 kg mer på kroppen har jag nyligen opat en 3 gång och har 925cc. Frågan är ju hur mkt mer bröst du vill ha
Gilla
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

Vi har ganska lika mått, jag är lite kortare och väger några kilo mer, men jag har 375 i vänster och 400 i höger på grund av storleksskillnaden. :) Jag har före/efter-bilder som du kommer kunna se när du är silvermedlem :) Har några bronsbilder också, men tyvärr bara en halvdålig sen efter op.

Okej! Men jag är bara rädd att det kommer bli komplikationer. Jag vill ju lägga in 400 och speciellt med tanke på att lite försvinner när man lägger dom bakom bröstmuskeln. Men nu när jag läst era kommentarer lutar det absolut mer mot 400. Ska ta en diskussion med honom imorgon innan jag opereras. Är så nervös haha.
Gilla
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

Nallim81 skrev:

Min första operation som var 2002 la jag in 400. Då var jag 161cm och vägde 47 kg. Kirurgen sa att det var max vad som gick. Hade nästan ingen egen bröstvävnad. Jag kände ganska snabbt efter op att det inte blev tillräckligt stort för mig. Par år senare bytte jag implantat till 700. Nu 15 år senare, 2 barn och 15 kg mer på kroppen har jag nyligen opat en 3 gång och har 925cc. Frågan är ju hur mkt mer bröst du vill ha

Okej, och det såg bra ut? Jag är som sagt bara rädd att det kommer bli komplikationer.. rippling osv. Jag gillar stora bröst, men man vill ju att det ska se bra ut!
Gilla
Ailosliv

Ailosliv

Kvinna ·

ma.arielle skrev:

Ailosliv skrev:

Okej!
Men jag är bara rädd att det kommer bli komplikationer. Jag vill ju lägga in 400 och speciellt med tanke på att lite försvinner när man lägger dom bakom bröstmuskeln. Men nu när jag läst era kommentarer lutar det absolut mer mot 400. Ska ta en diskussion med honom imorgon innan jag opereras. Är så nervös haha.

Saken är ju den att det inte är någon superstor skillnad på 375 och 400, det är liksom bara 25cc - som är på ett ungefär 1/4 dl. Så om du väljer mellan så små skillnader så råder nog de flesta till att ta det större. Det hade varit en annan sak om du valde t.ex. mellan 200 och 400, då är det ungefär 2 dl skillnad. Men 25cc gör inte supermycket skillnad. :)
Gilla
AndreaC

AndreaC

Kvinna ·

Jag är visserligen lite längre än du, 168 cm och väger mellan 47-48 kg. Jag hade i princip ingen egen bröstvävnad och lade in 410 cc. Det var inga som helst problem. Hade varken velat ha mindre eller större på min kropp.
Gilla
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

Ailosliv skrev:

ma.arielle skrev:

Ailosliv skrev:

Okej!
Men jag är bara rädd att det kommer bli komplikationer. Jag vill ju lägga in 400 och speciellt med tanke på att lite försvinner när man lägger dom bakom bröstmuskeln. Men nu när jag läst era kommentarer lutar det absolut mer mot 400. Ska ta en diskussion med honom imorgon innan jag opereras. Är så nervös haha.

Saken är ju den att det inte är någon superstor skillnad på 375 och 400, det är liksom bara 25cc - som är på ett ungefär 1/4 dl. Så om du väljer mellan så små skillnader så råder nog de flesta till att ta det större. Det hade varit en annan sak om du valde t.ex. mellan 200 och 400, då är det ungefär 2 dl skillnad. Men 25cc gör inte supermycket skillnad. :)

Det är sant. Men man blir ju lite fundersam när läkarn säger han inte är säker på att det går att lägga in 400cc men att 375cc går. Ska ju som sagt göra operationen imorgon, så ska dubbelkolla med honom då! Super tack för svaren, fick mig att känna att 400 ändå är rätt!
Gilla
Nallim81

Nallim81

Kvinna ·

Jag har inte haft några problem alls förutom att jag har tyckt att de varit för små. Senaste op hade de blivit lite hängiga men det pga 2 graviditeter och amning
Gilla
Januari2011

Januari2011

Kvinna ·

ma.rielle: Nu skulle det vara intressant att se vad ni kom fram till idag?
Gilla
ma.arielle

ma.arielle

Kvinna ·

Januari2011 skrev:

ma.rielle: Nu skulle det vara intressant att se vad ni kom fram till idag?

Det blev 400! Känns bra. Ser dock inte bra ut men det är ju knappt en dag sedan haha.
Gilla
Januari2011

Januari2011

Kvinna ·

Härligt! Lycka till med allt nu läkning m.m
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem