Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
kissekatten1 profilbild

kissekatten1

Kvinna ·

17 nov, 2012

167 cm, 67 kg vilken storlek?

Bröstförstoring

hej! jag är helt ny här men har funderat länge på att göra en bröstoperation. Tycker att det är så himla svårt att veta vilken storlek man ska välja och om man ska lägga framför eller bakom muskeln? vad är de för skillnad? tänkte höra ifall det är någon annan med samma mått (167 cm lång 67 kg) som kan dela med sig av lite information. har en liten a-kupa nu. använder bhar med 75a bombshell, skulle vilja ha en C kupa tror jag och runda. hur mycket tror ni jag behöver lägga in? Jag har ingen aning alls. Och hur är det med träning efter? när har ni börjar träna ordentlig igen? :)

4

Sortera efter

Bella3

Kvinna ·

17 nov, 2012

Hej!

Jag är 1.68 och väger 57. Jag ska göra min operation i April är de tänkt, ankarlyft plus förstoring.
Först var jag inne på 450 gram i varje high profil framför bröstmuskeln, runda "gelehallon".

Tycker att detta kändes lite väl stort så funderar på 400 gram , tycker att det är väldigt svårt att välja storlek.
Örjan min kriurg tyckte att jag skulle ha 425, men vill inte att de ska se för stort ut :/

Jag har också 75a i bombshell bhar just nu.
Har du vart på konsultation än? testa med att lägga i 300 gram ris i en påse så kan du testa iaf du är nöjd med den storleken.
Testa med och lägg påsen i bh:n med en tight tröja över så går du med de i några timmar för att "vänja" dig lite.

Gilla

kissekatten1

Kvinna ·

17 nov, 2012

åh tack för snabbt svar! har inte varit på någon konsultation än för bor utomlands för tillfället men så fort jag kommer hem tänkte jag göra det! Hur snabbt kan man få operationstid tror du? fick du din tid i april för att du ville det eller för att det var den tidigaste tiden? Hur stor storlek tror du att du kommer ha efteråt? Och med riset, la du i en vanlig plastpåse? Och la du påsen i din bombshell eller typ en vanlig bh utan nåt i typ? Tack för svar :)
Gilla

Bella3

Kvinna ·

17 nov, 2012

Okej, man kan få operationstid 2 veckor efter konslutationen om man vill men jag valde att ta en tid i April så ja verkligen hinner fundera på hur jag vill ha de och så att jag kan spara pengar till operationen. Vill inte ta lån, hur har du tänkt finansiera din operation?

I och med att jag ska ha ankarlyft så blir de mkt dyrare, har råd att göra vanlig bröstförtsoring nu men ankarlyft kostar dubbelt så mkt.

Jag har tagit en gammal bh som är några storlekar större än vad jag har just nu, utan inlägg så har jag lagt i påsarna i bh:n och satt på mig en tight tröja, du ser du verkligen hur de kommer att se ut. Försök att ha de ett tag så att du vänjer dig, blir ju tyngre ju mer du har lagt i.

Lycka till med allt! Vart har du tänkt att göra din operation?
Gilla

kissekatten1

Kvinna ·

18 nov, 2012

jaha okej det låter klokt! jag har en del sparat redan men lär få spara ganska länge innan jag har råd tror jag tyvärr. vad innebär ett ankarlyft? Hur mycket kommer din operation att kosta? (Om de är okej att jag frågar) Tack så mycket för tipset! Ska prova de :) Tack desamma :)! ja har velat göra de länge men de är nu som jag typ börjat ta tag i det och försöker ta reda på så mycket som möjligt. Jag bor ju i Norrköping egentligen, så har funderat på att kolla läget i Linköping. har sett lite bilder här från plastikakademin men har hört och sett så himla mycket bra från proforma clinic också så jag vet inte riktigt. Vart ska du göra din operation? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem