Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
caellin

caellin

Kvinna ·

17 dagars runda 425cc Polarkliniken - Bilder! Fått känselbortfall

Bröstförstoring

Jaha, tiden bara går. Dom har börjat mjukna upptill ganska bra. Tycker ni att det är någon storleksskillnad? Och isf; vilken ser mindre ut?? (Har grämt mig lite över att jag inte valde 450 i ena som han föreslog då jag nu i efterhand tycker mig sett att det blev olika stort..) Och sedan en vecka har jag känselbortfall, är det fler som fått det efter ett tag?

16

Sortera efter

caellin

caellin

Kvinna ·

Men i övrigt då? Ska testjobba snart i 4h, hoppas det går bra (jobbar med bagagehantering på arlanda så är rätt tungt, men valt en lugnare variant än det jag brukar göra så ska nog gå bra! ^_^ ) Sen ska jag till gymmet efter det tänkte jag. Jag sover på sidan sen ca. 1 vecka tillbaka och det går bättre och bättre! (Obehagligt i början och lite smärta, men blir bättre somsagt!) Hoppas jag gett svar på någons funderingar och får svar på mina. Puss på er och trevlig helg!
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Superfina! Jag kan inte se någon storleksskillnad alls! Jag valde olika stora för att kompensera för skillnaden jag hade innan, men nu funderar jag om jag kanske skulle valt ännu större skillnad för tycker fortfarande de är olika stora. Gud vad det är jobbigt att tänka "tänk om.." Man ska väl vara glad att man klarat sig från komplikationer kanske :) Hur går det på gymmet för dig? Jag känner mig lika smidig som en flodhäst med noll kondition...
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Rubyw skrev:
Superfina! Jag kan inte se någon storleksskillnad alls! Jag valde olika stora för att kompensera för skillnaden jag hade innan, men nu funderar jag om jag kanske skulle valt ännu större skillnad för tycker fortfarande de är olika stora. Gud vad det är jobbigt att tänka "tänk om.." Man ska väl vara glad att man klarat sig från komplikationer kanske :) Hur går det på gymmet för dig? Jag känner mig lika smidig som en flodhäst med noll kondition...
Ååh, skönt o höra. Och TACK än en gång. ^_^ Ja han tyckte vi skulle kunna lägga in 25cc extra i ena. Medan jag och Anna tyckte det andra var mindre. Så tog jag typ på mig min BH för och se vart/om det glappade nånstans typ och kunde inte riktigt avgöra det. Och så svarade jag när han frågade, att jag inte direkt tänkt/stört mig på det så vi sket i det. Haha.. men direkt efteråt så såg man skillnad. Men vet inte om det var för JUST det bröst han sa kändes större, det var så himla mycket mer svullet kanske. Det bröst som gjort mest ont iaf. Tror vi bär på massa hjärnspöken och verkligen ÖVERanalyserar. Jag är dock oavsett vad, så sjuuukt GLAD! Haha. Var ju på jobbet, även om det var obehagligt och lite läskigt så gick det riktigt bra att lyfta väskor. Och på gymmet, körde bara ben men att lyfta på vikter gick också bra. Försöker inte använda bröstmuskeln för mycket. Det bästa på gymmet var hur mycket energi jag hade (måste vart lyckorus!) Och formerna jag har i sportBH/kläder nu. Hihi. Äh, man får ta det lugnt efter en sånt här ingrepp. MEN, jag tror faktiskt det är riktigt bra att komma igång så fort man kan. (Y) :D
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Åh vad det är lätt att fundera ihjäl sig... Men jag tänker såhär: att förmodligen lär man ju ska göra om operationen nångång i framtiden och då får man väl passa på att lägga i större då ;) Ja jag känner precis samma på gymmet, man känner sig snyggare! Däremot känner jag mig fortfarnade lite klumpig och svullen typ. Längtar tills jag får komma igång med löpningen igen...
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Rubyw skrev:
Åh vad det är lätt att fundera ihjäl sig... Men jag tänker såhär: att förmodligen lär man ju ska göra om operationen nångång i framtiden och då får man väl passa på att lägga i större då ;) Ja jag känner precis samma på gymmet, man känner sig snyggare! Däremot känner jag mig fortfarnade lite klumpig och svullen typ. Längtar tills jag får komma igång med löpningen igen...
Ja jag väljer att se det som en positiv grej att man kommer operera igen om minst 10-20 år typ och då kan välja annat som passar en då. Göre större/mindre osv. Men jag kan inte tänka mig att jag skulle vilja ändra på något annat än ev. välja lite större och fylla det bröst som är mindre isf. Perfekt ju! Hihi. Åh. Ja. Jag har dragit mig att åka dit för att jag typ varit rädd att röra mig typ. Haha. Men bara lyssna på kroppen och köra på. Stretcha mycket tror jag allt. Vad gällande springandet, glömt av flera ggr nu att jag inte får!! Hållt på och busat med hunden och hunnit ta nått löpsteg i stundens hetta. AJ! Kan jag säga, haha. Så längtar också till hösten när man är så gott som hel! Eller till nästa år när man kan börja använda bygelBH.. assvårt att hitta bra bygellösa ju!!
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Precis så jag tänker också! Ja gud vad jag längtar tills man är så gott som hel igen. Mår ju så bra och har inte ont så det är jättejobbigt att hålla sig ifrån löpning. Det här med bygellösa bhar är en jävla djungel. Hade tur och hittade en på lindex som satt hyfsat, att ha någon enstaka gång när man ska va fin. Tyvärr fanns den "bara" upp till d-kupa (helt sjukt att man tänker så nu!)
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Rubyw skrev:
Precis så jag tänker också! Ja gud vad jag längtar tills man är så gott som hel igen. Mår ju så bra och har inte ont så det är jättejobbigt att hålla sig ifrån löpning. Det här med bygellösa bhar är en jävla djungel. Hade tur och hittade en på lindex som satt hyfsat, att ha någon enstaka gång när man ska va fin. Tyvärr fanns den "bara" upp till d-kupa (helt sjukt att man tänker så nu!)

Ellerhur! Har ju inte heller ont. Mest obehag i vissa rörelser osv. Och man har ju lagt ner mycket pengar och faktiskt ens kropp det handlar om, så är bara att vara försiktig och ge det dom här två månaderna att ta det lugnt och sen börja trappa upp med aktiviteter osv allt eftersom.

Jaa, men jag fick veta igår att jag kan använda efter 2 månader, då bör ärren vara helt läkta, ska bara blekna på sig. Så då kan jag använda bygel såklart! Blev asglad! hahah :D Hittade också massor på Lindex i Täby igår när jag var in där, bara för att jag såklart inte har några pengar över till sånt nu. Så beställde två bygelBHar på Nelly, fick gå upp i omkrets så jag kommer upp till en kupa som passar. Verkligen sjukt att man ba "men jaha? Bara D-kupor..". Jag var in på Twilfit, visade sig att jag behövde 65 i band, iallafall där, brukade ha 70 innan, så det funkar nog det med på vissa, men på Freyas BHar blev dom lite för stora även fast jag knäppte längst in. Slutade på 65G/I iallafall. Hahah. SJUKT! Och såå kul. Haha.
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Fan..... jag är typ ledsen. Jag såg precis, igen, nu när jag tog av mig o granskade lite, att dom är olika stora juu. Vaaaarföööör lät jag inte kirurgen lägga i mer i det mindre??? VARFÖR??!! Han vet väl förfan bäst. :'(( fick värsta klumpen i magen och blev typ tårögd. Haha. Uusch. Fan. Fan fan fan faaan.
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Titta inte för mycket på brösten! Jag tycker dina är superfina, avis ju. Vilket är det du tycker är större? Om det är till någon tröst tycker jag att mina också är olika stora, TROTS att jag valde större implantat i ena för att jämna ut..
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Rubyw skrev:
Titta inte för mycket på brösten! Jag tycker dina är superfina, avis ju. Vilket är det du tycker är större? Om det är till någon tröst tycker jag att mina också är olika stora, TROTS att jag valde större implantat i ena för att jämna ut..
Det går inte att se? Innan jag säger nått.. hah.. Ojdå, ja det var faktiskt en tröst, haha. Är det den som fylldes med större som fortf är mindre eller?
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Nej jag ser absolut ingen skillnad mellan dina :) Jo den mindre upplever jag fortfarande som mindre. Men min sambo ser ingen skillnad säger han..
Gilla
Lillis

Lillis

Kvinna ·

Hej! Jag ser ingen skillnad alls! Megasnygga ju!!👍
 Jag ska toligtvis lägga in mer i högra, om min kirurg får som hon vill, och det får hon nog.

Dina ser helt perfekta ut till dn kropp! Grattis!

Gilla
japp

japp

Kvinna ·

Hej allihopa! Jag har bokat operation i augusti, Art Clinic, Göteborg, dr Windh... Anatomiska, mentor, hög profil, 485 cc. Är det någon som opererat sig hos honom? Vet inte om jag ska ändra till runda istället... Har runda nu, 325 cc men vill ha större... Hur ska man resonera?
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Rubyw skrev:
Nej jag ser absolut ingen skillnad mellan dina :) Jo den mindre upplever jag fortfarande som mindre. Men min sambo ser ingen skillnad säger han..
Inte? Bra bilder då, haha. ;D Jag kan dock se att mitt högra är mindre.. men så länge det inte glappar i bh osv så spelar det ju ingen roll. Sköönt att han inte ser ju! Min har sagt det 'nej jag ser inget.. eller... mjaaa.. liite mindre är det högra" , suck. Men han säger att han bara ser det när jag ber honom granska.. såå.. får väl sluta fråga, hahah.
Gilla
caellin

caellin

Kvinna ·

Lillis skrev:

Hej! Jag ser ingen skillnad alls! Megasnygga ju!!👍
 Jag ska toligtvis lägga in mer i högra, om min kirurg får som hon vill, och det får hon nog.

Dina ser helt perfekta ut till dn kropp! Grattis!

Ptjuuuh. Gud så skönt att höra. Haha. Jaaa för gudsskull, låt henne lägga in det om hon tycker så!! Önskar Anders hade varit mer övertygande. Meen det var väl inte så stor skillnad då.. och till synes tyckte både jag och ena sköterskan att det var det vänstra som var mindre. Sen kommer Anders och säger höger.. klart man låter bli då kände jag. Haha. Tack så superduper mycket! Ville ha propertionelirgt, och det kändes som jag lyckades med det i mitt storleksval! :D
Gilla
Rubyw

Rubyw

Kvinna ·

Man granskar alltid värst själv. Är höger som är mindre för mig, så var det även innan op. Men jag försöker tänka att jag skulle inte vilja ha tvärtom liksom, att höger var större än vänster för då skulle jag ha ångest för att jag lagt in för mycket där. Dessutom är jag ju mer "van" att vänster bröst är större och höger mindre. Skulle kännas så bakvänt om det var tvärtom! Men dina bröst är supersnygga och jag är så avundsjuk på ditt resultat!! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem