Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
undefined profilbild

Anonym användare

24 jan, 2011

170 cm / 70 kg Hur mkt cc?

Bröstförstoring

Hej! Jag är en tjej som är 170cm och väger 70kg

dvs, lite rund och "grovt byggd" eller vad man ska säga.

någon som har förslag på cc?

vet ej om det blir framför eller bakom, men vill ha hög profil för fint put :)

Alla förslag varmt välkomna! :)

10

Sortera efter

Anonym användare

24 jan, 2011

Grovt byggd o grovt byggd förresten,

jag är bredaxlad, ganska stort omfång kring bröstkorg och sådär..

exakta mått har jag inte nu dock..

men skulle mest vara intresant att höra vad andra tror och tycker =)

Gilla

Nova

Kvinna ·

24 jan, 2011

Vad har du för kupa nu? Det avgör ju oxå lite för storleken på implantaten.  Ser att du har konsultation snart, då får du reda på vilka storlekar passa dina bröst så får du välja själv sen det som känns bäst :)

Jag har 450cc Hög profil på 75C och framförplacering :) inte för stort på mig iaf.

Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

ärligt talat vet jag inte vad jag har för kupa nu, har gått ner 43 kg och tyvärr har jag jääättemycket överflödig hud... så  det är så svårt att säga..

men har B nu kanske? Det är så svårt att se och försöka jämföra med andra för alla med min längd väger ju typ 10kg mindre än mig allihop! hehe

Tror också för att jag har haft enorma bröst innan, är det enormt som känns "normalt" för mig men hade förmodligen sett jättedumt ut! hehe därför jag slänger ut frågan =)

Vet väl mer efter konsultation klart, men man har så många tankar nu :)

Gilla

cupcake

Kvinna ·

24 jan, 2011

Skulle säga minst 400 cc beroende på vilket resultat du är ute efter. Långa tjejer kräver mer cc är min erfarenhet.

Jag har själv 700 cc och tycker att jag lätt kunnat ha 800cc men nu är det nog :-) Hade 500cc innan och det gav mig en F-kupa. Är 181 lång. Bilder finns i mitt galleri om du är nyfiken

Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

cupcake skrev:

Skulle säga minst 400 cc beroende på vilket resultat du är ute efter. Långa tjejer kräver mer cc är min erfarenhet.

Jag har själv 700 cc och tycker att jag lätt kunnat ha 800cc men nu är det nog :-) Hade 500cc innan och det gav mig en F-kupa. Är 181 lång. Bilder finns i mitt galleri om du är nyfiken

Hej Cupcake! =)

Funderar på 400-500cc

de e så svårt oxå, för på vissa ser 400 enormt ut, och på andra ser det alldeles för smått ut

jättesvårt att föreställa sig hur det skulle bli..

Gjorde ristest och där såg 400 riktigt bra ut, men om man då tänker bort all hud, kanske det vore bättre med närmare 500cc

ska kika i ditt galleri så snart jag är silvermeddlem!

kram

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

24 jan, 2011

jag ar som dig i längd och vikt men la bara in 300cc. vill dock inte ha stora, det ska inte synas jag är opererad.

op för  vecka sedan så jag vet int ehur resultstet blir men jag kan tycka d eär kanske för små...men å andra sidan så ville jag bara ha bröst, kunna ha bikini överhuvudtaget.

Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

pepsi80 skrev:

jag ar som dig i längd och vikt men la bara in 300cc. vill dock inte ha stora, det ska inte synas jag är opererad.

op för  vecka sedan så jag vet int ehur resultstet blir men jag kan tycka d eär kanske för små...men å andra sidan så ville jag bara ha bröst, kunna ha bikini överhuvudtaget.

okej, ja de lutar åt 400 + typ....

har ju en del vävnad själv också..

var opererades du?

Mår du bra nu såhär en vecka efter? =)

kram!

Gilla

cupcake

Kvinna ·

24 jan, 2011

Ja du har rätt. Vissa får jättestora bröst med lite cc. Men är man lång o därmed ofta lite bredare över axlar o rygg så brukar brösten synas mindre än på en tjej med samma cc som är 20 cm kortare o smalare. Jag kan ärligt säga att mina 700 cc ser mindre ut förhållandevis än dryga 300 på min bästa vän som är 160 lång. Det handlar ju om proportioner.

Ristestet är lite svårt. Det ger inte exakt den storlek man får nämnligen. Men en fingervisning är det allt :-) Tänk på att en del volym "försvinner" om du placerar implantatet bakom muskeln.

Gilla

Anonym användare

24 jan, 2011

cupcake skrev:

Ja du har rätt. Vissa får jättestora bröst med lite cc. Men är man lång o därmed ofta lite bredare över axlar o rygg så brukar brösten synas mindre än på en tjej med samma cc som är 20 cm kortare o smalare. Jag kan ärligt säga att mina 700 cc ser mindre ut förhållandevis än dryga 300 på min bästa vän som är 160 lång. Det handlar ju om proportioner.

Ristestet är lite svårt. Det ger inte exakt den storlek man får nämnligen. Men en fingervisning är det allt :-) Tänk på att en del volym "försvinner" om du placerar implantatet bakom muskeln.

Oh, tack! Nu blev jag mycket klokare! Jag och min syster har ungefär samma kroppsform,

men hon är 10 cm kortare än mig, hon har 350-375cc kanske o jag tycker hennes e stora,

därför har de skrämt mig att ta ca 450, men blev lite klokare nu

tack!!

Gilla

pepsi80

Kvinna ·

25 jan, 2011

Ja jag börjar bli mig själv nu förutom att jag är halvt handikappad, kan inte sträcka mig efter saker högt upp i skåp, kan ännu inte dammsuga, haha. Kan ej lägga mig och resa mig ur sängen själv. Då här jag ont. Äter ff citodon men borde sluta med det snart kanske.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem