Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nnls profilbild

Nnls

Kvinna ·

23 maj, 2014

172 cm, 360 cc för litet?!

Bröstförstoring

Hej jag håller på att bli smått galen här haha. Ska opa mig hos Patrik om 3 veckor och vi har bestämt Sillimed 360 cc mp delvis bakom. När jag kollar runt här på bilder på forumet med den storleken ser det ut som ungefär så jag vill ha det! Eftersträvar volym men samtidigt naturlig look. När jag läser i trådarna verkar det dock som att många med min längd lägger in runt 450 cc? Tror ni 360 cc blir för litet? Vill inte vakna med för små men samtidigt inte få fejk looken. Blir galen! Åsikter nån? :) vad skulle ni gjort? :) vill ha fylliga bröst med klyfta, i dagsläget fyller jag ut en a-kupa :) Kram!

16

Sortera efter

Vonkan

Kvinna ·

23 maj, 2014

Hej jag har oxå silimed fast extra höga å 500cc i varje titta på mina bilder om du vill jag tycker du ska gå efter magkänslan å va du vill stort lycka till gumman kram kram
Gilla

Nnls

Kvinna ·

23 maj, 2014

Hej, okej jag ska kika! :) hur lång är du? :)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

23 maj, 2014

nnls jag är 156 lång
Gilla

Anonym användare

23 maj, 2014

Fast man ska inte jämföra sig så mycket med andra, även fast man har liknande längd och vikt, eftersom alla ser olika ut i kroppen och får så individuella resultat. Tycker inte du ska fokusera så mycket på cc heller eftersom det är bredden och putet (profilen) på implantaten som spelar roll. Sen har ju alla olika smak och tycke om vad som är stort respektive lagom eller för litet. Jag antar att du ska gå upp i profil om du lägger in 400-450 cc eller är det fortfarande mp profilen eller är det hp profilen du ska ha då? Vad är värst för dig, vakna upp och känna att dina bröst blev alldeles för stora eller alldeles för små? Jag skulle gå på magkänslan och lita på Patrik om jag var du 🙂

Gilla

Baraboom

Kvinna ·

23 maj, 2014

Kolla mina bilder. Jag är 177 väger 58 o har 360cc mp anatomiska :)
Gilla

Nnls

Kvinna ·

23 maj, 2014

Isabella, om jag går upp i storlek så är det 440 cc mp eller 385 cc hp. Blir fullkomligt galen på de här :( vill ha stora men inte fejklooken. Har mailat Patrik en gång redan känner mig tjatig haha ;) men ska kanske maila honom igen då och fråga vad han tror? :)
Gilla

godisråttan

Kvinna ·

23 maj, 2014

Jag har exakt samma mått som dig 172cm 58kg. Jag har lagt in 300cc mp så där kan du ju jämföra lite =) Finns bilder i mitt galleri.

Gilla

Nnls

Kvinna ·

23 maj, 2014

Baraboom och godisråttan, är ni nöjda med ert storleksval eller hade ni velat ha större/mindre? :)
Gilla

godisråttan

Kvinna ·

23 maj, 2014

Jag är jättenöjd =) Jag var livrädd för att det skulle se fejk ut men med kläder på kan man ej ana att de är fejk =) Men om jag var dig så skulle inte jag lyssna allt för mycket på vad andra säger, försök att jämföra istället. Jag hade tänkt mig 275cc från början, sen blev man lite färgad av storlekshetsen här och ville ha större. Men som tur var så var mina mått begränsade till 300cc och det är jag väldigt glad för idag =) Men jämför istället för att lyssna på vad andra säger och tycker. Jag fick höra hela tiden att jag valde för små och oj vad fel de hade =) För jag är hur nöjd som helst över just MITT val =) De motsvarar mina förväningar och krav inte någon annans =)

Gilla

Annaas

Kvinna ·

23 maj, 2014

Håller med godisråttan och Isabella88 här, det är så himla individuellt hur resultatet blir! Jag är 170 cm och har 345 cc MP, tycker absolut inte dom är små utan mer åt det större hållet. Hade inte velat ha större, så jag är nöjd att jag inte blev storleksblind innan op faktiskt :)
Gilla

Baraboom

Kvinna ·

23 maj, 2014

Jag är oxå nöjd med min stl. Ibland efter jag varit här inne kan jag väl känna att - va tusan tog jag inte större för. Men det försvinner snabbt. Va fasen 70D är nästan för litet o då är inte tuttarna små :p Kläder passar perfekt o kan tom tycka att i overzise kläder så kan jag önska att de inte va så stora, för det är svårt att få det att se snyggt ut kan jag tycka.
Gilla

solvindvatten

Kvinna ·

23 maj, 2014

Jag har 700cc mentor till mina 174cm och det är inte många som skulle kunna se att de inte är mina egna. De har helt med din egen kropp att göra.
Gilla

Nnls

Kvinna ·

23 maj, 2014

Tack för era åsikter! :) jaa de är ju så individuellt hur resultatet blir. Ska kolla på bilder och fortsätta fundera ! :) Kram
Gilla

Baraboom

Kvinna ·

23 maj, 2014

Lycka till! Jag tror allt att det blir bra oavsett vad du väljer, hur som så blir det ju större än vad man hade innan iaf :) Kram
Gilla

Nnls

Kvinna ·

23 maj, 2014

Tack! Jaa men precis man får tänka så ;) kram
Gilla

Zinya

Kvinna ·

23 maj, 2014

Hej Nnls!

Här kommer mitt svar, och antagligen är det inte det svar du önskar men jag skriver det ändå. Det finns ingen annan än du själv som kan säga om det är för litet. Det är ingen bra idé att sitta och jämföra sig med andra eftersom vi alla har olika förutsättningar. Och det viktigaste är att du själv har en bild av vad du vill ha för resultat och så gott du kan framför det till kirurgen.

Jag är 171 cm lång, väger 58-59 kg, och har anatomiska implantat av storleken 255 cc (Allergan). Enligt vad jag tycker är estetiskt är det absolut inte för litet - det är perfekt! Men utifrån en annan kvinnas mått mätt kan det anses för litet. Jag önskar att du själv ska komma fram till vad DU anser är perfekt för DIG!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem