Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Siljan

Siljan

Kvinna ·

1,75 lång-500 cc full Ergonomix för stort?

Bröstförstoring

Jag är 1,75 lång och önskar större naturliga bröst. På konsultationen med Patrik på Nordiska Kliniken tyckte jag att 425 demi kändes bäst men nu har jag börjat fundera på att lägga in 500 full istället. Är rädd för att 500 blir för stort, någon annan lång tjej som har lagt in den här storleken?

25

Sortera efter

newyork

newyork

Kvinna ·

Jag har, dock med Mentor, men det är snarlikt storleksmässigt. Och jag tyckte att det blev alldeles för stort. :( Men det är ju bara min upplevelse.
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

newyork skrev:

Jag har, dock med Mentor, men det är snarlikt storleksmässigt. Och jag tyckte att det blev alldeles för stort. :( Men det är ju bara min upplevelse.

Det är ju det man är rädd för, att man ska känna sig som ett par bröst.. Får höra med Patrik när jag ska in på tisdag..
Gilla
newyork

newyork

Kvinna ·

Vill inte på ngt sätt skrämma dig, men som sagt, så blev det för mig. Så mitt råd är att verkligen tänka efter, prova implantatet och tänka på hur man är som person. (Jag gillar inte den sortens uppmärksamhet jag fick efter förstoringen och vill inte utmärkas på det viset)
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

newyork skrev:

Vill inte på ngt sätt skrämma dig, men som sagt, så blev det för mig. Så mitt råd är att verkligen tänka efter, prova implantatet och tänka på hur man är som person. (Jag gillar inte den sortens uppmärksamhet jag fick efter förstoringen och vill inte utmärkas på det viset)

Det är bara bra att få höra hur man upplever det. Jag är gift och har 2 barn så jag är verkligen inte ute efter den typen av uppmärksamhet. Det känns tryggt att jag känner mig bekväm med 425 demi iaf :) Det tyckte jag var stort mär jag provade implantaten på konsultationen. Men det är alltid svårt när man ska prova ut jämfört med när det sitter på plats. En del av implantatet ”försvinner” ju under muskeln.
Gilla
newyork

newyork

Kvinna ·

Bara för att jag upplever det så, så behöver ju inte du känna så. :) Det var så många som sa så till mig också, att man ångrar att man inte valde det större alternativet, men det stämmer inte alla ggr. För mig blev det tvärtom; jag ångrade att jag inte tog mindre! Men men, som sagt, alla är vi olika. :) Skönt att du kände så ialf! :) Ja men precis, men frågar är om det försvinner tillräckligt vilket det inte gjorde för mig då. :)
Gilla
Thekraken

Thekraken

Kvinna ·

Jag är 173 och fyller knappt ut en b kupa, ska lägga i 500 och är emellanåt lite rädd för att det ska bli för stort! Sa iaf till kirurgen att jag vill ha en visuell D ungefär och att dom får ju inte bli så stora att brösten är det första man tänker på när man ser mig liksom, vilket han lovade att det inte skulle bli.. men vi får väl se hur det blir, vågar inte ta mindre heller haha
Gilla
Theresia123

Theresia123

Kvinna ·

Jag är 178 och bestämde mig innan för 500 motiva full. Det beror ju på lite vilken kroppstyp man har för att kunna avgöra om det blir för stort. Jag ska på konsultation igen och känna på 650 coursé då jag är rädd att 500 ”bara smälter in”. Om din kirurg sa att det blir bra tror jag du ska köra på det om du könner för det. Vilket är det sämsta alternativet; att vakna efter op och känna att de är för stora; eller att vakna och känna att de blev för små och att det knappt syns? :) För mig är det det sista :) Har inte opat mig än med det är lite så jag tänker om det hjälper :)
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

matildatulopop skrev:

Jag är 178 och bestämde mig innan för 500 motiva full. Det beror ju på lite vilken kroppstyp man har för att kunna avgöra om det blir för stort. Jag ska på konsultation igen och känna på 650 coursé då jag är rädd att 500 ”bara smälter in”.
Om din kirurg sa att det blir bra tror jag du ska köra på det om du könner för det. Vilket är det sämsta alternativet; att vakna efter op och känna att de är för stora; eller att vakna och känna att de blev för små och att det knappt syns? :)
För mig är det det sista :)
Har inte opat mig än med det är lite så jag tänker om det hjälper :)

Ja, jag litar på hans kunskap men jag ska ju känns mig trygg med vad jag väljer också. Jag är rädd att den naturliga känslan och looken försvinner med 500. På mig kommer det bli stor skillnad mot vad jag har nu oavsett om jag väljer 425 el 500. Isf att jag då tar den mindre och kan styra själv hur mycket put jag vill ha.
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

Thekraken skrev:

Jag är 173 och fyller knappt ut en b kupa, ska lägga i 500 och är emellanåt lite rädd för att det ska bli för stort! Sa iaf till kirurgen att jag vill ha en visuell D ungefär och att dom får ju inte bli så stora att brösten är det första man tänker på när man ser mig liksom, vilket han lovade att det inte skulle bli.. men vi får väl se hur det blir, vågar inte ta mindre heller haha

Vi har nästan exakt samma utgångsläge, vad var det som gjorde att du valde 500? Hade du något mer alternativ? Jag vet inte om jag ska gå på det som känns bäst och som jag har 3D-bilder på eller våga gå upp till 500 som jag inte har någon aning om..
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Jag är 171cm lång och lagt in Motiva Round 500cc Full, jag tycker de är lagom stora :) Jag var ute efter lite större bröst men inte för stora till min kropp, tycker jag fick precis det jag var ute efter ^^ Men det är ju min personliga åsikt :P
Gilla
Thekraken

Thekraken

Kvinna ·

Siljan skrev:

Thekraken skrev:

Vi har nästan exakt samma utgångsläge, vad var det som gjorde att du valde 500? Hade du något mer alternativ? Jag vet inte om jag ska gå på det som känns bäst och som jag har 3D-bilder på eller våga gå upp till 500 som jag inte har någon aning om..

Jag provade både 400 och 500 på konsultationen och 500 kändes bäst helt enkelt, jag gillade hur det såg ut i profil. Lite försvinner väl bakom muskeln hör jag hört så jag tror jag skulle ångra om jag tog mindre liksom. Har du gjort ristestet och känt efter lite?
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

Tessie_91 skrev:

Jag är 171cm lång och lagt in Motiva Round 500cc Full, jag tycker de är lagom stora :) Jag var ute efter lite större bröst men inte för stora till min kropp, tycker jag fick precis det jag var ute efter ^^ Men det är ju min personliga åsikt :P

Dina är jättefina! Jag kommer inte ha Round-implantatet utan Ergonomix då jag är för tunn för den men profilen är densamma :)
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Tycker också Tessie_91 har jättefina!
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Siljan skrev:

Tessie_91 skrev:

Dina är jättefina! Jag kommer inte ha Round-implantatet utan Ergonomix då jag är för tunn för den men profilen är densamma :)

Siljan: Har du bestämt dig för 425 cc demi Ergonomix eller 500 cc full Ergonomix? Velar själv jättemycket fram och tillbaka mellan dom :(
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Siljan skrev:

Tessie_91 skrev:

Tack så mycket! :D Hehe jo, jag läste att du skulle ha Ergonomix men tänkte att profilerna och själva storleken är nog ungefär samma, även om du kanske får mer skidbacke än vad jag har ^^ Nu vet jag inte hur du ser ut i kroppsbyggnad och så men jag tycker iaf att 500cc blev bra, inte för stora och inte för små. Men de kändes liiite stora direkt efter operation men nu känns de precis lagom (för mig då) :D Bara för att ge lite input på storleken ^^ Men det gäller att känna efter själv, vad som känns "värst", något för stora eller något för små. Inga enkla val man går igenom! :P
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

Manizer skrev:

Siljan skrev:

Tessie_91 skrev:

Siljan: Har du bestämt dig för 425 cc demi Ergonomix eller 500 cc full Ergonomix? Velar själv jättemycket fram och tillbaka mellan dom :(

Nej, jag har ff inte bestämt mig.. ena stunden känns det som att jag bestämt mig för 500 och sen ändras det åt 425. Jag har ff inte blivit silvermedlem så jag kan inte se några resultat på 500.
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Siljan skrev:

Manizer skrev:

Siljan skrev:

Tessie_91 skrev:

Nej, jag har ff inte bestämt mig.. ena stunden känns det som att jag bestämt mig för 500 och sen ändras det åt 425. Jag har ff inte blivit silvermedlem så jag kan inte se några resultat på 500.

Nu har du blivit silvermedlem! :D Grattis! Men då har vi har samma fundering.. Du ska op:as imorgon va? Vilken tid?
Gilla
Siljan

Siljan

Kvinna ·

Manizer skrev:

Siljan skrev:

Manizer skrev:

Siljan skrev:
Tessie_91 skrev:

Nu har du blivit silvermedlem! :D Grattis!
Men då har vi har samma fundering.. Du ska op:as imorgon va? Vilken tid?

Ja äntligen silver! Det var faktiskt det jag behövde för att känna mig mer säker i mitt beslut. Det väger över för 500 just nu då jag vill få det lilla lyftet :) Op idag 12.30, ska äta lite nu innan deadline för fastan, duscha en gång till. Lite nervös och förväntansfull..
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Siljan skrev:

Manizer skrev:

Siljan skrev:

Manizer skrev:
Siljan skrev:
Tessie_91 skrev:

Nu har du blivit silvermedlem! :D Grattis!
Men då har vi har samma fundering.. Du ska op:as imorgon va? Vilken tid?

Ja äntligen silver! Det var faktiskt det jag behövde för att känna mig mer säker i mitt beslut. Det väger över för 500 just nu då jag vill få det lilla lyftet :) Op idag 12.30, ska äta lite nu innan deadline för fastan, duscha en gång till. Lite nervös och förväntansfull..

Åh jag kan tänka mig det! Stort lycka till! Jag velar fortfarande över storlek och projektion, men har ännu 1 vecka och 6 dagar kvar :0 lät lite när jag skrev det! Men Patrik har alltså bekräftat att det går bra med 500 full Ergonomix? För på min konsultation sade han att man brukar ändra till Round då, vill bara vara 100% säker på att få Ergonomix.
Gilla
Manizer

Manizer

Kvinna ·

Vad härligt att du äntligen kunde se bilder också så att valet av storlek blev lättare.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem