Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
birk profilbild

birk

Kvinna ·

16 jul, 2013

17.500 för byte av Pip!!

Andra bröstoperationer
Jag ringde precis och bokade tid för byte av mina pip på Proforma och fick höra att priset är 17.500 kr för byte till samma storlek. Tydligen har de höjt priset från 15.000 för att det var ett för lågt pris.
Vad har ni andra betalat? 
6

Sortera efter

via_dolorosa

Kvinna ·

16 jul, 2013

Om jag får säga mitt så tycker jag det är ett bra pris. Jag har dock aldrig haft pip. I det där priset tjänar de inga pengar på din operation.
Gilla

birk

Kvinna ·

16 jul, 2013

Jag känner bara att det är trist att man måste betala massa pengar igen och att de dessutom sagt 15.000 förut och nu har höjt priset. Hälsan går före pengar så kommer ju såklart betala. Va mest bara nyfiken va andra har fått betala.
Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

16 jul, 2013

Visst kan det kännas trist men klinikerna har blivit lika lurade som du har blivit. Om det hade varit tvugna att göra detta gratis hade de troligen varit tvugna att lägga ner helt. Narkos, personal, implantat m.m. kostar pengar...
Gilla

empi86

Kvinna ·

16 jul, 2013

Hej!

Jga fick betala 17.500 och ska göra min operation i Sep 2013
Gilla

Dezibel

Kvinna ·

17 jul, 2013

Har också Pip och får betala 17500:- för byte till samma storlek, 27500:- för byte till annan storlek och 0:- om jag tar ut implantaten. Självklart går hälsan före pengar men det kan ändå kännas lite surt att behöva betala ännu mer, samt att gå igenom ännu en operation med alla de risker som de kan medföra.
Gilla

plommon

Kvinna ·

18 jul, 2013

Hej, får betala det samma. tycker det verkar som de flesta kliniker har landat på 17-18 tusen .
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem