Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
frallan profilbild

frallan

Kvinna ·

17 mar, 2014

17dagars, 325cc BILDER

Bröstförstoring

Hej på er! Nu har det gått 20 dagar sen min operation då jag la in 325cc i vardera och jag är så glad att jag valde att göra detta. Jag har velat göra det sen jag var 14, men trodde aldrig att jag faktiskt skulle göra det, men det är absolut en av de bästa sakerna jag någonsin gjort, utan tvekan. Jag är även så glad att jag har haft min familj och pojkvän som stöttat och hjälpt mig, utan dem hade det inte varit detsamma, än de tyckte jag var så fin innan, så har de funnits där.

Jag tror dock att jag hade det ganska bra efter min operation, jag valde delvis bakom men har inte haft så farligt ont som jag läser många andra har. De första två dagarna gjorde ondast, men då mest i ryggen pga att bara ligga. Och när jag hade legat länge och jag satte mig upp, då kände man inläggen typ lägga sig ner, som ett tryck nedåt, det var väl inte det skönaste. T.om. dagen efter operationen var jag och mamma på apoteket(hade såklart fått slut p-piller). Men det jag tyckte var mest obehagligt var vissa saker jag skulle göra när jag spände muskeln(t.ex. putta upp mig från soffan och lyfta upp armarna högst och dra ner något) men redan efter två veckor var jag tillbaka på jobbet och då vikarierar jag som undersköterska, så jag tror jag har haft det ganska bra jämfört med andra, haha:)

Jag har fått mycket bättre självförtroende och kan inte vänta till att gå i bikini och inte behöva skämmas. Jag trodde inte en bröstoperation kunde ge mig så mycket, men det har det gjort. Jag vill bara skrika ut till er alla som tvekar- GÖR DET. Så värt :)

17

Sortera efter

Vladena

Kvinna ·

17 mar, 2014

Vad roligt att du är så nöjd och fick så mycket stöd från familjen och naturligtvis att du slapp den värsta smärta. De är jätte fina, grattis!
Gilla

vaxad

Kvinna ·

17 mar, 2014

Hade inte heller så ont, har aldrig ångrat mig en sekund!!! 

Gilla

Annaas

Kvinna ·

17 mar, 2014

Ser jättefint ut, grattis!! :) Härligt att du fått så fint stöd och är så nöjd!
Gilla

Cagi00

Kvinna ·

17 mar, 2014

Grattis till kanonresultat, de är verkligen jättefina! :)

Gilla

Konstant

Kvinna ·

17 mar, 2014

Grattis till ett jättefint resultat! Jag opererar mig på onsdag och är SVINnervös och rädd att jag ska ångra mig (trots att jag velat göra detta i många år). Så därför är det helt fantastiskt att läsa vad du skrivit för jag tror att jag kommer känna som du när jag väl gjort operationen :D så tack så mycket för inlägget, det gav mig lite extra väöbehövlig peppning!! :)

Gilla

flickan

Kvinna ·

17 mar, 2014

va kul! grattis till snygga bröst!! för mej har de gått 3 dagar sedan op. och är så otroligt glad också att ja vågade :D!!

Gilla

frallan

Kvinna ·

17 mar, 2014

Tack allihopa, vad gulliga ni är! KONSTANT- Vad kul att höra! Jag kan nästan lova att du kommer bli hur nöjd och glad som helst:) Men vad spännande att det är nu på onsdag, hoppas allt går bra! Jag tyckte allt gick så bra och jag var faktiskt inge nervös alls nästan, alla var så gulliga och det gick så fint att jag skulle typ kunna spola tillbaka och göra om det igen ;-) lycka till! FLICKAN- Tack du! Ja, men eller hur! Jag är så glad att jag inte fick för mig att vänta några år till bara för att jag är så ung nu, man vet ju lixom ändå inte om de skulle ha blivit nå snyggare eller större :)
Gilla

flickan

Kvinna ·

18 mar, 2014

Frallan: Precis.. ja fyller 19 nu om en vecka och många anser nog att ja är för ung osv.. visst vi är unga! men ja har tänkt på de så sjukt länge från den dagen ja insåg att nej de kommer faktiskt inte växa mer här nu.. 

och ja ville inte vänta tills ja är 40 och sedan ångra att ja inte gjorde detta tidigare! man är trotts allt bara ung en gång?:) all lycka till dig!

Gilla

frallan

Kvinna ·

18 mar, 2014

Exakt! Nä, jag är så glad att jag gjort det nu och inte väntat:) detsamma!
Gilla

filurifax

Kvinna ·

18 mar, 2014

Jättefina, grattis till brösten!

Gilla

Starkemom

Kvinna ·

09 apr, 2014

Jätte fina, Grattis :-)

kul att se en annan som är opad i luleå! :-)

har opat mig för 15 dagar sedan och är väl sådär.. inte super nöjd än! tycker dom ser olika ut, är platta och lite kantiga..

men kanske går till sig. men om dom är olika får han minsann korra dom!!

Inte heller haft speciellt ont mer än ca 2 dagar mest i ryggen, annars helt ok! hemma med liten son nu (8 ½ månad) försöker ta de lite lugnt med lyft, men annars går de riktigt bra!!

Gilla

Princess sparkle

Kvinna ·

09 apr, 2014

Hur stora blev dom storleksmässigt efter operationen? Jag har 70b nu och ska lägga i 300cc och är jätte rädd att det ska bli för stort :)

Gilla

Sednem

Kvinna ·

09 apr, 2014

Ser jätte bra ut! Proportionerligt till din kropp! Skit fint :) Hur känns brösten nu 2 veckor efter? Jag hade velat åka utomlands 5v efter min op men är orolig att de ska påverka negativt eller att ja ska känna mig stel/rädd om dem.
Gilla

Vladena

Kvinna ·

10 apr, 2014

Efter 5 veckor själva bröden är fd rätt hårda, inte som från början, men ändå rätt onaturligt hårda, så man kanske kan känna sig stel just av den anledning
Gilla

Starkemom

Kvinna ·

10 apr, 2014

Princess sparkle skrev:

Hur stora blev dom storleksmässigt efter operationen? Jag har 70b nu och ska lägga i 300cc och är jätte rädd att det ska bli för stort :)

Om det är mig du frågar så vet jag inte, haft 75 a, små bröst :-P nu är de under läkning och har mega BH på mig, men skulle tro 75 B alt. 75 C.. 350 var absolut inte för stort på mig!

Gilla

frallan

Kvinna ·

11 apr, 2014

STARKEMOM- Tack så mycket:) Oj, vad tråkigt! Vem av dom opa du dig hos? Jag är fortfarande jättenöjd:) PRINCESS SPARKLE- Jag hade också B före (dock push-up) och nu 6v senare har jag D och jag tycker dom är perfekta! Ville ha neutrala och det är dom verkligen. Tog ju dock då mentor modern profile vilket gör dom ännu mer naturliga. Jag tycker absolut du ska välja 300 om det är det du vill uppnå :) Dock är det ju olika från person till person men jag tror det skulle bli bra isåfall. SEDNEM- Det har gått 6v och inte 2v:) Men dom känns jättebra, som mina egna verkligen! Jo, nog kan man fara utomlands efter 5v, men då får man tänka på att man inte kommer ha lila bra stöd dygnet runt eftersom att du kommer ha bikini och inte "op-bh-n" + att du måste vara väldigt noga att tejpa ärren så att dom inte bleks(helst några lager tejp på varann i sådanafall :) Men just för stelheten och så tror jag absolut inte det är några problem!
Gilla

Starkemom

Kvinna ·

24 apr, 2014

Opade mig hos Olafur :-) nu är jag betydligt nöjdare.. dom var nog svullna och inte lagt sig riktigt än. :-) Snart så kan jag nog träna lite smått igen åxå, lääängtar!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem