Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
lotjo11 profilbild

lotjo11

Kvinna ·

26 maj, 2026

2 veckor post op. Hur mår ni?

Bröstförstoring

Hej!

Opererades för två veckor sedan. 320 cc bakom muskeln. Allt har gått bra, men förra veckan började jag få mer ont i ena bröstet och sänkan var 41. Påbörjade antibiotika och nu har sänkan gått ned. Men mitt ena bröst känner jag av betydligt mer. Båda brösten är väldigt spända.fortfarande. Det svider och i det ena bröstet nyper det när jag djupandas.

Är rädd för att få en infektion. Så ska äta antibiotika i några veckor till.

Nyfiken på era tankar kring status här

Sortera efter

 profilbild

Sarali

Kvinna ·

28 maj, 2026

Hej! Vilken otur men bra att du började med antibiotika, vad säger din kirurg?

Jag är inne på dag 8 idag är tröttare i min vänstra vid bröstmuskeln än den högra men tror det beror på att jag är vänsterhänt och använder den mer.. känner mig fortfarande väldigt begränsad och får typ mjölksyra i bröstmuskeln av att bara ställa in disken första gången jag körde bil idag och var as jobbigt att vrida ratten har fortfarande ont till å från men inget att jämnföra med det tre första dagarna.... vem hade vetat att detta skulle vara så tåldamodprövande 😂.

Gilla
lotjo11 profilbild

lotjo11

Kvinna

·

28 maj, 2026

Misstänkt infektion, men vet inte. Nu har det bröstet svullnat upp och är minst en storlek större. Ska ha besök i morgon så får se vad de säger. Hoppas inte på sån där inkapsling. För känner typ kramp i vänster bröst och det är en röd rand. Så jobbigt om jag behöver opereras igen. Alt vara utan implantat innan det läker. Inte kul bara ha ”1 bröst” ett halvår eller så:

Man kan aldrig föreställa sig innan hur jobbigt det är efter. Visst de första dagarna men inte hur det är veckorna som följer .

Gilla
Sarali profilbild

Sarali

Kvinna

·

30 maj, 2026

Misstänkt infektion, men vet inte. Nu har det bröstet svullnat upp och är minst en storlek större. Ska ha besök i morgon så får se vad de säger. Hoppas inte på sån där inkapsling. För känner typ kr...

Håller tummarna och tår för att du slipper de ❤️

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem