Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tjejjen85d profilbild

Tjejjen85d

Kvinna ·

31 okt, 2013

200-250cc hjälp med strl *bilder* Placering?! Blir galen 2,5 vecka kvar

Bröstförstoring

Blir galen av alla dessa val och snart känner jag för att bara ställa in allt. Vill bara få det gjort och känna att det inte ligger på mig längre. Första frågan 200 eller 250?! Vill få bort mitt "häng" och fylla ut men inte få stooooora bröst. Är rätt liten och har en C-kupa nu. Går man upp en strl på ca 100cc? Innan jag började träna hade jag en 65DD kupa som jag vill ha tillbaka..... Det här med placering. De flesta kirurger rekommenderar bakom, mina vänner säger bakom osv, meeeeen jag har precis börjat träna ordentligt och älskar tex crossfit. Att skippa bänkpress och rena tunga bröstövningar är för mig ok. Men inte att inte kunna köra crossfit/klasser tex body pump osv. Till saken hör att flera av mina vänner är inom fitness, ALLA har bakom placering och efter 6 mån kör dom på som "vanligt" förutom just tung bänkpress. De rekommenderar alla bakom, men sen läser jag skräck historier här........är dessutom rätt tunn och vill absolut INTE att brösten ska synas igenom. Har på det även ett ny upptäckt intresse för löpning och vill att brösten sitter där dom ska. Tar ett litet implantat just för att jag vill ha det "naturligt". Är det mindre risk för MP vid små inlägg? Kom med era synpunkter snälla

16

Sortera efter

Candycane

Kvinna ·

31 okt, 2013

Jag tycker att du starkt ska överväga framför. Om du har egen vävnad så har du täckning mot rippling och kanter. Jag har framför och mina bröst sitter som gjutna i en bra sportbh, behöver inte en undermuskelplacering till det.
Gilla

leah26

Kvinna ·

31 okt, 2013

Hej, Jag har 220 då jag ville ha naturligt, och även bakom. Kändes ett tag som jag aldrig skulle kunna träna ordentligt igen...men efter 6 mån hände ngt! Började köra med bodypump och alla klasser;) lätt styrketräning körde jag redan efter några mån. Däremot undviker jag bänkpress, rena bröstövningar och tom armhävningar. Känns fortfarande konstigt, känns som man förlorar liiite i styrka, men för mig personligen var det lätt värt det! Går säkert att träna upp sakta men säkert...
Gilla

ida2

Kvinna ·

31 okt, 2013

Framför 250 skulle jag valt om jag var du. framför för att de låter som nåt för dig,,håller helt med Candycane. De skiljer inte så mycke mellan 200 och 250 men de är fler som önskar att dom tagit mer än mindre. Du vill fylla ut och vad du än tar kommer du inte få några enorma bröst. Du ska se att de kommer bli fint :)
Gilla

sockerdricka

Kvinna ·

31 okt, 2013

Det med placeringen är så svårt! Jag tror starkt på att bakom inte är lika "hemskt" som det låter här inne på POF, det du hört av dina vänner är ju ett bevis på det! :) Men man måste vara beredd på att musklen inte sammarbetar och att man då blir tvungen att lägga om sin livsstill till en viss del. Jag hade många anledningar till varför jag ville ha framför, och en av dem var att det är bättre att "börja" med framför och se om det funkar. Funkar det så har man inte skurit i musklerna i onödan. Funkar det inte så är det "bara" att flytta bak. Så klart vill man att det funkar från början men jag gör hellre så än tvärtom, skär sönder muskeln och sen flytta fram.  Lycka till! :)
Gilla

Äntligen2013

Kvinna ·

31 okt, 2013

Jag valde bakom just för att man ska kunna känna om man får vidriga knölar i brösten.. har man framför känner man ju inte dem.. det tyckte jag var det viktigaste argumentet!
Gilla

Candycane

Kvinna ·

31 okt, 2013

Äntligen2013 fast det stämmer inte riktigt. När man lägger framför är implantatet fortfarande BAKOM vävnaden, och bakom innebär bara delvis bakom muskeln dvs det är bara ovansidan som ligger bakom muskeln medan undersidan är bakom vävnaden precis som på en framförplacering. Det är inte svart eller vitt i detta fall.
Gilla

Tjejjen85d

Kvinna ·

31 okt, 2013

Tack snälla för alla svar! Glömde/tänkte inte på att säga att vi har en del bröstcancer i släkten varför jag tycker att bakom var bättre. Min läkare är mer för bakom placering men som någon skrivit tidigare kanske det beror på vad DOM föredrar och inte vad som är bäst. Får bara inte ihop att 8/10 läkare rekommenderar bakom, även i USA tex och många andra länder är bakom vanligare. Men sen tycker jag det är SÅ många som har hemsk muskel påverkan. Ringde min läkare idag (Calle) proforma och han säger absolut att man KAN få problem men är relativt ovanligt. Han opererar flera inom fitness med bakom placering, och jag tränar inte på den nivån. Samtidigt tänker jag såklart tänk om och blir nervös. Jag vill inte att brösten ska vara något som hindrar mig när jag bara vill ha "tillbaka" brösten jag hade innan jag började träna. Är drygt 2 veckor till Op, vet inte om jag bara kan ändra mig sådär......? Ni som rekommenderat framför har ni kollat på mina bilder? Anledningen att jag vill förstora är för att fylla upp över bröstvårtorna där jag nu har en sluttande backe. Vill ju ha ett så naturligt resultat som möjligt och vet inte om framför passar mig då?
Gilla

sockerdricka

Kvinna ·

31 okt, 2013

Tittade på dina bilder nu, herregud så fina bröst du har!!!!
Gilla

ida2

Kvinna ·

31 okt, 2013

DINA förebröst är hur fina som helst, ifall du inte visste det<3
Gilla

Tjejjen85d

Kvinna ·

31 okt, 2013

Haha tack söt du är! Har alltid varit nöjd med mina bröst och alltid haft lite "fejk" look på mina naturliga. Men efter hård träning har dom tappat för mycket på ovan sidan tyvär :( men är dock sjukt petig på hur dom kommer se ut efter Op.....tror du jag passar för att testa framför placering?
Gilla

Tjejjen85d

Kvinna ·

31 okt, 2013

Söta NI är snarare :)
Gilla

sockerdricka

Kvinna ·

31 okt, 2013

Jag förstår om du vill ha tillbaka hur dom såg ut innan, men jag hade aldrig opererat mig om jag haft dina bröst, kan vara de snyggaste brösten jag sett.. Jag vet inte vilken placering som blir bäst på dig, tror nog båda kan funka? Hoppas "veteranerna" hittar hit, dom brukar ha koll! :)
Gilla

Anonym användare

31 okt, 2013

Jag tror ~200 blir för små för att fylla ut din vävnad om du väljer bakom. Kanske funkar om du lägger dom framför. Tänk på att storleken ska passa din naturliga bröstbredd utan att putet blir för mycket eller lite. Tex om dina naturliga bröst är 13 cm breda blir det inte så bra om du har implantat som bara är 11. Det går att välja en låg profil för att få bredd men inte ha så mycket cc men samtidigt riskerar du att inte kunna fylla ut kupan i put då. 
Gilla

ida2

Kvinna ·

31 okt, 2013

De tror jag, de skulle bli jätte fint på dig och du måste ju inte gå upp såå mycket heller för att få dina drömbröst. Så om jag var du skulle jag valt framför :)
Gilla

Tjejjen85d

Kvinna ·

31 okt, 2013

Haha tack, har nog bestämt mig för det här nu men håller tummarna för perfekt resultat. Extra ledsen skulle jag bli OM jag fick muskel påverkan för SÅ pass missnöjd är jag inte. Vissa tycker ju att det är värt det om man mått dåligt över sina bröst tidigare.....Tin: min läkare har bara pratat i termer om cc, blir helt förvirrad över put och bredd. Har alltid haft rätt runda bröst så som du säger kanske jag borde ta lite bredare? Vet bara att det är mentor, men han har ju sett dom och hört hur jag vill ha det. Ska jag bara lita på att han väljer rätt?
Gilla

Anonym användare

31 okt, 2013

Fråga vad du har för bröstbredd så kan du jämföra mot storlekarna i mentors produktkatalog. Lite inte fullt ut på kirurgen även om det är hens jobb att ge dig bra förslag. En del kirurger är väldigt insnöade på att just deras teknik och smak är bäst. Bättre att fråga för mycket än för lite. Dina pengar, du som ska gå runt med brösten och vara nöjd.. Inte kirurgen :) Fråga även vad som gäller ifall du får komplikationer. Vem står för kostnaden vid placeringsbyte tex. 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem