ofsweden
Kvinna ·
31 okt, 2015
200 ml till 350 ml
Är det värt att göra en operation där jag byter från 200 ml till 350 ml? Jag tycker att 200 ml är för litet och har aldrig varit nöjd från det att jag vaknade ur narkosen. Nu har jag bokat ett byte men är det värt 47000 kr för 150 ml? Blir det någon skillnad? Känner mig så dum och osäker. :(
Jag är lång o smal, vältränad, inga barn och lite egen bröstvävnad.
Sortera efter

madeleinep
Kvinna ·
31 okt, 2015

Amkj
Kvinna ·
31 okt, 2015
Jag personligen hade aldrig betalat 47k bara för att gå upp lite i storleken, utan då hade jag satsat på ännu större. Nu vet ju inte jag hur du ser ut, men ska du göra en operation bara för att gå upp ganska lite i storleken, så skulle jag vilja be dig att tänka igenom en extra gång. För som ovanstående nämnde, du bör gå upp minst 200cc för att det ska märkas :)

maja2
Kvinna ·
31 okt, 2015
cc är inte samma som ml väljer du ca 500cc väger det 450g. minst 200-250 cc om det ens ska vara värt det.

Snöängeln
Kvinna ·
31 okt, 2015
Hej! Var på konsultation och återbesök i veckan och rådet jag fick var attINTE gå upp för lite om jag ville ha skillnad. 600cc skulle inte knappt synas. Jag går upp till 700cc alt. 800cc från 450cc för att få skilnaden. Där går gränsen för mig och vad min vävnad klarar av.
Mitt råd är att gå upp mer om du vill ha skillnad och för den prislappen. Lycka till! :)

Smulans81
Kvinna ·
31 okt, 2015

CEH
Kvinna ·
01 nov, 2015
Jag håller inte med föregående talare. Prova hemma. lägg i 150 i bhn o prova. Rent procentuellt har du ju dubblat din tidigare storlek om du lägger i 200 till. Om någon har 500 cc innan och går upp 150cc så blir ju det en mycket mindre procentuell ökning, alltså syns det mindre. Vad jag vill säga är alltså att ju mindre bröst man har innan, desto mer skillnad blir det faktiskt även om du väljer att gå upp med mindre cc än vad någon med 500 cchade gjort.
Prova hemma och känn efter, känns en ökning på 150 cc bra så tror jag att det blir bra. Om det känns för lite så är det ju bara att öka. Allt grundar sig ju i vilken typ av skillnad du är ute efter. 👍

Snöängeln
Kvinna ·
01 nov, 2015
Tänker på det du skrev tidigare " -Är 150 ml värt 47 000 kr?" Men som senaste talare säger, vilken skillnad är du ute efter? Har du någon bild hur dina drömbröst ser ut? Hur ser dina bröst ut idag? Kan du uppskatta skillnaden? Kram och lycka till i din vånda, vet hur du känner men spännande också 👍

ofsweden
Kvinna ·
01 nov, 2015
Tack allihopa för otroligt fina och hjälpande svar! :)
Jag känner också att 150 ml är liten skilland men eftersom jag inte är sugen på jättebröst så känns 400 ml lite för mycket. Det kanske är bästa att jag avstår. MEN eftersom jag har koksalt nu som jag gjorde för ca 6år sedan och dem känns urvattnade, rippling i underkanten på ena bröstet och allmänt tråkiga så kan jag ändå inte släppa ett byte. Dem lixom sitter där dem sitter, svårt att få ihop mot mitten och uppåt trots bh. Om operationen blir av så ska jag få 350 ml Allergan med hög profil. Dels mer volym, mindre rippling och utfyllnad upptil är vad som utlovats i och med bytet.
Jag vill inte se stor ut utan mer fräsch, så himla svårt att förklara men gärna fylla ut en sporttopp och samtidigt kunna bulla upp med en bh de dagar som jag känner för det. Sök på den här tjejen: bholly. Hon är verkligen fin och så vill jag ha! :)

Haha! Har man inget att fundera över så skaffar man sig! :D

CEH
Kvinna ·
01 nov, 2015
Jag tror att du som sagt redan bestämt dig för att du vill göra den här förändringen. 😀Jag tycker inte den känns onödig om du kommer få ett bättre resultat utifrån dina önskemål.
Vad du kanske kan tänka igenom är väl om du ska göra det nu, eller om du ska vänta tills efter att du fått barn. Står inget om att du har barn så tar för givet att du inte har några, haha ;) Annars tycker jag att du ska slå till på den storlek du har tänkt och inte fundera så mycket på om det är värt så mycket pengar för lite cc.
Har du ngn bild på dina bröst nu? Jag står själv i valet av implantat på 200cc nu. Få som har den storleken, men jag är själv ganska liten med en bröstbredd på typ 9,5 cm enligt min kirurg.
Vore kul att få se om du vill dela med dig, även om du upplever dom som "urvattnade och tråkiga" 😀
Tjejen på bilden ser strålande ut förresten. Slå till på ngt sånt resultat om du vill ha det!

ofsweden
Kvinna ·
01 nov, 2015
Jag vill väldigt gärna men vet inte om jag vågar satsa, ena dagen är jag mestämd och andra dagen tveksam.
Nu hoppas jag att det inte är någon som tar illa upp men jag har aldrig drömt om barn och kommer nog aldrig vilja ha. Min sambo känner samma sak så det är skönt. :) Annars är det självklart något att beakta innan man opererar sig. :)
Jag har lagt upp 3 stycken bilder på mig i mitt galleri så du kan se hur jag ser ut.
Ja, tjejen är så fin och har helt perfekt och lagom storlek tycker jag, frågan är om 350 ml räcker för och få något liknande... Jag är ju helt platt av naturen.

Nina
Kvinna ·
03 nov, 2015