Adi95
Kvinna ·
20 aug, 2020
220 cc eller 255cc, hur mycket skiljer det!?
BröstförstoringHej alla! Så glad att ja hittat denna sida mitt i djungeln av all information om bröstoperation! Försöker navigera mig här och vill verkligen bli silvermedlem(?) för att kunna jämföra bilder, då jag tycker det är sjukt svårt att hitta seriösa ”nakna opererade bröst” på internet.... iaf, har fleera år haft funderingar kring bröstoperation, främst för att inte begränsas i vilka kläder jag kan ha, bikinis, underkläder - ni vet, få känna mig mer kvinnlig helt enkelt och kunna gå på stranden utan att halvt osmidigt täcka för ens bröst haha. Jag har referensen ”hellre för smått än för stort” och gillar små bröst(men mina bröst är för små för att ens kalla bröst, alltid känt mig som en liten pojke:)), är ute efter ett naturligt resultat helt enkelt som många andra här! Har som sagt väldigt små bröst idag och har typ aldrig hittat en BH som faktiskt passar utan kör alltid bygellös bh (men är långt ifrån för att fylla en 75B om man ska ha lite jämförelse). Jag har precis varit på konsultation på ak hos Paulo och tyckte all min egna research jag gjort stämde väl överens om vad han tyckte! Vi va båda överens om anatomiska implantat bakom muskeln. ”Problemet” är att han tryckte ”mycket” på att han ansåg att jag skulle välja 255 cc, medan min inställning innan var ”ABSOLUT inte över 250 cc!!!!”, fick även testa 220 cc vilka kändes bra, tydligen fanns ingen storlek mellan dessa utifrån mina mått. Jag velar så otroligt mycket på om jag ska ta 255 cc eller 220 cc, tror mycket är för att jag alltid haft små bröst så då känns det sjukt konstigt om jag faktiskt skulle få ”större” än vad ja kanske tänkt, många som varit i samma dilemma verkar ju även varit glada att de valde det större alternativet. Finns det någon här som varit i samma sits?? Hur mycket skiljer sig 220 cc och 255 cc egentligen? Jag undrar även om det finns några studenter här som gjort operation, och hur det gick med studierna efter operationen? Var ni tvungna att lämna allt plugg åt sidan eller gick det ändå att studera ish samma vecka? / Med vänlig hälsning, sista året på civilingenjörslinjen som försöker planera en operation innan man börjar jobba och måste söka semester.
Sortera efter
Marina
Kvinna ·
20 aug, 2020
Adi95
Kvinna ·
20 aug, 2020
alba2020
Kvinna ·
23 aug, 2020
EllieSwe
Kvinna ·
24 aug, 2020
alba2020
Kvinna ·
24 aug, 2020
Adi95
Kvinna ·
24 aug, 2020
Hej! Jag känner precis samma som dig. Vill hellre ha små nätta bröst än för stora. Jag var på konsultation och fick prova anatomiska 180cc mini och fick en chock! Kirurgen förstod mig och försäkrade om att de blir naturliga och inga ”bomber” ?? Det är precis som du säger: att gå från minibröst till ”normalstora” blir något av en chock. Men jag tycker att det var lugnande att titta i implanttillverkarens tabell. Där kan man se hur mkt olika implantat faktiskt skiljer sig åt och det var inte så mkt som man kunde tro ?
Adi95
Kvinna ·
24 aug, 2020
Hej!
Jag ville också ha normalstora bröst utan att låta det påverka min klädstorlek för mycket. Första förslaget som jag fick från min kirurg var 250cc men efter att ha snurrat runt här inne en del och kollat på massa bilder så valde jag. 345cc. Detta på mig blev två enorma bomber, nästan alla mina tröjor blev för små och jag kände mig stor och klumpig.
Nu har jag bytt ut dessa till 160cc (vet att det låter väldigt lite) och de är helt perfekta i storlek för mig. Tycker forfarande att de är hyfsat stora, måste gå upp i storlek ibland trots "bara" 160cc. Inför denna operation stod jag och velade mellan 180 och 160 och är så nöjd med resultatet.
Jag har lagt upp lite bilder som du kan kika på, både före, med 345cc och 160cc. Hoppas det hjälper!
Jag var student när jag gjorde min första operation. Jag såg till att planera så att den hamnade under en omtentaperiod så att det inte skulle påverka mina studier. Men jag hade lätt kunnat plugga hemifrån efter 3 dagar om jag hade behövt det. :)
yris
Kvinna ·
31 aug, 2020
lillamy321
Kvinna ·
01 sep, 2020
Kvinna1979
Kvinna ·
09 nov, 2020
Betty_boobs
Kvinna ·
09 nov, 2020
Adi95
Kvinna ·
09 nov, 2020
Hej! Hur har du gått för dig? :) Opererades du i oktober som planerat? Hur känns valet av storlek så här efteråt? Valde du det större implantatet tillslut? Känns det som rätt val? Jag håller på och velar mellan 255 och 295 och ska snart opereras så jag blir nyfiken hur det har gått för dig!
Adi95
Kvinna ·
09 nov, 2020
Adi95
Kvinna ·
09 nov, 2020
Jag undrar också hur det gått. Min kirurg sa också att skillnaden mellan 240 och 265 ml är ungefär 2 mm så det är inte så stor skillnad.
ALC503
Kvinna ·
09 nov, 2020
yris
Kvinna ·
10 nov, 2020
Kvinna1979
Kvinna ·
12 nov, 2020
yris
Kvinna ·
12 nov, 2020
Adi95
Kvinna ·
12 nov, 2020
Hej!
Tack för ditt långa svar. Så himla skönt att läsa av någon som har varit med om samma sak.
Jag opererades igår så nu är det soffan som gäller ett tag känns det som. På operationsdagen valde jag 255 framför 295. Kirurgen sa att jag måste bestämma mig så då tog jag det mindre, kändes minst läskigt så. :) Och som brösten är nu så är jag jätteglad att jag valde det mindre implantatet. De känns jättestora nu. Och hårda. Blev det stor skillnad storleksmässigt för dig från dag 2 och typ 2 veckor senare? Hur känns dina bröst nu, känns de mjuka eller fortfarande lite hårda?
Tack igen!
Adi95
Kvinna ·
12 nov, 2020
@Kvinna1979, det har bara gått 1 vecka (opererades 4/11). Mina är fortfarande ganska hårda och svullna. Jag har inte lika ont längre. Jag kommer lägga upp nya bilder efter mitt återbesök. Ska försöka göra kollage med bilder från olika antal dagar, så kan du se hur de ändras...om de nu gör det. Svårt själv att se förändringen.
Implantat bakom bröstmuskeln mister kanske 10% av sin upplevda volym, så om du inte har agit höjd för det redan, tycker jag nog du kan välja det större. Utan att nu veta hur stor/liten du själv är, så är det ändå förhållandevis små implantat du väljer och jag tror du kommer att få ett både fint och smakfullt resultat.