Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Alv123

Alv123

Kvinna ·

225 eller 250 cc?

Bröstförstoring

Hej! Har varit på konsultation och blev rekomenderad 250 - 275 cc runda mentor. Fick prova en med mer put och en lägre. Läkaren tyckte 275 då han ville åt bredden. Jag tyckte att det kändes stort, trots att putet bara handlade om någon mm. Samtidigt är jag rädd för att det ska bli för smala implantat. Har varit inne på 225 cc också. Vill ha ett så diskret och naturligt resultat som möjligt. Jag är smal men ändå bred över bröstkorgen. hur har ni andra resonerat kring bredd, projektion osv.

7

Sortera efter

xplo

xplo

Kvinna ·

Om du ska göra bakom muskeln får du räkna med att en viss procent av storleken försvinner bakom muskeln. Om du tar 275cc exempelvis kommer du få ett synligt resultat av cirka 225. Mellan 225 och 250 kan man knappt se någon synlig skillnad då det knappt är en matskeds skillnad. Lycka till!
Gilla
xplo

xplo

Kvinna ·

Jag resonerade att jag alltid har haft små bröst och alltid velat ha stora. Jag tänkte mer go big or go home hahaha Efter jag kollat hundratals youtube klipp och bildee här på forumet kom jag fram till att jag ville ha runt 400 hög profil då jag tyckte de såg bäst ut. På konsultationen var det även kirurgen som gav mig 400 först utan att jag ens hade sagt något. Då blev det att han sa att 25-50cc försvinner bakom muskeln och om jag vill ha looken av ett implantat på 400cc så får jag välja 425-450, jag valde den större och nu sitter jag här 8 dagar efter operationen :) Läkandet går långsamt och brösten sitter högt upp, nu har jag börjat massera enligt ordination och nu väntar jag på att de ska sjunka. Jag är nöjd storleksmässigt :)
Gilla
Alv123

Alv123

Kvinna ·

Okej kanske ska känna mig lugn då med 250. Känner att jag inte kommer våga visa mig bland folk om det blir uppenbart att jag opererat brösten. Vill bara ha en lite synbar förstoring, altså inga jättebröst. Hur har ni tänkt med profilerna, vad jag förstår så blir bröstet plattare med bredare ju lägre profil man tar, alltså kommer det med kläder synas mindre om jag tar en lägre profil men änså samma cc.
Gilla
Alv123

Alv123

Kvinna ·

Fick prova en högre och en lägre men han sa aldrig va de olika hette. Dumt att jag inte tänkte på o fråga, jag kanske gjorde det men glömde säkert bort. Vilka är vanligast att man använder av de olika profilerna av mentors implantat?
Gilla
Bebsy

Bebsy

Kvinna ·

Hej! Jag gjorde min bröstförstoring för 8 månader sedan och ångrar mitt val. Ville bara ha lite utfyllnad men fick i mitt tycke för stora bröst. Jag uttryckte in i det sista innan operationen min skepsis över storleken men kirurgen sade att han så sent som vid själva operationen kunde välja att ändra. Han tog 300cc och jag hade varit inne på att gå ner till 250cc. Brösten är fina men inte alls vad jag ville ha. :-( Tänk igenom ordentligt - jag ångrar att jag inte tfrågasatte mer och tog reda på ännu mer fakta! Lycka till med ditt val och din operation! :-)
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Jag har 235cc full motiva ergonomix... ( byte samt lyft) jag ville verkligen Inte ha stora eller putiga! Känner att jag gärna Gått ner ytterligare lite i storlek och framförallt profil, skulle propsat på demi... Kanske till o med mini... Så Vill du Inte ha så stora ta inte största storleken tycker jag... Och va tydlig med vilket resultat du är ute det! :)
Gilla
Addi

Addi

Kvinna ·

Bebsy skrev:

Hej! Jag gjorde min bröstförstoring för 8 månader sedan och ångrar mitt val. Ville bara ha lite utfyllnad men fick i mitt tycke för stora bröst.
Jag uttryckte in i det sista innan operationen min skepsis över storleken men kirurgen sade att han så sent som vid själva operationen kunde välja att ändra. Han tog 300cc och jag hade varit inne på att gå ner till 250cc.
Brösten är fina men inte alls vad jag ville ha. :-(
Tänk igenom ordentligt - jag ångrar att jag inte tfrågasatte mer och tog reda på ännu mer fakta!
Lycka till med ditt val och din operation! :-)

Så tråkigt!! Jag förstår din känsla... Skulle han alltså välja själv precis innan /under op menar du? Hade ni inte bestämt innan? Var op du dig? Kändes det för stort direkt efter eller har det kommit med tiden? Usch, som sagt jag vet känslan... :(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem