Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
tuttflisan

tuttflisan

Kvinna ·

225cc och 260cc - för stor skillnad?

Bröstförstoring

Hej! 

Jag var på konsultation hos Peter Cosmo på Citadellkliniken igår och allt kändes bra. Jag sa att ja ville ha naturliga små bröst då jag är väldigt smal och näst intill platt nu. Jag är 177cm lång och väger nånstans mellan 55-60 kg. Han vill att jag ska ha 225cc i vänster bröst och 260cc i mitt högra då det är en aning mindre. Men nu när jag fått tänka på saken så känns skillnaden så stor. I och med att jag är så platt innan så är jag rädd att 35cc i skillnad kommer att synas väldigt mycket. 225cc låter lagom men 260cc känns otroligt stort men jag kanske hakar upp mig på siffror.. Vad tror ni? Någon som har lagt i olika mycket? 
Otroligt tacksam för svar! :) 
14

Sortera efter

Infinityy

Infinityy

Kvinna ·

Om kirurgen säger att det behövs 35cc för att jämna ut storleksskillnaden så stämmer det nog rätt bra. Tror kirurger har koll på sånt (:

Gilla
Nathalie

Nathalie

Kvinna ·

Jag tror också att du skall lita på kirurgen. :)
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

35cc är ca två matskedar. Häll det på ett kaffefat så ser du hur mycket skillnad det blir spridet över ett helt implantat. Du kan ju också kolla implantatslistan. Skulle tippa att det rör sig om ett par millimeters skillnad i bredd och put.
Gilla
Tuttlös 2014

Tuttlös 2014

Kvinna ·

tuttflisan skrev:

Hej! 

Jag var på konsultation hos Peter Cosmo på Citadellkliniken igår och allt kändes bra. Jag sa att ja ville ha naturliga små bröst då jag är väldigt smal och näst intill platt nu. Jag är 177cm lång och väger nånstans mellan 55-60 kg. Han vill att jag ska ha 225cc i vänster bröst och 260cc i mitt högra då det är en aning mindre. Men nu när jag fått tänka på saken så känns skillnaden så stor. I och med att jag är så platt innan så är jag rädd att 35cc i skillnad kommer att synas väldigt mycket. 225cc låter lagom men 260cc känns otroligt stort men jag kanske hakar upp mig på siffror.. Vad tror ni? Någon som har lagt i olika mycket? 

Otroligt tacksam för svar! :) 
Lita på kirurgen !!! Super proffs !!!
Gilla
tuttflisan

tuttflisan

Kvinna ·

Tack för svaren!! Jag har nog hakat upp mig på siffrorna och det låter mer än vad det egentligen är :) 

Gilla
minanyabobbies

minanyabobbies

Kvinna ·

Låter mycket men ser inte mycket ut. Jag hade väldigt liten storleksskillnad på mina bröst vad man kunde se med blåtta ögat men Peter la in 250cc i höger och 350cc!! i höger. 55cc liksom men ser bra ut, ser lite lite att vänstra är större nu än det andra men mina bröst är bara 6 veckor så mycket kan hända. Men för att komma till sak det är bara siffror ;) ursäkta långt svar haha
Gilla
Pygme

Pygme

Kvinna ·

Haha Minanyabobbies, godmorgon? 250 i höger och 350 i höger och 55 skillnad? ;)
Gilla
tuttflisan

tuttflisan

Kvinna ·

Antar att du menar 305cc istället för 350? :) 

Om du har svårt att se 55cc skillnad kommer jag nog inte ens märka 35cc i skillnad. Jag litar på Cosmo! 

Hoppas du är nöjd med dina nya bröst! Hur känns det nu 6 veckor efter? Kan du röra dig ordentligt utan smärta osv? :) 

Gilla
minanyabobbies

minanyabobbies

Kvinna ·

Haha oj menade självklart 305cc ;) Ja jag litade på att han kan sin sak :) Jag är jätte nöjd och har ingen smärta alls och kan göra allt jag gjorde innan op förutom att ligga på mage :)
Gilla
tuttflisan

tuttflisan

Kvinna ·

minanyabobbies skrev:
Haha oj menade självklart 305cc ;) Ja jag litade på att han kan sin sak :) Jag är jätte nöjd och har ingen smärta alls och kan göra allt jag gjorde innan op förutom att ligga på mage :)

Vad kul att du är nöjd!! Jag längtar så otroligt mycket till min operation just nu. Var tortybhn verkligen så hemsk som alla beskriver den? :)

Gilla
johannasthlm98

johannasthlm98

Kvinna ·

Hej! Jag skulle säga att det inte är så stor skillnad alls! Jag tog 325 CC och moderat + och tycker att det blev väldigt litet faktiskt, så skulle nästan rekommendera dig att gå uppåt lite för det blir verkligen mycket mindre än vad man tror! Och då är jag verkligen en som vill ha supernaturliga, mjuka bröst och är superrädd för "tennisbollar". Ska göra större nu snart till 550 så det blir en full D. Nu har jag en större B. Jag började typ platt!

Gilla
tuttflisan

tuttflisan

Kvinna ·

johannasthlm98 skrev:

Hej! Jag skulle säga att det inte är så stor skillnad alls! Jag tog 325 CC och moderat + och tycker att det blev väldigt litet faktiskt, så skulle nästan rekommendera dig att gå uppåt lite för det blir verkligen mycket mindre än vad man tror! Och då är jag verkligen en som vill ha supernaturliga, mjuka bröst och är superrädd för "tennisbollar". Ska göra större nu snart till 550 så det blir en full D. Nu har jag en större B. Jag började typ platt!

Tack för svaret! Ja många verkar tycka att brösten inte blivit så stora som man tänkt sig. Men jag tror att jag är för feg för att gå upp en storlek, rättar nog hellre till det i efterhand isåfall än att vakna upp med två bomber ;) Är också livrädd för att få två tennisbollar som du beskriver det! Hoppas du blir nöjd med dina!

Gilla
minanyabobbies

minanyabobbies

Kvinna ·

Nja första veckan var för mig mer extremt jobbig då det var tungt att andas för den sitter ju så hårt , nästan så jag ångrade op en liten liten sekund men efter jag tog stygnen i armhålorna tyckte Peter att jag kunde spänna ut tortyren så efter det kände jag mig som en helt ny människa :) nu slipper jag den och har börjat med vanlig bygelbh men känner att jag fortfarande vill sova i tortyren så nu är den skön ;) man måste nog också mentalt förberedda sig på tortyren att den sitter hårt och att dem kan skava, inte bara koncentrera sig på smärtan. Så var det för mig iallafall :)
Gilla
maja2

maja2

Kvinna ·

35 cc är ca 20 gram, alltså väldigt lite. Det kommer inte att bli någon märkbar skillnad.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem