Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Janette

Janette

Kvinna ·

245cc+280cc eller 255cc+295cc?

Bröstförstoring
Är osäker angående vilken storlek jag ska välja. Först bestämde jag mig för 245cc och 280cc (har olikstora bröst). Men nu har jag gått upp lite i storlek, så nu blir det antagligen 255cc och 295cc. Vill att brösten ska se naturliga ut och vara proportioneliga till min kropp (Är 170 cm lång, väger ca 57 kg och har ca 100ml-150ml egen bröstvävnad). Jag vill inte ha för stora och inte heller för små. Tror ni att 255cc och 295cc blir för stort? Någon med ungefär samma mått som mig?
14

Sortera efter

Candycane

Candycane

Kvinna ·

Är det anatomiska du ska ha? 
Isåfall är det inte storleksskillnaden du ska tänka på för det finns ingen skillnad mellan implantaten du tittar på utan snarare formskillnad. Om de är anatomiska låter det som MM och MF och de har olika form.
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Är det Per som ska operera dig? Han kommer ge dig naturligt oavsätt vilken av storlekarna du väljer. Han är otroligt duktig och vill inte ge patienten det hon önskar. Ingen av dem kommer se vulgärt ut, de är soppas små/vanlig storlek som fungerar på de flesta. Jämnför dem gärna i implantatstabbellen du hitar i fliken "av intresse". Själv är jaf 176 dock väger jag 80kg och jag har dubbelt upp 600 och 650cc och det ser inte vilgärt eller stort ut på mig utan lagom till min stora formade kropp 🙂
Gilla
Millan08

Millan08

Kvinna ·

Hej! Vi har ganska lika mått och jag har 275cc. Finns bilder på min profil.
Gilla
Janette

Janette

Kvinna ·

Ja det blir anatomiska och Moderate profil, MM. Vad är formskillnaden mellan MM och MF?
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

MM= medium high, medium projektion. MF= medium high, full projektion
Gilla
Janette

Janette

Kvinna ·

via_dolorosa skrev:
Är det Per som ska operera dig? Han kommer ge dig naturligt oavsätt vilken av storlekarna du väljer. Han är otroligt duktig och vill inte ge patienten det hon önskar. Ingen av dem kommer se vulgärt ut, de är soppas små/vanlig storlek som fungerar på de flesta. Jämnför dem gärna i implantatstabbellen du hitar i fliken "av intresse". Själv är jaf 176 dock väger jag 80kg och jag har dubbelt upp 600 och 650cc och det ser inte vilgärt eller stort ut på mig utan lagom till min stora formade kropp 🙂
Ja det stämmer, är Per Windh som ska operera mig. Okej låter bra det :) Har inte riktigt förstått hur implantatstabellen fungerar...bredd från och till? Bredd på vadå? Ska man då mäta sin bröstkorg och bröst hela vägen runt? MM verkar inte finnas i 295ml resp.255ml ..Kanske får jag en annan profil nu när jag gick upp lite i storlek..hum..
Gilla
Janette

Janette

Kvinna ·

Millan08 skrev:
Hej! Vi har ganska lika mått och jag har 275cc. Finns bilder på min profil.
Okej så bra, får kolla in dina bilder när jag har blivit silvermedelm :)
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Jag har nu kollat alla val mellan de storlekar du tagit upp, hittade 2st 255cc och enbart 1 295cc. 255cc B11 P4,7 MM. 295cc B11,5 P4,9 MM. Sedan fanns även 255cc B11,5 P4,9 LM. Du vet inte vilken höjd och projektion de större skulle ha? Tror det var från sidan 9 som det står om de implanteten i Mentor. Det som är det viktiga är bredden och projektionen. men i tabellen har du först bredden, sedan höjden, sedan putet, stäckan från underkant till högsta punkt på projektionen och kurvan från underkan till högsta punkt på projetionen. Förklaring finns på sidan 9.
Gilla
Candycane

Candycane

Kvinna ·

Mm 280 har jag. De är mer balanserade i volymen medan mf har mer projektion med ungefär samma cc så de har mer volym i botten.
Gilla
Candycane

Candycane

Kvinna ·

Via dolorosa implantaten är nog allergan!
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Är du säker på det? För de brukar väl välja Mentor i första hand?
Gilla
Janette

Janette

Kvinna ·

via_dolorosa skrev:
Jag har nu kollat alla val mellan de storlekar du tagit upp, hittade 2st 255cc och enbart 1 295cc. 255cc B11 P4,7 MM. 295cc B11,5 P4,9 MM. Sedan fanns även 255cc B11,5 P4,9 LM. Du vet inte vilken höjd och projektion de större skulle ha? Tror det var från sidan 9 som det står om de implanteten i Mentor. Det som är det viktiga är bredden och projektionen. men i tabellen har du först bredden, sedan höjden, sedan putet, stäckan från underkant till högsta punkt på projektionen och kurvan från underkan till högsta punkt på projetionen. Förklaring finns på sidan 9.
Det är inte Mentor jag får utan Allergan, hittade inte 255cc och 295cc MM i Allergan tyvärr. Men tack för hjälpen ändå :)
Gilla
Candycane

Candycane

Kvinna ·

255 och 295 är mf allergan. 245 och 280 är mm. Jag har 280cc MM
Gilla
Janette

Janette

Kvinna ·

Candycane skrev:
Mm 280 har jag. De är mer balanserade i volymen medan mf har mer projektion med ungefär samma cc så de har mer volym i botten.
Dina bröst ser väldigt fina ut, både fommässigt och storleksmässigt. Men hur stora var det innan? Jag är nästan platt, egen bröstvävnad har jag ca 100ml på vänstra och ca 150ml på högra..så en A-kupa. Om jag väljer 280 cc blir de antagligen inte som dina. På första konsultationen fick jag testa 280cc och 245cc, sedan ville jag gå upp lite i storlek...har inte riktigt tänkt på att formen även ändras när jag går upp i stl. Min kirurg frågade om jag ville ha mer put eller mer bredd. Det hade jag inte tänkt på, så jag svarade osäkert både och okunnig som jag är..och han skrattade bara. Så nu vet jag inte riktigt vad det blir. Kanske passar 280cc+245cc med MM bäst till min kropp eftersom det var kirurgens första förslag till mig? Blev ganska förvirrad nu..
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem