Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
chanel02

chanel02

Kvinna ·

250 cc För mycket?? hjälp!

Bröstförstoring

Hej töser!

Nu är det såhär att jag ska opereras hos Gerlee den 7de juni, och han sa att det MAX går att lägga in 275 cc på mig för jag är verkligen helt platt. Har 65 AA inte ens det (?) 

Iallafall så bestämde vi oss för att lägga in 250 cc runda high profil under muskeln, nu undrar jag ifall det kommer se för stort ut eller ifall det blir bra?

Gerlee lovade mig ett naturligt resultat. Men det känns som att de kommer bli ett "stort" naturligt resultat.

Så vad tycker ni? ska jag minska till 225 eller 200 cc istället? Eller ska jag helt enkelt lita på Gerlee?

9

Sortera efter

Bubblan11

Bubblan11

Kvinna ·

Hej!

Jag har också små bröst fast jag har lite iaf men de är tomma tack vare amning :-). När jag var på konsultation och fick se i 3d så var det 285 cc och då såg de ut som ett naturligt resultat, inte för stort. Jag är också livrädd för att få för stora flr jag vill bara ha lagom :) Fick du se i 3d?tyckte de hjälpte lite iaf.. men du är ju rätt lång och 250 låter inte som för mycket? tror läkaren vet ganska så bra och du har ju säkert sagt att du inte vill ha för stort?

Gilla

Kvinna ·

chanel02 skrev:

Hej töser!

Nu är det såhär att jag ska opereras hos Gerlee den 7de juni, och han sa att det MAX går att lägga in 275 cc på mig för jag är verkligen helt platt. Har 65 AA inte ens det (?)

Iallafall så bestämde vi oss för att lägga in 250 cc runda high profil under muskeln, nu undrar jag ifall det kommer se för stort ut eller ifall det blir bra?

Gerlee lovade mig ett naturligt resultat. Men det känns som att de kommer bli ett "stort" naturligt resultat.

Så vad tycker ni? ska jag minska till 225 eller 200 cc istället? Eller ska jag helt enkelt lita på Gerlee?

Jag tycker låter väldigt väldigt lite Spec efter som du är rätt lång!! det finna ju många tjejer som är kortare och som gått från A och lagt i 450-500..

Har du varit på konsultation hos fler kirurger? Om inte så varför inte avboka och kolla med fler kirurger och kliniker.

Men vill du bara ha B cupa så är 200-250cc roligen rätt mängd men vill du ha lite störe som tx stor C och D..

så bör du ta lite mer och det borde inte inte vara några problem. Det gäller bara att hitta en kirurg som är med på vad pasienten vill ha och inte sätter några gränser på för mycket cc även om det är rätt lite mängd cc som dina 275cc

Gilla
Lovely Lily

Lovely Lily

Kvinna ·

Hej, jag la in 250 och på mig som hade lite bröst innan blev det en b kupa. Lyfte samtidigt så jag uppskattar vävnaden jag hade skälv till liten b eller stor à. Jag VILLE ha små tajta tuttar då jag alltid haft stora fylliga bröst innan alla graviditeter. Det jag försöker säga är att vill du ha små bröst är 250 toppen men annars e d lite lite... Men du har ju dina förutsättningar så ristesta och känn efter :)
Gilla
Sweedie

Sweedie

Kvinna ·

Hej,

Jag har lagt upp lite bilder på hur 275 cc blev på mig. Nu är jag förstås en del kortare och en del tyngre än Du. Hade 85 A/B innan.

Gilla
Sibylla

Sibylla

Man ·

Nu har jag 275 cc, hade 330 cc tidigare och det tyckte jag var för mycket och såg så onaturligt ut på mig. Hade egentligen velat ha 250 cc men kirurgen sa att det inte skulle bli bra att gå ner så mycket i storlek. Är så nöjd med storleken nu och de ser helt naturliga ut. :) Förhoppningsvis ska jag ha dessa hela livet och då vill jag inte ha stora bröst som är i vägen. 

Gilla
chanel02

chanel02

Kvinna ·

Tack för era svar tjejer! Fick min 3D bild igår och då såg det jätte bra ut med 250 cc :), så kör nog på det!

Gilla
Sweedie

Sweedie

Kvinna ·

Lycka till och hoppas Du blir nöjd. Tror säkert jag blir det med mina när dom väl "trillar på plats". Och jag kan bara säga att jag kände mig jättetrygg att följa Dr Gerlee's rekommendationer. Han har i varje möte slagit mig som en väldigt erfaren och duktig kirurg!

Dessutom ringer Johan lite då och då till mig för att höra hur jag mår nu efteråt! Det känns också tryggt :)

Gilla
chanel02

chanel02

Kvinna ·

Tack :D, jag tycker du borde vara nöjd redan nu eftersom att dina tuttar ser jätte snyggga ut !! 

Men nu är det såhär att jag är ju rätt så smal, så man ser nästan min bröstkorg, så är rädd att jag får victoria beckhamn resultat för det är jag verkligen inte ute efter. 

Jag kände mig också jätte trygg när jag pratade med Dr Gerlee fast man läser så mycket på nätet så man blir snurrig av allt

Gilla
Sweedie

Sweedie

Kvinna ·

Tack själv 🙂

Ja - Du har helt rätt. Man läser ALLDELES för mycket här. Och det är jättesvårt att bedöma ens utifrån bilderna hur stort det blir med olika storlekar. När man hör en del som ska ha typ 500cc så tror man det blir jättebomber - men tittar man sen på bilderna så ser det ändå okej ut (även om jag VERKLIGEN inte skulle vilja ha 500 cc i stället för mina 275).

Jag räknar med att dom blir lite mindre sen när dom sjunker ner, och då kommer jag vara jättenöjd med resultatet.

I övrigt har jag svårt att uttala mig - är verkligen ingen expert på området. Inbillar mig själv att om man lägger under muskeln borde man inte få "kanter" men kan ju säkert ha helt fel i det... många som har framför på bilderna har ju skitsnygga bröst som ser helt naturliga ut.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem